INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Podle nedávného průzkumu NN pojišťovny a penzijní společnosti se Češi pro období penze nejvíce obávají nedostatku peněz. Obavy ze zdravotních problémů jsou až na druhém místě. O finančním zabezpečení přitom často přemýšlí 2/3 populace a 91 % předpokládá, že se v penzi bude muset spoléhat sám na sebe. Za nejvýhodnější způsob řešení svých obav považují Češi vlastnictví nemovitosti a sjednání spoření na penzi.

Období penze je pro Čechy spojeno s řadou obav. Tou největší je pro 39 % nedostatek financí, 32 % se bojí zdravotních problémů. Období penze se přitom obávají více ženy než muži. „Výchozí pozice žen pro období penze je oproti mužům zhoršená – v průběhu kariéry vydělávají méně, roky stráví doma s dětmi. Tomu pak odpovídají i v průměru o 2,5 tisíce nižší důchody žen. Sledujeme také mírně zvýšené obavy u lidí mezi 40 a 50 lety – ti si již uvědomují naléhavost začít se na  penzi finančně připravovat a zároveň cítí jistou frustraci z toho, že se jim to pravděpodobně nepodaří v takové míře, v jaké by si přáli,“ vysvětluje Kateřina Štěrbová, ředitelka marketingu a vývoje produktů NN. Pro šťastný důchod by si více než polovina Čechů představovala mít k dispozici částku 10–15 tisíc korun měsíčně.

V penzi si pomoz každý sám

Otázku zabezpečení v penzi považují 2/3 Čechů za důležitou, tento pocit navíc roste s věkem a výší příjmu. Stejný podíl populace nad touto otázkou často přemýšlí. „V penzi si chceme užívat, trávit čas s rodinou nebo jen relaxovat, zkrátka dělat věci, na které jsme během pracovní fáze života neměli čas. A uvědomujeme si, že abychom mohli důchod prožít podle vlastních představ, musíme být na něj připraveni i finančně,“ doplňuje Kateřina Štěrbová.

V penzi se drtivá většina populace (91 %) bude spoléhat jen na sebe a své úspory. Od rodiny, tedy dětí a vnoučat, očekává pomoc 21 % Čechů, stejné množství předpokládá podporu státu. Nejvýhodnějším způsobem zabezpečení na důchod je podle 52 % Čechů vlastnictví nemovitosti, druhým nejvýhodnějším pak soukromé spoření na penzi v rámci tzv. III. pilíře. „Oba tyto způsoby přitom podle našeho průzkumu využívá stejně lidí, shodně 36 %. Za nimi následuje životní pojištění, které jako nástroj zabezpečení na penzi využívá 32 % Čechů,“ uzavírá Kateřina Štěrbová.

O průzkumu

Průzkum NN Životní pojišťovny a penzijní společnosti „Penze pohledem populace“ realizovala agentura NMS  v květnu 2015. V on-line dotazníku odpovídalo celkem 505 ekonomicky aktivních respondentů s reprezentativním zastoupením podle pohlaví, věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3