INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nezaměstnanost v Česku v únoru opět klesla, a to na 6,3 %, volných pracovních míst nabízeli zaměstnavatelé podle Úřadu práce ČR 114 826, což je nejvíce od října 2008. Firmy stále obtížněji hledají potřebné zaměstnance, proto je velmi důležité, aby inzeráty, jimiž se snaží potenciální zaměstnance oslovit, obsahovaly především údaje, které lidi přitáhnou. Anketa pracovního portálu Profesia.cz se tentokrát zaměřila na to, co lidi nejvíce zajímá v pracovních nabídkách.

„I když je těžké generalizovat, protože každý obor a úroveň pozice mají svá specifika, dobře napsaný pracovní inzerát by měl splňovat několik požadavků: především by mělo být na první pohled jasné, na jakou pozici firma pracovníky hledá a jaké požadavky by měli splňovat,“ řekla Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „Pohled ze strany uchazečů o práci se ale poněkud mění – lidem stále více záleží na tom, jakou pověst má firma, pro kterou pracují.“

V anketě na serveru Profesia.cz návštěvníci stránek odpovídali na otázku: „Která informace je pro vás nejdůležitější v inzerátu nabízejícím práci?“ Překvapivě nejvíce respondentů (34 %) odpovědělo, že je to renomé, tedy „značka“ zaměstnavatele. Za důležité samozřejmě také považují informace o platových podmínkách a benefitech – ty preferovalo 25 % respondentů. Velmi podobné jsou preference u dalších údajů. Za nejdůležitější považovalo údaje o typu pracovního poměru 15 %, náplni práce a pravomocech 14 %, a informace o vzdálenosti pracoviště 12 % návštěvníků stránek.

Správně formulovat inzerát s nabídkou práce není jednoduché. Jinak je třeba oslovit absolventy, jinak zkušené pracovníky s praxí. Jiným způsobem se inzerují dělnické profese, jinak je třeba hledat specializované odborníky, odlišným způsobem inzerovat manažerské pozice. „U mnohých profesí drasticky sníží počet reakcí anglické pojmenování pozice, ale například v IT nebo u vyšších manažerských postů je to naopak žádoucí. Informace o platových podmínkách přiměje odepsat na inzerát o 52 % více uchazečů, ale například v IT oblasti jsme zaznamenali, že zájemci častěji reagovali na nabídky, u nichž platové podmínky zveřejněny nebyly,“ uvedla zkušenosti z praxe Zuzana Lincová a dodala: „Protože chceme být víc než pouhý pracovní portál, firmám, s nimiž spolupracujeme, nabízíme i odborné poradenství a podporu při realizaci jejich cílů v oblasti HR – pomoc při specifikaci dlouhodobých i krátkodobých cílů, formulaci požadavků, nebo živý kontakt prostřednictvím odborných konferencí a veletrhů.“         

(tz)

U

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3