INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

auZačaly oficiálně prázdniny, které doslova vybízejí k realizaci nejrůznějších výletů do přírody a za poznáním. Ve stále větší oblibě jdou tzv. cyklodovolené, v rámci kterých mohou výletníci poznávat nejen krásy našich krajů, ale držet se i v dobré fyzické kondici. Často kladené otázky se týkají nosičů kol a rozdílů mezi nimi. Který z nich je tedy nejhodnější?

František Vavřík, manažer náhradních dílů a doplňkového sortimentu společnosti Auto Palace Spořilov radí: „Při výběru střešního nosiče je vhodné zamyslet se nad tím, jak často budou milovníci kol na své cesty vyrážet. Uživatelsky příjemnější je pořídit si nosič za páté dveře automobilu, ovšem za předpokladu, že na svém voze již mají nainstalované tažné zařízení nebo jeho pořízení mají v plánu. Cenově vyjde varianta nosiče pro čtyřčlennou rodinu na zhruba 13 500 korun. V případě, že ovšem nemáte nainstalované tažné zařízení, je třeba počítat s vícenáklady okolo 20 000 korun. Investice se tím prodraží, ovšem vy získáváte sekundární bonus v již nainstalovaném zařízení, zejména pak v situacích, kdy potřebujete přepravit rozměrný náklad, k jehož přepravě je nutný přívěsný vozík.

„Pořízení střešního nosiče na 4 kola pak stojí obdobně, zhruba 13 500 Kč. Znovu je ovšem třeba myslet na to, že i tato varianta skýtá dodatečné náklady. K instalaci je třeba střešních lyžin a příčníků, jejichž pořízení se pohybuje od 1 000 Kč do 10 000 Kč, podle typu vozu,“ shrnuje obě varianty František Vavřík.

„Všeobecně uživatelsky pohodlnější variantou je nosič kol za páté dveře. Byť kola částečně zamezují ve výhledu vzad a znesnadňují přístup do zavazadlového prostoru, nejste při svých cestách omezováni výškou vozu ani doporučovaným omezením rychlosti jízdy,“ dodává František Vavřík.

Shrnutí obou variant naleznete v tabulce na druhé stránce.

Nosič na páté dveře

Střešní nosič

C

D

C

D

Snadná instalace - tažné zařízení vždy připraveno k použití

Pořizovací cena tažného zařízení

Výhled vzad

Nutnostopakované montáže a demontáže střešních příčníků

Jednoduchá a komfortní aretace kol

Délka vozidla se prodlužuje – může zhoršovat parkování

Parkování na komunikacích jako bez kol

Obtížná manipulace a aretace kol

Parkování bez výškových limitů - možnost zajet do garáží bez rizika poškození kol, zahrádky, automobilu

Obtížnější přístup do zavazadlového prostoru – nosič lze ovšem sklápět a páté dveře lze otevřít

Nárůst aerodynamického odporu

Malý aerodynamický odpor nosiče a kol

Zhoršený výhled vzad

Zvýšení hluk

Spotřeba paliva se nenavyšuje

Nutnost další RZ, nebo přendání RZ z pátých dveří

Ztráta dynamiky vozidla

Lepší ochrana kol – povětrnostní vlivy

Zvýšená spotřeba paliva

Zanedbatelný hluk

Hlučnost

Auto Palace Group

Auto Palace Group je součástí nizozemské skupiny AutoBinck založené v roce 1907 v Haagu – jedné z nejstarších automobilových společností na světě. Je zároveň jedním z největších nizozemských investorů v ČR. Hodnota investic za dobu působení v ČR se odhaduje na 1,6 mld. Kč na Slovensku pak 19 mil. EUR. Skupina v současnosti působí v 8 zemích Evropy – v Holandsku, České republice, Slovensku, Belgii, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Slovinsku. V roce 2015 dosáhla skupina AutoBinck obratu přes 1 mld. EUR. V současnosti je rozdělena do 4 divizí: 1) Retail a distribuce vozidel, 2) Leasing a financování (Business Lease), 3) Distribuce náhradních dílů, 4) Smart mobility.

Skupina Auto Palace zahájila svou činnost na našem území v roce 1991 jako importér a prodejce automobilů značky Mazda a dnes patří mezi tři nejvýznamnější automobilové dealery na trhu. Za 25 let působení na českém a slovenském trhu skupina prodala 111 461 vozů. Svým zákazníkům nabízí ve svých třech prodejních centrech v Praze a jednom v Brně, prodej automobilů celkem osmi značek – Ford, Mitsubishi, Mazda, Hyundai, Škoda, Opel, Volvo a Peugeot. Zároveň vlastní dvě pobočky v Bratislavě na Slovensku, kde je prodej a servis zaměřen na vozy značek BMW, Mazda, MINI a Mitsubishi. V ČR je Auto Palace momentálně dealerem číslo jedna v prodejích vozů Mazda, Ford a Mitsubishi.

Auto Palace nabízí širokou škálu služeb na každé pobočce. Pod jednou střechou zde zákazníci naleznou zázemí pro výběr a servis nových vozů, prodej a nákup ojetin (AutoPoint), servisní zázemí, karosárnu, prodej náhradních dílů, e-shop náhradních dílů a autopůjčovnu (RentPoint). V dubnu 2016 rozšířila společnost svoji činnosti i o prodej luxusních ojetin - AutoPoint Premium. Součástí všech prodejních center jsou autorizovaná servisní střediska vybavená nejmodernější opravárenskou a diagnostickou technologií. Auto Palace je rovněž ekologicky velmi zodpovědná, proto podporuje prodej elektromobilů a vlastní i dvě nabíjecí stanice.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3