INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ozdobyČeské Vánoce žijí i z bohaté sklářské tradice. Ale nejen ty české, jak o tom svědčí export výrobního družstva Vánoční ozdoby DUV ze Dvora Králové nad Labem. O současnosti a perspektivách křehké krásy ze skla jsme hovořili s předsedou družstva Miroslavem Šormou.

České ekonomice se v současnosti velmi daří. Prochází obdobím prosperity i vaše družstvo?

Přestože se ekonomice daří, prosperita a zvýšení výroby v našem družstvu se nedostavily. I nadále se vytváří tlak na ceny a trh žádá co nejjednodušší výrobky v nižší cenové relaci. Dá se to přičítat i charakteru naší produkce, která patří mezi zbytné zboží, potřebné jen po krátký časový úsek v roce.

V čem jste na trhu unikátní, čím porážíte konkurenci?

Stále vytváříme velice objemnou nabídkovou kolekci nových vzorů. Každý rok připravujeme

víc než dva tisíce nových vzorů nebo kombinací vzorů z let předcházejících. V posledních letech se naše výroba sestává z malých sérií náročných tvarů a dekorů, jež nelze jednoduše okopírovat. Zároveň nesmíme ale ani ustrnout v hledání nových materiálů, které použijeme při dekorování vánoční ozdoby.

ozdoby1Bez bohatě zdobeného stromečku si u nás Vánoce neumíme představit. Ale většina vaší produkce směřuje na export. Kam vyvážíte a o co je ve světě největší zájem?

Naše exportní výroba směřuje především do Německa, Rakouska, Švýcarska a USA. V menším objemu také do Kanady, Austrálie, Francie, Švédska, Anglie, Itálie a v podstatě skoro do všech zemí Evropy na západ od našich hranic. Nejdále snad naše zboží směřuje do Mexika a na Nový Zéland. Zájem nelze specifikovat a rozdělit podle zemí. V USA poptávají především větší ozdoby výrazných barev a ozdoby rozmanitých tvarů, například okurka, řez rajčetem, růžička květáku a podobně. V Evropě se žádá spíše klasika s jemnějším dekorem.

Co považujete za největší úspěch?

Úspěchem je již to, že v době, kdy většina zákazníků chodí nakupovat do supermarketů a obchodních center, si družstvo dokázalo udržet i obchodníky, kteří se zabývají prodejem nejen asijské produkce,

Jaké máte cíle, přání a rezervy, na něž se chcete zaměřit?

Prvořadý cíl, který je teď před námi je, výchova nových foukačů a malířek. Generace, pro kterou byla práce v družstvu ještě srdeční záležitostí, již odchází a bude odcházet na zasloužilý odpočinek. Nedělám si iluze, že nahradit přirozený úbytek pracovníků bude jednoduchá záležitost. Představy mladých zájemců o způsobu výkonu práce a odměňování jsou v současnosti diametrálně odlišné od našich možností.

za rozhovor poděkoval Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3