INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zaujmout a navázat spolupráci s těmi největšími hráči na trhu není v dnešní ostré konkurenci jednoduchý úkol. Partnerství s velkými korporacemi ale může malým podnikům přinést nové příležitosti a větší stabilitu podnikání.

Velkým společnostem zase dává příležitost obstarat si některé služby či produkty externě a soustředit se tak na samotné jádro vlastního podnikání. Jak si ale najít cestu mezi lídry na trhu? Shrnuli jsme několik základních ověřených tipů.

Malé a velké firmy si navzájem mohou být velmi nápomocné. Problém ale často je, že vedení velkých podniků nemá čas vyhledávat a vymýšlet spolupráci s menšími firmami. Malé společnosti se zároveň často neumí ve značné konkurenci natolik prosadit, aby si otevřely dveře do kanceláří lídrů na trhu. Existuje ale několik zásad, které mohou zvýšit pravděpodobnost, že si k sobě obě strany najdou cestu a navážou úspěšnou spolupráci.

Udělejte si důkladnou přípravu

Začněte tím, že si vyhledáte a pečlivě prostudujete všechny větší podniky, se kterými by bylo možné navázat spolupráci a vzájemně si vypomoct. Zkuste se ale na své podnikání podívat očima těchto firem a najít příležitosti i tam, kde nejsou na první pohled patrné. Následně prozkoumejte možnou konkurenci, s níž se o pozornost velkých hráčů na trhu dělíte. „Velmi se vyplácí i osobní aktivita a komunikativnost. Vydejte se proto na různé oborové akce či konference, kde se můžete s lidmi z velkých společností setkat a dozvědět se víc o jejich organizaci, produktech či cílech. Nebojte se je oslovit a navázat nějaký kontakt,“ radí Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež působí na poli revitalizace zejména středně velkých podniků.

Být srozumitelný je základ

Ačkoliv znáte své podnikání i svůj produkt jako vlastní boty, ostatní na trhu nemusejí automaticky chápat vaši nabídku či zaměření. Ujistěte se proto, že jasně komunikujete vizi vašeho podnikání, vaši přidanou hodnotu i příležitosti, které se ostatním ve spolupráci s vaším podnikem nabízejí. Připravte si také pár klíčových bodů, ve kterých se lišíte od konkurence a díky nimž můžete být snáze zapamatovatelní. Jasné a srozumitelné by měly být jak vaše prezentace, tak webové stránky či marketingové materiály.

Využijte sociální sítě

Zkuste zapátrat ve svých sociálních sítích. Díky nim například zjistíte, zda ve firmě, která vás zajímá, někoho neznáte. Takový člověk může umět posoudit, zda je vaše nabídka pro společnost zajímavá. Nebo bude umět poradit, s kým se ve firmě spojit. „Velké firmy neustále někdo oslovuje a něco jim nabízí. Manažeři už tak mnohdy e-maily s nabídkami zcela ignorují. Pokud tedy máte někoho, kdo vás může ve velké společnosti osobně představit nebo vidí možné příležitosti pro efektivní spolupráci, získáte obrovskou výhodu oproti konkurenci,“ podotýká Jiří Jemelka.

Buďte odborníci

Dnes už nestačí dělat svou práci dobře. Je potřeba dát o tom vědět i ostatním. Sdílejte své zkušenosti, poraďte ostatním, jak svou práci dělat jinak či lépe. Na trhu začnete být vnímáni jako takzvaní opinion leadeři, kteří jsou v oboru vždy o krok dál. Díky tomu vás zájemci o spolupráci snáze najdou a ostatní s lehkým srdcem doporučí. Pamatujte ale na to, že komunikační kanály by měly odpovídat cílové skupině. Vytížený manažer nemá čas číst si dlouhé články. Raději si poslechne podcast nebo se podívá na krátké video. Zkuste se proto i v komunikaci lišit od konkurence. I ve velkých korporacích totiž nakonec sedí jen lidé, kteří hledají nejlepší řešení pro své problémy.

O společnosti J.I.P. pro firmy, s. r. o.

J.I.P pro firmy, s. r. o., je společnost, která poskytuje klientům vysoce specializované služby v oboru podnikového poradenství se zaměřením zejména na revitalizace a rozvoj firem v segmentu SME, interim management, generační obměnu a strategické řízení. Zabývá se také vzděláváním a poradenstvím pro malé a střední podniky a jednotlivce ze sféry podnikatelů, manažerů a obchodníků. K tomuto záměru používá praktické rozvojové projekty, mentoring, koučink v praxi, vzdělávací programy a specializované individuální kurzy.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3