INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

lidéSpokojeno se svým životem je v současné době celých 82 procent Čechů. 93 procent obyvatel České republiky pak snadno zvládá pokrýt základní výdaje. Necelá polovina z nás si dokáže bez problému i spořit. Peníze nejčastěji odkládáme na horší časy a také na dovolenou. Právě ta je pro Čechy fenomén – šetří na ni víc jak třetina domácností. Pravidelnou zahraniční dovolenou si může dovolit celá čtvrtina z nás. To vše vyplývá z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny o spokojenosti obyvatel v České republice, finančním chování českých domácností a dostupnosti finančních produktů a služeb.

„I pro nás bylo příjemným překvapením, že u naprosté většiny respondentů převládala v odpovědích spokojenost. Jsme spokojeni se svým životem a z finančního hlediska si většina z nás může dovolit pokrýt vše potřebné a ještě něco navíc. Po zaplacení základních životních nákladů zbyde téměř dvěma třetinám obyvatel (63 procentům) dostatek prostředků na financování svých zájmů a koníčků a více jak polovina z nás (59 procent) si může bez problémů dovolit i nákup kvalitnějších a zdravějších potravin,“ konstatuje Petr Hutla, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB zodpovědný mimo jiné za řízení Poštovní spořitelny.

Půjčujeme si s rozumem

Rozsáhlé šetření sledovalo i rozdíly finančního chování u lidí v Praze a v regionech. Například pravidelnou dovolenou si v metropoli může dovolit více jak třetina lidí, v obcích do tisíce obyvatel je to pak necelá pětina respondentů. Obecně však Pražané vycházejí se svými příjmy hůře, než činí průměr.

Z průzkumu dále vyplývá, že 58 procent obyvatel nevyužívá žádný úvěrový produkt. Spotřebitelský úvěr má pětina populace a hypotéku jen 12 procent lidí. „Lidé jsou ochotni půjčovat si na nové bydlení (60 procent), na auto (41 procent) či na rekonstrukci domu a bytu (40 procent). Nechtějí si naopak půjčovat na dovolenou nebo na dárky k Vánocům (v obou případech jen 2 procenta), což je rozumné,“ konstatuje Jana Opršalová, výkonná manažerka útvaru Řízení segmentu Poštovní spořitelna.

Naopak 78 procent lidí má sjednáno nějaký spořicí produkt, nejčastěji jde přitom o produkty podporované státem, jako jsou penzijní připojištění, stavební spoření a životní pojištění. Spořit bez většího zatížení rozpočtu pak zvládá 48 procent z nás.

Spokojenost vládne ve městě i na vesnici

I když se v otázce dostupnosti finančních služeb preference obyvatel z větších měst a z menších obcí a vesnic liší, vesměs jsou všichni spokojeni. A to i přesto, že více jak dva miliony lidí zejména z menších měst a obcí to mají k nejbližšímu bankomatu často více jak 6 kilometrů. „Zajímalo nás, jak jsou spokojeni s dostupností finančních služeb především lidé žijící v menších městech a vesnicích. Vnímáme to jako jedno z hlavních témat. Výsledek nás příjemně překvapil. Současná dostupnost finančních služeb lidem vyhovuje a k tomu přispívá i Poštovní spořitelna, neboť téměř pětina obyvatel obsluhuje svůj účet a vybírá peníze právě na poště,“ říká Jana Opršalová.

Raději off-line než on-line

Výsledky také ukázaly, že kamenné pobočky zůstávají i přes rozšiřující se nabídku on-line produktů a služeb důležitou součástí komunikace bank a pojišťoven s klienty. „Průzkum potvrzuje naši tezi, že lidé stále chodí na pobočky bank i kvůli nejběžnějším produktům. Pokud si chtějí například sjednat běžný účet, zvolí pobočku 61 procent Čechů,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Hutla a druhým dechem zdůrazňuje, že tradiční cestu při zakládání účtu preferují i mladší generace. V případě respondentů ve věku 18–35 let by si pro běžný účet zašla na pobočku více jak polovina z nich (56 procent).

Nový Poštovní účet pro všechny věkové kategorie

Právě dostupnost je jedním z klíčových atributů strategie Poštovní spořitelny. Novou vlajkovou lodí v jejím portfoliu se proto stal od 1. května Poštovní účet. „Je určen prakticky všem skupinám klientů. Co se týče podmínek, vyšli jsme vstříc jak rodinám s dětmi, rodičům na rodičovské dovolené, tak studentům i seniorům,“ konstatuje Jana Opršalová a dodává, že nový účet si zájemci mohou zřídit off-line i plně on-line. Záleží na tom, co komu vyhovuje. „Přestože dnes na trhu vládne trend mít vše on-line, my jsme se rozhodli, že dáme lidem na vybranou. Držíme krok s dobou, ale chceme, aby naše produkty byly dostupné opravdu všem, proto je lze pořídit na na pobočkách České pošty, Finančních centrech, i na webu www.postovnisporitelna.cz. Průzkum, který jsme realizovali, potvrdil, že většina lidí při sjednávání finančních produktů stále upřednostňuje osobní kontakt a ten jim chceme umožnit,“ zdůrazňuje Jana Opršalová. První výsledky po spuštění produktu na trh tomu odpovídají, Poštovní spořitelna zaznamenala obrovský nárůst zájmu o běžné účty o více jak 30 procent.

Podle Petra Hutly bude v nabídce takto dostupných produktů Poštovní spořitelna pokračovat. „Pobočky bank se z menších měst a obcí stahují, my máme ale opačnou strategii a v regionech zůstáváme a posilujeme nabídku. Nabízíme produkty, které jsou nejdostupnější na trhu a našim znalostem o klientech přizpůsobujeme i komunikaci – mimo jiné sjednocujeme názvy našich produktů tak, aby se v nich každý orientoval a spojil si je právě s Poštovní spořitelnou,“ dodává Petr Hutla.

Hlavní výhody Poštovního účtu

Poštovní účet je pro mladé do 26 let a rodiče na mateřské a rodičovské dovolené zdarma a bez podmínek. Senioři i zdravotně hendikepovaní mají vedení účtu zdarma v případě, že jim na účet přijde 5 000 korun. Všichni majitelé účtu mají k dispozici dvě karty a jeden výběr měsíčně na poště zdarma. Unikátní je nabídka donášky hotovosti jednou měsíčně zdarma až do domu klientům starším 58 let a hendikepovaným. Klienti s Poštovním účtem mohou dále využít přes 3 000 pošt po celé České republice, ve větších městech navíc i finanční centra a nakonec síť více jak 1 000 bankomatů Poštovní spořitelny i ČSOB.

O průzkumu

Průzkum byl realizován metodou CAWI na vzorku 1 426 respondentů ve věku 18+ ze všech krajů ČR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3