Potřeba baterií do automobilů se bude rok od roku rapidně zvyšovat. Například značka Peugeot už dnes montuje 17 tisíc baterií měsíčně. V současné době je každé čtvrté auto značky Peugeot prodané v Evropě poháněno elektromotorem (ať už samotným nebo v kombinaci se spalovacím). Loni to přitom byl jen každý šestý vůz. Do roku 2030 pak Peugeot spalovací motory eliminovat kompletně, a to pro celý evropský trh. Už dnes se tedy na elektrickou éru pečlivě připravuje. Hlavní je mít dostatek kvalifikovaných a zkušených techniků.
Téměř 60 % Čechů by upřednostnilo spalovací motor před elektromobilem, pokud by se jednalo o stejný model se stejnou cenovkou. Dle průzkumu pro ČSOB Leasing by ale stejné procento českých řidičů přesvědčily různé formy dotací.
Výstaviště Praha se připojilo k projektu testování elektrických samořiditelných minibusů ve spolupráci s výzkumnou organizací PowerHUB, která technicky zajišťuje provoz minibusu estonské společnosti AuveTech. Nejen Pražané si tak mohou dopřát i díky podpoře hl. m. Praha unikátní zážitek v podobě jízdy budoucnosti po areálu Výstaviště v samořídícím minibusu, jehož maximální rychlost je omezena na 28 km v hodině s dojezdem 60 kilometrů.
V rámci balíčku nazvaného „Fit for 55“ se ministři životního prostředí zemí EU nedávno shodli na několika výjimkách, které by umožnily pokračování spalovacích motorů i po roce 2035. Předpokladem je využití bezemisních alternativních paliv. Může přitom jít o syntetickou náhradu benzínu či nafty, ale i plynná paliva z obnovitelných zdrojů.
V automobilovém průmyslu je kvalita jednou z nejcennějších komodit. Stejně jako design, i ona totiž prodává. Podílí se zásadním způsobem na image značky. Stačí jediný nekvalitní produkt, a pověst celé modelové řady může být ohrožena a současně samozřejmě i její prodejnost. Proces kontrol a testování vozů před uvedením na trh je tedy klíčovou etapou. Jak náročný a komplexní tento proces může být, ukazuje například automobilka Peugeot.
Společnost E.ON se snaží neustále zlepšovat a posouvat komfort pro své zákazníky při užívání elektromobilů. Od 1. června dokáže se svojí kartou E.ON Drive nabídnout klientům možnost jednoduše zaplatit jednou kartou u více než 9 000 dobíjecích bodů – a to ve všech sousedních zemích. Na začátku prázdnin se přidá dalších 3 000 dobíječek, aby se lidé dostali pohodlně na dovolenou do oblíbených dovolenkových destinací.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...