Druhá polovina letních prázdnin bude pro české motoristy příznivá. Ceny pohonných hmot by se až do konce srpna neměly zásadně odchýlit od těch současných. Vyplývá to z odhadů společnosti ARMEX Oil, největšího soukromého dodavatele ropných produktů v Česku*. Vyplňují se tak květnové odhady společnosti, která předpovídala, že se cena Naturalu 95 a nafty v hlavní letní motoristické sezóně nedostane nad 35 korun za litr. Natural se nyní prodává v průměru za 33 korun na litr, nafta je ještě o zhruba dvě koruny levnější.
Věk osobních aut se v Česku od roku 1995 příliš nezměnil. V roce 2014 bylo průměrné stáří 14 a půl roku. Podíl obměny u nás v roce 2014 dosáhl 4 %. Za ideální se považuje hodnota kolem 8 %. Takových čísel v Evropě dosahují pouze Belgie a Dánsko. Česko je v tomto směru třinácté. „Běžnou praxí řady lidí je, že auto používají, dokud jezdí. To už v dnešní době nízkých sazeb není nezbytné. I bez potřebné hotovosti v kapse si dnes lze pořídit kvalitní vůz. Akční nabídkou úvěrů se snažíme podporovat nákup nových a tím pádem i bezpečnějších vozů,“ vysvětluje Richard Kotrlík, manažer útvaru Bydlení a úvěry ČSOB a Ery.
Brány výrobního závodu Kia Motors Slovakia v prvním pololetí roku 2015 opustilo více než 169 000 automobilů a 286 000 motorů. Více než 50 % z produkce představoval sportovně-užitkový model Kia Sportage. Nejžádanějším motorem během prvních šesti měsíců roku 2015 se stal dieselový motor s objemem 1,7 litru. Společnost Kia Motors Slovakia v období od března do května letošního roku přijala 70 nových zaměstnanců. Důvodem bylo plánované zavedení třísměnného provozu v hale na výrobu motorů ve druhém čtvrtletí roku 2015.
Společnost Kia Motors Europe zaznamenala nejlepší čtvrtletní a pololetní prodej v celé své historii, když podle posledních údajů od společnosti ACEA (Asociace evropských automobilových výrobců) vzrostl prodej značky meziročně o 7,6 %.
Modely nový Peugeot Partner a nový Peugeot Tepee byly představeny letos v březnu na autosalonu v Alžírsku. Tam poprvé odhalily svůj nový design i technologie. Výrazná přední část vozu dostala novou masku chladiče, která navazuje na současný design ostatních modelů značky. Atraktivitu obou vozů zvyšují jejich moderní prvky výbavy, robustnost, i nejaktuálnější řada úspornějších a výkonnějších motorů splňujících emisní normu Euro 6. Oba vozy tak dokonale reagují na potřeby dneška, ale současně nezapomínají na pilíře jejich úspěchu: spolehlivost, flexibilitu a nepřekonatelnou modularitu v kombinaci s příkladnou nosností a komfortní kabinou.
Nejprodávanější model značky Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal nového vzhledu. Designéři této nové generace neopomenuli žádnou oblast. Design je výraznější, sportovnější a elegantnější. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s diodami, nové odstíny, jako je zářivě oranžová Power, a nové možností úprav na míru. Nabídka zahrnuje i verzi GTi podtrhující posun značky k luxusnějším kategoriím. Vůz získal nové prvky výbavy usnadňující pohyb v městském provozu (Active City Brake, MirrorScreen, parkovací kamera, Park Assist). Motory PureTech a BlueHDi splňují nejnovější emisní normy EURO 6. V nabídce je zejména nejúspornější spalovací motor na světě, jehož spotřeba činí pouze 3 l / 100 km a emise 79 g CO2 /km. Nový Peugeot 208 přichází na evropský trh v červnu 2015.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...