INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

014 2Mám takový sen: uprostřed napjaté porady se sebrat, nic neříci a zmizet. A rovnou na celých 14 dní, a třeba do lázní. Maličké zavazadlo tajně připravené stačí, o ničem jiném nemá smysl přemýšlet.
Bez výčitek svědomí odložit sebe samu do péče zkušených terapeutů, nechat se jemně i neúprosně masírovat, koupat, hýčkat ve vůních bylinek. Courat po parcích a kolonádách, usmívat se na kolemjdoucí, zajít do butiku i na výstavu v pohodlných botkách, džínách a tričku. S kabelkou lehoučkou jak pírko bez dokumentů, dokladů a desek s domácími úkoly...

 

MUDr. Lenka Draská, lékařka lázeňského hotelu Akademik Běhounek z Léčebných lázní Jáchymov, by se mnou asi souhlasila:

Náročnost podnikatelského a manažerského pracovního rytmu je často nad hranice lidských možností. Lázeňští odborníci to dobře vědí. S čím má tato skupina lidí podle vašich zkušeností dnes největší problémy?
Asi největším, nebo spíše nejčastějším problémem je workoholizmus a představa, že „beze mě to nejde“. Tento typ manažerů si do lázní pravidelně bere pracovní laptopy a snaží se pracovat i v lázních takzvaně on-line. Tím samozřejmě jde celý lázeňský efekt do háje a na zdravotním stavu se mohou částečně pozitivně projevit jen účinky fyzikální terapie a rehabilitace. Asi tak stejně, jako by klient zůstal doma a svoje neduhy léčil v nejbližší rehabilitační ambulanci.

A co byste tedy doporučila?
Většinou se snažím takovému klientovi vysvětlit, co je to lázeňský režim, jak je užitečný pro jeho psychiku, vegetativní rovnováhu, harmonizaci hormonálních funkcí a podobně. A že se o tyto účinky pracováním v lázních jednoznačně ochudí. Někdo pochopí, a komu není rady, není ani pomoci.
Na druhou stranu mají velké lázeňské procedury, zejména tedy aplikace velké vodoléčby, léčebného přírodního zdroje (u nás v Jáchymově radonových koupelí, jinde koupelí uhličitých, jodobromových, slatiny apod.) takovou odezvu v organizmu, že pacient po několik prvních dní v lázních je příjemně unavený, ospalý, trochu po procedurách i rozlámaný, takže si schrupne rád i po obědě, ačkoliv původně zamýšlel zpracovat nějaký úkol pro zaměstnavatele. Inu, příroda si umí poradit.

Háček je v tom, že všichni víme, jak a kdy vypnout a relaxovat, ale neuděláme to s předstihem, ale až tehdy, když je malér na obzoru.
Tak to není ani tak otázka, jako konstatování. Souhlasím s vámi.

Čas je fenomén, s nímž zápasíme všichni. Namixovala byste nějaký kompromisní program vašich lázní, např. pětidenní, pro vytížené podnikatelky a manažerky středního věku?
Určitě mnohdy stačí prodloužený víkend se spoustou wellnessových procedur v hezkém lázeňském hotelu s empatickým personálem a dobrým jídlem, zejména když nezapomeneme současně na procházky venku, nejlépe v přírodě. Pro mnohou manažerku je ale i lázeňské korso plné obchůdků, kam se normálně nemá čas dostat, balzámem na duši. Prostě si v lázních udělat čas sama na sebe.

 A co byste doporučila dámám, které se začínají červenat před zrcadlem, když si uvědomí, že se blíží „potupný“ důchodový věk? Jak jim dokážete vylepšit kondici?
Ježíši, to mluvíte o mně? Tak na to recept mám – důchodový věk by tu byl, ale nějak si ho neuvědomuji. Zkrátka ve starém těle mladý duch. To je to, co si každá žena musí udržet. Pak ani to fyzické stárnutí není tak strašné – jen neopouštět svoje mladistvé aktivity, oblíbené sporty, oblíbené konfekční značky. No, jen tu velikost musím trochu přizpůsobit. Ale jen trochu, obezitu neberu, té je nutno vyhlásit válku. Občas zajet do lázní by se ale v tomto věku mělo – je to jako repase (trochu) ojetého auta.

Občas zaslechnu, že muži se svými manželkami do lázní nechtějí, nebaví je to. Jak byste inspirovala právě tuto klientelu manželských či partnerských párů? Novinkami ve sportovních nabídkách, erotickými masážemi nebo povzbuzujícími skotskými střiky pro pány a silné osobnosti?
Já mám na tento problém trochu jiný názor. Není na škodu, pokud manželé přesycení neustálou přítomností partnera vyjedou do lázní bez něj. Muži s kamarádem, ženy s kamarádkou. Svoje lázeňské aktivity si pak užijí daleko lépe, než kdyby šlo zase o nějaké manželské kompromisy. A po návratu z lázní – to bude to správné toužení!!

Jakou roli v prevenci civilizačních neduhů byste lázním přisoudila? Podle mne by lázně jednou do roka měly být povinné pro každého...
Máte pravdu. Málokdo si uvědomuje, že lázeňství je vlastně medicínský návrat k přírodě, k její přirozené léčivé energii, k naprosté fyziologii bez chemických léků. A také na rozdíl od klasické klinické medicíny veškeré lázeňské postupy neoddělitelně hojí nejen bolavé tělo, ale i bolavou nebo prostě jen unavenou duši.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3