INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Objem evropského leasingu loni dosáhl 221 miliardy eur, což představuje meziroční růst o 1,9 %. V předběžných výsledcích za rok 2013 o tom informovala organizace Leaseurope, která zastřešuje evropské leasingové společnosti. Podle Leaseurope loni vzrostl leasing dopravních prostředků, a to o 5,2 %, leasing strojů a zařízení naopak poklesl o 1 % a leasing nemovitostí o 13 %. Údaje vycházejí ze souhrnu pořizovacích cen financovaných věcí bez DPH.

Celková hodnota pohledávek z uzavřených leasingových smluv činila v Evropě na konci minulého roku 574 miliard eur, a to značí meziroční snížení o 2 %. Největším leasingovým trhem na našem kontinentu loni byla Velká Británie (s objemem obchodů 47,4 miliardy eur), následovaly Německo (47,3 miliardy eur), Francie (28,7 miliardy eur) a Itálie (14,3 miliardy eur). Podíl České republiky na evropském leasingovém trhu v roce 2013 činil 0,7 %. I tak šlo o druhý nejvyšší podíl v regionu střední a východní Evropy, a to po Polsku.

Odborníci hodnotí loňské výsledky pozitivně. „Je patrné, že evropský leasing je na vzestupu. Za pozornost stojí například výsledky v jihoevropských zemích, které se ještě nedávno potýkaly s vážnými finančními problémy, například ve Španělsku nebo Portugalsku. Leasingové sektory obou těchto zemí rostly. Prakticky v celé Evropě došlo k výraznému zlepšení ve druhé polovině roku, a to zejména v oblasti leasingu strojů a zařízení. To naznačuje zvyšující se optimismus evropských firem. Připočteme-li k tomu příznivé hospodářské výhledy, můžeme očekávat, že rok 2014 přinese ještě vyšší poptávku po investicích, což se přímo odrazí i ve výkonu jednotlivých ekonomik,“ říká Jiřina Tapšíková, předsedkyně představenstva České leasingové a finanční asociace (ČLFA), která v Radě Leaseurope, řídícím orgánu této evropské federace, zastupuje asociace ze  střední a východní Evropy.

Federace evropských leasingových asociací(Leseurope)

je zájmovým sdružením zastupujícím více než 2000 leasingových společností a více než 600 pronajímatelů aut z 34 evropských zemí. Odhaduje se, že Leaseurope zahrnuje přibližně 92 % celého evropského leasingového trhu. Členem sdružení je i Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA). Více na: www.leaseurope.org

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

je zájmovým sdružením finančních institucí zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry a splátkovými prodeji pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 48 členů.Více na: www.clfa.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3