INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost MasterCard během loňského roku rozšířila počet evropských zemí, kde lze platit bezkontaktně, o dalších sedm – Ázerbájdžán, Černou Horu, Finsko, Irsko, Makedonii, Moldavsko a Nizozemsko. V Evropě je tak možné tímto způsobem zaplatit již ve 34 zemích a na celém světě v 63 státech. Karty MasterCard® a Maestro® pro bezkontaktní platby vydává v Evropě přes 220 institucí a přijímají je v téměř dvou miliónech obchodních míst po celém světě. To představuje více než 180% meziroční nárůst.

Vedle trvalého růstu počtu míst, kde lze bezkontaktně platit kartami MasterCard a Maestro, se v Evropě také více než ztrojnásobil počet bezkontaktních transakcí, přičemž meziročně došlo kečtyřnásobnému zvýšení* jejich objemu. Javier Perez, prezident společnosti MasterCard Europe, vysvětlil: „Bezkontaktní platby dosáhly v řadě zemí masového přijetí – někteří významní prodejci uvádějí, že více než polovina kartových transakcí probíhá bezkontaktně, díky čemuž mohou v praxi těžit z výhod rychlejšího a snadnějšího způsobu placení. Bezkontaktní platby stále častěji nahrazují hotovost – u téměř 90 % transakcí se jedná o částky pod 25 dolarů (18 eur).“

Přijetí bezkontaktního placení jako normálního způsobu placení kartou připravuje půdu pro platby mobilními zařízeními. Od 4. čtvrtletí loňského roku realizuje MasterCard v patnácti evropských zemích přes padesát projektů týkajících se mobilních NFC plateb.

ZÁKLADNÍ INFORMACE Z JEDNOTLIVÝCH ZEMÍ

·V Polsku a České republice se bezkontaktně uskutečňuje přibližně jedna třetina transakcí kartami MasterCard a Maestro.Na tomto trendu se podílí masové zavádění bezkontaktních karet a terminálů. Na konci roku 2013 bylo vydáno 1,8 milionu bezkontaktních karet MasterCard. V České republice také proběhla řada marketingových kampaní na podporu bezkontaktního placení:

-Pokud od 28. ledna do 17. února zaplatili zákazníci pekařství Paul kávu bezkontaktní kartou MasterCard, získali druhou zdarma. Kampaň byla podpořená speciálním eventem a facebookovou kampaní.

-Jarní kampaň poběží od 7. dubna do konce května na území celé České republiky vespolupráci s  čerpacími stanicemi Agip, parfumeriemi Douglas, kavárnami Costa Coffee a sportovními prodejnami Sportisimo. Za každou bezkontaktní platbu získají držitelé karet u těchto obchodníků dárek nebo slevu.

·Ve Španělsku společnosti MasterCard a Banco Sabadell představily pilotní projekt tzv. emulace karet (Host Card Emulation), který umožňuje bezkontaktní platby pomocí mobilního telefonu bez použití zabezpečovacího prvku.

  • V Německu společnost MasterCard oznámilaspolupráci mezi společnostmi Deutsche Telekom, Telefónica Deutschland, Vodafone a TREVICA (jejímž vlastníkem je MasterCard) na vývoji nové mobilní platformy a zrychlení vývoje mobilních platebních nástrojů v zemi.

·Studie společnosti Bell Research z roku 2013 o pilotním projektu mobilní NFC peněženky MasterCard v Maďarsku potvrdila, že mobilní technologii NFC lidé používají ve velké míře k placení i sbírání bonusových bodů. Téměř 20 procent respondentů používalo NFC peněženku nejméně jednou denně a většina z nich také sbírala bonusové body, které byly úspěšně spojeny s nabídkou.

  • Ve Velké Británii společnost MasterCard spojila své síly s firmouWeve, což je společný podnik tří největších mobilních operátorůEE, O2 a Vodafone. Toto sdružení chce s využitím odborných kapacit Weve v oblasti mobilních technologií, inovačních přístupů společnosti MasterCard k platbám a s využitím jejích vztahů s britskými partnerskými bankami dosáhnout toho, aby bezkontaktních mobilních plateb využívalo 80 procent britských spotřebitelů. Společnost EE (Everything Everywhere) navíc na britském trhu spustila svou mobilní službu založenou na technologii NFC.
  • Největší švýcarský maloobchodní řetězec Migros oznámil, že své prodejny vybavil 8500 terminály umožňujícími bezkontaktní platby. Skutečnost, že Migros zavádí bezkontaktní platby, ještě více podpoří rozmach tohoto způsobu placení v zemi.
  • V moskevském metru mohou lidé díky spolupráci MasterCard, Sberbank a dopravním podnikem cestovat rychleji a pohodlněji. V rámci pilotního projektu si mohou bezkontaktně zakoupit jízdenku v 64 automatech umístěných v deseti moskevských stanicích metra.

·Po úspěšném pilotním projektu NFC v nizozemském Leidenu v roce 2013 ING Bank nedávno oznámila, že od 15. dubna 2014 budou mít všichni držitelé karet ING na svých kartách Maestro funkci bezkontaktních plateb.

·Většina bank v Rakousku začala při výměně debetních karet Maestro poskytovat funkci bezkontaktního placení a většina držitelů karet v zemi tak má k dispozici funkci tap & go™.

*Zdroj: MasterCard Data Warehouse, transakce zpracované společností MasterCard

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3