INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Soutěž „Nejchytřejší Čech“, kterou vysílá Česká televize, v sobotu večer odstartovala. Soutěžní klání, k němuž proběhly pečlivé konkurzy a jehož formát je slavný v zahraničí, bude po několik následujících sobotních večerů bavit celý národ. Vítěz však bude muset ve finále prokázat, zda „má pod čepicí“. Odnést si totiž bude moci 1 000 000 Kč nebo pět tak zvaných čtyřicetidukátů v ryzím zlatě stejné hodnoty, které mu časem mohou vynést peněz ještě daleko více. Dukáty vítězi věnuje jablonecká Česká mincovna, která je hlavním partnerem soutěže.

Výherní čtyřicetidukáty zdobí portrét Jana Amose Komenského, který Češi znají z bankovek. Ten samý motiv mincovna nedávno představila na své nejcennější zlaté investiční medaili o hmotnosti jednoho kilogramu. Dukát je tradiční označení zlaté obchodní mince. Její obvyklá váha je 3,49 gramu, čtyřicetidukát tak váží 139,5 gramu.

Výtvarný návrh jedné z možných výher vytvořil akademický sochař Vladimír Oppl a designérka Klára Melichová, která tak převzala štafetu po svém otci, významném českém grafikovi Oldřichu Kulhánkovi. Symbolický námět „Učitele národů“ na dukátech dává tušit, že soutěž nevyhraje nikdo, kdo si titul „Nejchytřejší Čech“ opravdu nezaslouží.

„Na vítěze soutěže čeká nejcennější pětice čtyřicetidukátů, což je ta s pořadovými čísly 1-5. Všechny dukáty jsou ručně číslované a vyjde jich pouhých sto kusů. Kromě „Nejchytřejšího Čecha“ tak můžou svůj důvtip prokázat i ostatní „chytří Češi“,“ říká Aleš Brix, obchodní ředitel České mincovny.

„Nejchytřejší Čech“ před sebou jistě nemá jednoduchou volbu. Když však vezme v potaz  aktuální světovou situaci, tak mu to možná závěrečné dilema trošku usnadní. Fyzické zlato je v dobách hrozícího napětí stále jedním z nejlepších aktiv, které dodá vlastníkovi alespoň trochu klidu. 

Čtyřicetidukáty o váze 139,5 gramu budou již od pondělí na prodejnách České mincovny a koupit je lze za 200 000 Kč. Spolu s nimi vyjdou i malé sběratelské stříbrné (16 g) a zlaté varianty (3,11 g).

Více informací naleznete na internetových stránkách www.ceskamincovna.cz.

Česká mincovna sídlící v Jablonci nad Nisou svým vznikem navázala na dlouholetou tradici ražby mincí na území Čech, Moravy a Slezska. České mince vyrábí od roku 1993, od závěru roku 1994 vyrazila všechny dosavadní stříbrné a zlaté mince a od roku 1996 i všechny oběžné mince České republiky vydávané Českou národní bankou. Rozvíjí vlastní výrobu mincí a medailí, zabývá se také distribucí zlatých investičních slitků. V říjnu 2012 zprovoznila svůj vlastní investiční portál ČM AURUM.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3