INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Třetina zájemců o úvěr studuje obchodní podmínky před podpisem smlouvy maximálně 5 minut. Dobrou zprávou je, že 30 % žadatelů o úvěr jim věnuje hodinu a pouze necelá desetina Čechů nečte obchodní podmínky před podpisem úvěrové smlouvy vůbec. Nejlehkovážnější jsou před podpisem lidé v produktivním věku a lidé se základním vzděláním. Tyto závěry přinesl čerstvý průzkum společnosti Cofidis, která se profiluje jako poskytovatel zcela transparentních spotřebitelských úvěrů. Průzkum proběhl v posledním dubnovém týdnu na vzorku 500 respondentů.

Necelá desetina zájemců o úvěr si vůbec neprostuduje obchodní podmínky. Zhruba třetina těch, kteří se chystají podepsat úvěrovou smlouvu, studuje podmínky 5 minut, další třetina minimálně jednu hodinu. „Ani odborník, natož laik, není schopen prostudovat úvěrovou smlouvu za 5 minut,“ říká Thomas Kudela, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cofidis a pokračuje: „Tím spíš, že smlouvy jsou často velmi komplikovaně napsané a obsahují nejednu past ve formě skrytých poplatků. Přitom skrytý poplatek podle nás k úvěru nepatří, protože podkopává důvěru v celý trh a to je i důvodem, proč jej u nás nenajdete.“

Překvapivě nejlehkovážnější jsou lidé v produktivním věku, tj. od 27 do 44 let. Téměř polovina jich totiž věnuje pročítání smlouvy maximálně 5 minut. Naopak, nejpečlivější jsou při studiu podmínek mladí lidé od 18 do 26 let. Více než 20 % z nich věnuje jejich studiu přes hodinu času. Tento trend komentuje Thomas Kudela: „Čísla z průzkumu potvrzují, že zájemci o úvěr, především ti v produktivním věku, nemají čas na studium obchodních podmínek. To dokresluje i fakt, že čím dál více se nám hlásí takoví žadatelé o úvěr, kteří preferují co nejkratší, srozumitelné a hlavně zcela transparentní podmínky úvěru.“

Průzkum potvrdil i fakt, že vzdělání má vliv na to, zda si zájemce dá práci a podmínky úvěru si skutečně prostuduje. Zhruba hodinu pročítají úvěrové podmínky středoškoláci a vysokoškoláci, 5 minut a méně věnují čtení lidé se základním vzděláním. Největší podíl mezi těmi, kteří odpověděli, že podmínky nečtou vůbec, tvoří právě lidé se základním vzděláním. Především pro ně je totiž jazyk úvěrové smlouvy často zbytečně příliš složitým.

Pokud se podíváme na vzorek lidí, kteří vůbec nestudují obchodní podmínky, o maličko většími hříšníky jsou ženy (9 %) než muži (6 %). Ženy jsou ale zároveň skupinou, která je schopna studovat podmínky den a více (13 % vs. 7 % u mužů).

 

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3