INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Během prvních šesti měsíců 2014 šetřila UNIQA pojišťovna celkem 372 sporných pojistných událostí svých klientů. Nestandardních škod tak oproti stejnému loňskému období přibylo o 15 procent. Trestním řízením pokračovala bezmála třetina z nich. Velmi výrazně narostla meziročně hodnota škod nahlášených s úmyslem obohatit se na úkor pojišťovny a ostatních klientů.

Celkově byly prokázány podvody za 42,6 milionu korun, což bylo téměř třikrát více než ve srovnatelném období loni. Největší nárůst prokázané hodnoty registrovala UNIQA znovu v oblasti majetkových škod, a podle počtu podvodných pojistných událostí v pojištění osob.

Z celkových 372 šetřených pokusů o pojistný podvod se tradičně nejvíce týkalo pojištění vozidel (195 případy, meziročně stabilní vývoj) s celkovou prokázanou hodnotou ve výši 3,7 milionu korun. Průměrná podvodně uplatněná škoda v tomto segmentu klesla z loňských přibližně 22 tisíců na nynějších necelých 19 tisíc korun. Převažují případy fingovaných dopravních nehod nebo nadhodnocování rozsahu poškození.

Co do výše prokázané hodnoty ovšem v prvním pololetí 2014 znovu dominovaly majetkové škody. Jejich počet meziročně vzrostl téměř na dvojnásobek. Prokázaná hodnota podvodných nároků činila 32,6 milionu korun, což představuje nárůst o 273 %. Mezi těmito případy jsou hlavně úmyslná zapálení nemovitostí a nadhodnocování hodnoty zařízení nemovitostí (např. falešným datem pořízení), nebo uplatňováním majetku, který v objektu ve skutečnosti nebyl. Časté je i vloupání do skladů, snaha o využití přerušení provozu ze živelního pojištění za účelem dosažení nadhodnoceného ušlého zisku nebo fingování odcizení přepravované zásilky.

Co do počtu kusů narostly podvody v pojištění osob o 36 %. Nejčastěji se „kouzlí“ s nároky na výplatu denního odškodného za dobu léčení úrazu a denních dávek v pracovní neschopnosti. Klienti uplatňují své požadavky na odškodnění i za dobu, kdy už normálně po rekonvalescenci vykonávají svoji výdělečnou činnost.

O společnosti UNIQA

UNIQA pojišťovna vyvíjí své aktivity na českém pojistném trhu již jedenadvacet let. Jako univerzální pojišťovna nabízí kompletní paletu pojistných produktů pro občany i korporátní klienty. Podle objemu pojistného figuruje stabilně v desítce nejsilnějších pojišťoven v ČR.
UNIQA pojišťovna je součástí skupiny UNIQA Group, která je nyní aktivní na 20 evropských trzích a obsluhuje více než 10 milionu klientů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3