INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

automechaniAť už jste automechanik, instalatér, pokrývač nebo děláte jinou živnost, nesete odpovědnost za chybu, která může znamenat fatální finanční následky pro váš rodinný rozpočet i podnikání. Pojištění odpovědnosti podnikatelů Slavia pojišťovny se vztahuje na řadu běžných škod z výkonu podnikatelské činnosti, které nechtěně způsobíte svým klientům nebo zákazníkům. Vůbec přitom nemusí jít o úmysl, ale o prosté chyby z nepozornosti dané únavou. Živnostníci ale následky svých profesních přešlapů často podceňují a proti oprávněným nárokům na náhradu škod se nekryjí.

Omyl živnostníků: malý byznys neznamená malé škody

Zatímco u advokátů, lékařů a dalších profesí zákon přímo ukládá chránit se pojištěním profesní odpovědnosti, u mnoha živnostníků jde o jejich vlastní volbu. Přitom i oni se vystavují enormní odpovědnosti za finanční škody nebo za škody na zdraví a majetku. „Často se u nich setkáváme s neoprávněným očekáváním, že škody způsobené při jejich podnikání budou zrovna tak malé, jako jejich byznys. Ve skutečnosti jsou schopni na své bedra naložit škody za statisíce i miliony korun, například kvůli chybě instalatéra nebo kvůli nedbalosti. Nesprávným rozhodnutím tak mohou zatížit své rodiny i na desítky let,“ upozorňuje Lucie Ponertová, produktová ředitelka Slavia pojišťovny a uvádí několik příkladů z praxe.

Příklady profesních chyb živnostníků

Slavia pojišťovna eviduje případ automechanika, který nechal omylem v motorovém prostoru položený hadr. Vlivem zahřívání během jízdy se tento hadr vzňal a požár se následně rozšířit na celé vozidlo. Škoda na autě značky BMW se vyšplhala na 400 tisíc korun. Protože měl automechanik uzavřené pojištění odpovědnosti podnikatele, uhradila za něj tuto škodu pojišťovna. Značné finanční těžkosti si může přivodit také nepojištěný instalatér, který provede u klienta například chybu ve spoji během instalace potrubí. To praskne a vytopí sousedy o patro níže, kde voda poničí stěny, nábytek a drahé domácí vybavení. Obecně proto platí, že každý živnostník by měl zvážit nejen rizika, ale také výši limitu pojistného krytí. To by mělo odpovídat charakteru jeho klientů, poskytovaných služeb i škodám, které lze v rozumné míře předpokládat.

Slavia pojišťovna

Slavia pojišťovna má tradici již od roku 1868. Ve své novodobé historii přicházela a bude přicházet s inovativními pojistnými produkty. Nabízí široké spektrum pojistných produktů a služeb pro soukromé osoby i podnikatele v rámci neživotního pojištění. Soukromým osobám nabízí např. pojištění majetku a odpovědnosti, cestovní a úrazové pojištění. V oblasti autopojištění se již od počátku orientuje na ukázněné řidiče, kterým dokáže nabídnout různé bonusy a slevy na povinné ručení. Velmi úspěšné je zdravotní pojištění cizinců, kde Slavia pojišťovna patří mezi lídry trhu. Jako jedna z mála pojišťoven na trhu nabízí pojištění domácích mazlíčků i originální pojištění dopravních pokut. Firmy uvítají pojištění odpovědnosti, aut a přepravy, majetková a technická pojištění. Pojišťovna se specializuje také na pojištění určené obcím a městům, personálním agenturám a cestovním kancelářím.

(tz)

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3