INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, uveřejnila čtvrtletní výsledky bezkontaktních plateb kartami MasterCard® a Maestro®. Výsledky prokázaly absolutní prvenství společnosti. Bezkontaktními kartami MasterCard lze platit u více než 2,5 milionů obchodníků v 66 zemích na světě.  V České republice jejich počet ve 2. čtvrtletí 2014 meziročně vzrostl o více než 250 %.

Celosvětově je možné bezkontaktně platit v 66 zemích světa, z toho ve 36 zemích v Evropě. V roce 2014 přibyly do seznamu „bezkontaktních zemí“ dvě nové: Dánsko a Lotyšsko. Platit bezkontaktními kartami MasterCard nebo Maestro lze celkem u 2,5 milionů obchodníků na světě, což je o 108 % více než v roce 2013.

Společnost MasterCard začala bezkontaktní platby nabízet poprvé v roce 2005. V České republice je MasterCard jako první uvedl na trh v červnu 2011 a jejich zavedení proběhlo extrémně úspěšně - už po dvou letech zde překročil počet vydaných karet 1milion. Další země, v nichž byl vydán nejméně jeden milion bezkontaktních karet, patří Francie, Itálie, Maďarsko, Německo, Polsko, Rakousko, Rusko, Švýcarsko, Turecko, Ukrajina a Velká Británie.

„Úspěch bezkontaktních karet MasterCard PayPass spočívá ve vstřícné spolupráci s českými bankami a obchodníky a také v pohodlí a bezpečnosti pro uživatele. Ty dále akcentujeme v motivačních kampaních s obchodníky nebo školeních obsluhy bezkontaktních terminálů,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard a dodává:“Na inovace se soustředíme dlouhodobě. Díky tomu, že bezkontaktní karty jsou již standardem, roste i obliba platebních nálepek, které pořídíte u většiny hlavních bank. A dalším krokem bude zavedení placení přímo mobilem.”

To, že tyto formy placení mají u zákazníků v České republice úspěch, dokládá i fakt, že každá druhá transakce u obchodníků je provedena bezkontaktní kartou. Podle statistik Sdružení pro bankovní karty je na domácím trhu vydáno více než 2,5 mil bezkontaktních karet MasterCard, které lze využít pro bezkontaktní platby ve více než 56 tis. obchodních míst. Ve 2. čtvrtletí bylo uskutečněno téměř 24 mil bezkontaktních transakcí kartami s bezkontaktní technologií PayPass™v objemu přes 12 milionů Kč. Celosvětově počet uživatelů bezkontaktní karet nebo zařízení ve druhém čtvrtletí 2014 vzrostl meziročně o více než 250 %.

Bezkontaktní karty a zařízení MasterCard nebo Maestro vydává v Evropě více než 260 vydavatelských finančních institucí. Jejich objem v první polovině roku 2014 se meziročně zvýšil čtyřnásobně.

Celkový průměrný objem jedné bezkontaktní transakce ve 2. čtvrtletí 2014 činil 11 EUR, přičemž u debetních karet to bylo 10 EUR a u kreditních karet 14 EUR.

Bezkontaktní platby MasterCard

Bezkontaktní platební technologie PayPass výrazně urychluje proces platby, protože celá transakce proběhne přibližně do 5 sekund. Držitel karty ji jednoduše přiloží k bezkontaktnímu terminálu, který přečte potřebné údaje. Díky tomu je možné nakupovat zboží do 500 Kč bez potřeby zadávat PIN kód či vkládat kartu do čtecího zařízení. Při nákupech převyšujících částku 500 Kč je držitel karty požádán o autorizaci platby svým podpisem nebo zadáním PIN kódu. Bezkontaktní platební technologie MasterCard PayPass nemusí být vázána pouze na klasickou platební kartu, platit bezkontaktněje možné i pomocí speciální nálepky. Ta se dá přilepit například na zadní kryt mobilního telefonu, čímž získáte pohodlný platební nástroj, který můžete mít vždy po ruce. Placení touto nálepkou probíhá stejně jako při jakékoliv jiné platební kartě s bezkontaktní technologií.

Více informací najdete na www.mastercard.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3