INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nejlepší bankou letošního roku se stala Komerční banka. Navázala tak na úspěch z roku 2012.Neživotnímu pojištění kraluje Česká pojišťovna, životnímu Komerční pojišťovna. O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014 rozhodovaly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř třicet ekonomických ukazatelů. Partnery výzkumu, který realizuje agentura Datank, jsou KPMG Česká republika a IBM Česká republika.

Komerční banka byla druhá nejlepší v oblasti základních ekonomických ukazatelů. Za rok 2013 vykázala banka nejlepší hodnotu nákladovosti, nadprůměrnou rentabilitu průměrného vlastního kapitálu a vysokou kvalitu aktiv. K celkovému vítězství jí pak pomohlo dobré hodnocení v klientské části, kde sbírala body zejména za služby, ale také za celkový přístup v komunikaci s klientem.

Nejlépe hodnocenou bankou z pohledu klientů se stala a titul Klientsky nejpřívětivější banka 2014 získala Equa Bank. Vynikla zejména v oblasti poplatků a úrokových sazeb, a to jak v případě úvěrových, tak i spořicích produktů. Vynikající hodnocení získala také v kategorii nákladovosti běžných účtů.

„Zatímco v ekonomických výsledcích bank existují výrazné rozdíly, nabídka služeb a stále více i produktů je vyrovnanější. Rozdíly však najdeme v dostupnosti produktů a služeb, přestože snahy menších bank o vyrovnání tohoto nedostatku jsou stále častější. A nejde jen o on-line řešení - banky využívají sítě partnerů, jako je například Sazka nebo Česká pošta, nebo nabízejí výběry ze všech bankomatů zdarma, čímž fakticky odstraňují konkurenční nevýhodu,“říká Roman Mentlík, ředitel pro finanční instituce společnosti IBM Česká republika.

Pojišťovnám kralovaly Komerční pojišťovna a Česká pojišťovna

Kategorie Nejlepší pojišťovna2014 je od loňského roku rozdělena na dvě části. V jedné jsou hodnoceny pojišťovny, které nabízejí životní pojištění, v té druhé pojišťovací domy specializující se na produkty neživotního pojištění. V hodnocení životních pojišťoven zvítězila Komerční pojišťovna. Ta vedle pozitivních ekonomických ukazatelů dosáhla nadprůměrných výsledků také v hodnocení z pohledu klientů, kde obsadila druhé místo. Vítězem v této kategorii se stala a titul Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna 2014 získala Generali Pojišťovna.

V oblasti neživotního pojištění dominovala Česká pojišťovna. Oproti ostatním pojišťovacím domům vynikla především širokou nabídkou služeb a dobrou dostupností, tj. počtem obchodních míst a jejich otevírací dobou. Nadprůměrně hodnotili analytici také úroveň komunikace jejích zaměstnanců. Česká pojišťovna uspěla hned dvakrát a kromě titulu Nejlepší neživotní pojišťovna 2014 se mohou její představitelé těšit také z titulu Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2014.

„Letošní vítězové mezi pojišťovnami potvrzují důraz na diverzitu kanálů používaných k navázání a budování vztahu se zákazníky: silná síť poboček a agentů, aktivní bankovní partner, externí zprostředkovatelé, call centra, webové stránky, stále častěji také aplikace pro chytré telefony. Taková větší dostupnost může zákazníkům jedině prospět,“ hodnotí současnou situaci na pojistném trhu Roger Gascoigne, Partner odpovědný za služby pro pojišťovnictví, KPMG Česká republika.

Finanční ústavy jsou hodnoceny z pohledu klienta i akcionáře. Analytici sledují cenové parametry, šíři produktové nabídky, dostupnost, e-mailovou, telefonickou i osobní komunikaci na pobočce, celkový přístup ke klientovi a v neposlední řadě také hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti. O vítězi rozhodují stovky objektivních dat a ukazatelů.

Inovace hodnotí veřejnost

V samostatné kategorii Bankovní inovátor 2014, kde o vítězi rozhodujeveřejnost, stejně jako loni v on-line hlasování zvítězila Fio banka, letos s produktem Fio účet zdarma v 15 měnách.

Pojišťovacím inovátorem roku 2014 se stala Allianz pojišťovna. Širokou veřejnost zaujal její produkt Garance NEJvyššího plnění. U tohoto produktu pojišťovna garantuje klientovi pro závažné úrazy vyšší pojistné plnění, než nabízí pět největších pojišťoven.

VÝSLEDKY VÝZKUMU NEJLEPŠÍ BANKA 2014 A NEJLEPŠÍ POJIŠŤOVNA 2014

NEJLEPŠÍ BANKA 2014

1. Komerční banka

2. ČSOB

3. UniCredit Bank

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2014

1. Equa Bank

2. Sberbank

3. UniCredit Bank

BANKOVNÍ INOVÁTOR 2014

1.Fio banka - Fio účet zdarma v 15 měnách s výhodnými platbami a funkcí API 2.0

NEJLEPŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2014

1. Komerční pojišťovna

2. Česká podnikatelská pojišťovna

3. AEGON Pojišťovna

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2014

1. Generali Pojišťovna

2. Komerční pojišťovna

3. Česká podnikatelská pojišťovna

NEJLEPŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2014

1. Česká pojišťovna

2. Kooperativa pojišťovna

3. Allianz pojišťovna


KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2014

1. Česká pojišťovna

2. Kooperativa pojišťovna

3. Generali Pojišťovna

POJIŠŤOVACÍ INOVÁTOR 2014

1. Allianz pojišťovna - Garance NEJvyššího plnění

***

Vyhlašovatelem výzkumu Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014 jsou Hospodářské noviny, partnery projektu jsou společnosti KPMG Česká republika společně s IBM Česká republika. Záštitu udělil viceguvernér České národní banky prof. PhDr. Ing. Vladimír Tomšík, Ph.D. Zpracovatelem výzkumu je agentura Datank.

Datank je agentura pro analýzy a informace. Specializuje se na analýzy podnikatelského prostředí, veřejné a státní správy či bankovního a pojišťovacího sektoru. Tým agentury Datank efektivně vyhledává a oslovuje cílové skupiny ve všech hospodářských odvětvích, pozicích i regionech. Díky dlouholetým zkušenostem v získávání a vyhodnocování informací z veřejných i soukromých databází a zdrojů dokáže najít relevantní a komplexní informace.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3