INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

"Ježíšek na splátky" je čím dál tím větším hitem českých domácností. Na vánoční dárky si neváhá vzít půjčku už každý šestý Čech. Logicky tak u nás přibývá i lidí, kteří se hned na začátku roku dostanou do finanční tísně. Z odsunuté otázky, jak zaplatit Vánoce, se tak i letos stává ještě palčivější otázka, jak zaplatit Vánoce i s úroky a poplatky.

„Období adventu je zrádné. Lidé chtějí udělat radost svým nejbližším, a proto snadno podlehnou vábení úvěrových společností. Když jim pak ovšem v lednu přijde první složenka, jsou zralí na hospitalizaci. Peníze na účtu jim sotva stačí na pokrytí splátek, na běžný provoz rodiny už většinou nikoliv,“ vysvětluje Petr Šíma, marketingový ředitel společnosti ACEMA Credit, která je nejvýznamnějším poskytovatelem zajištěných úvěrů na českém trhu.

Jak z této šlamastyky ven? Sebrat manželce zlatý přívěšek a vyrvat dětem z rukou stavebnici, to by asi bylo ekonomické řešení, pohodu rodinného krbu by ale rozhodně nenastolilo. Naštěstí existují daleko rozumnější cesty.

„Na většinu těchto problémů zabírá vhodné refinancování s nižším úrokem a delší dobou splatnosti. Když má klient úvěr či několik úvěrů s nesmyslnými splátkami, nemá vlastně ani chuť splácet, protože nevidí šanci, že se z toho někdy dostane. Když mu ale nastavíme rozumné podmínky, ucítí druhou šanci a je ochoten ji využít. Podle našich statistik jsou klienti s konsolidacemi dokonce disciplinovanější než klienti, kteří byli původně bez závazků,“ říká Petr Šíma.

Dobrou zprávou je, že Češi už toto řešení částečně objevili. Společnost ACEMA Credit zaznamenala v posledních letech nárůst konsolidací v prvním kvartále, a to až na 50 % nových žádostí o půjčky. Počet úvěrů přitom celkově klesá, což potvrzují i údaje České národní banky. Lze to interpretovat tak, že lidé se na začátku roku chovají zodpovědněji a snaží se vyřešit finanční problémy, na které si zadělali právě před Vánoci.

Někdy však refinancování není tak jednoduché, protože poskytovatelé původních půjček se brání a hledají různé skulinky, jak zabránit ztrátě klienta. „Mezi klasické triky patří to, že nedodají vyčíslení závazků (ze zákona do 30 dnů) nebo vyčíslení vyženou do nesmyslné výše. Nedávno jsme tu měli klienta, který si půjčil 300 000 Kč, po 3 letech chtěl refinancovat a poskytovatel mu vyčíslil aktuální dluh na 650 000 Kč. Tyto případy už raději předáváme našim právníkům,“ prozrazuje Petr Šíma.

Samostatnou kapitolu tvoří situace, kdy mají klienti půjčky až u desítek různých věřitelů a vlastně už ani sami netuší, co komu dluží. „Když k nám přijde žadatel tohoto druhu, spíše než další půjčku mu nabídneme institut oddlužení a osobní bankrot,“ uzavírá Petr Šíma.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3