INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Česká asociace pojišťoven (ČAP) spouští v pořadí už osmou informační kampaň „Únor měsíc pojištění“. Ta se letos zaměří na podporu významu pojištění odpovědnosti v občanském životě. Upozorní na rizika spojená s každodenní běžnou činností, i na změny a nároky vyplývající z nového občanského zákoníku. Stejně jako v předešlých letech je součástí kampaně také unikátní průzkum veřejného mínění. Ten například ukazuje, kolik procent Čechů má odpovědnost pojištěnou, a jaká je jejich osobní zkušenost s odpovědnostní škodou.

Běžné životní situace doprovází větší či menší míra rizika, že druhému nechtěně způsobíme škodu na jeho majetku, v  horším případě i na jeho zdraví. Neúmyslné poškození, nebo rozbití zboží v obchodě, vytopení sousedů, škody zaviněné našimi dětmi, či domácími mazlíčky, zranění třetích osob při sportovních aktivitách, rekreaci atd. To je pouze stručný výčet škod, za které odpovídáme, a kvůli kterým se rozhodně vyplatí mít sjednané pojištění odpovědnosti v občanském životě.

Objem škod spojených s tímto druhem pojištění narostl za posledních pět let o 65 % na téměř 300 milionů korun ročně. „Výše odškodnění za odpovědnostní škody se bude z důvodu změn vyplývajících z nového občanského zákoníku dále zvyšovat,“ upozorňuje manažerka komunikace a vzdělávání ČAP Marcela Kotyrová a vysvětluje: „Zásadně se změnil způsob odškodňování bolestného nebo ztížení společenského uplatnění, a tato fakta i nové nároky ukotvené v zákoníku, navyšují škody na zdraví o více než 100 %. Je třeba se připravit na to, že pokud například vážně zraníme někoho při sportu, může nás nárokovaná částka na kompenzaci škody stát statisíce,
v nejzávažnějších případech při trvalých následcích pro poškozeného dokonce i milióny korun. Z toho důvodu by měl každý vnímat pojištění před následky své každodenní činnosti jako nezbytné a samozřejmé“.

Češi ho však jako samozřejmost rozhodně neberou. Podle statistik ČAP má pojištění sjednáno jen 30 % občanů. Přestože je zastoupeno tak malou měrou, ohlašují ročně
více než 35 tisíc pojistných událostí a potvrzují tak, že nehoda způsobená neopatrností, není vůbec náhoda. Cena pojistného přitom činí v průměru pouze 430 Kč na rok. Nejčastěji
je pojištění sjednáváno v rámci pojištění domácnosti, v rámci jednoho pojistného jsou pak kryti všichni rodinní příslušníci, kteří v pojištěné domácnosti bydlí.

Třetinovou propojištěnost české populace potvrdil i průzkum veřejnosti, a to i přesto, že téměř 90 % dotázaných považuje pojištění odpovědnosti za užitečné. „Více jak polovina Čechů má zprostředkovanou zkušenost (55 %) s odpovědnostní škodou, 21 % respondentů řešilo osobně pojistnou událost se svou pojišťovnou. Nejčastěji se jednalo o škody v rozsahu 5 – 50 tis. Kč (45 %),“ komentuje zjištění projektový manažer společnosti NMS Market Research Kamil Kunc a pokračuje: „Příčina zdánlivé lehkovážnosti české populace souvisí s výsledky testu pojistné gramotnosti. Ty ukázaly, že se Češi v pojištění odpovědnosti v občanském životě téměř vůbec neorientují. Jedničku a dvojku by za své znalosti dostalo jen 21 % respondentů. Oproti tomu se známkou dostatečně a nedostatečně skončilo 56 % tázaných.“

Pouze třetina respondentů slyšelo o tom, že nový zákoník vnesl do uplatňování odpovědnostních škod výrazné změny. „Lidé mají malou představu o tom, za jaké škody v občanském životě odpovídají. Více jak 30 % respondentů si například myslí, že pojištění kryje škody způsobené zaměstnavateli na pracovišti,“ upozorňuje Marcela Kotyrová a uzavírá: „Z průzkumu i z informací od pojišťoven vyplynulo, že v rámci osvěty o pojištění odpovědnosti v občanském životě je potřeba klientům vysvětlit úplné základy – na jaké situace se pojištění vztahuje, jaké naopak nezahrnuje, kdo je v rámci smlouvy pojištěn, jak si správně pojištění sjednat, na co nezapomenout při hlášení pojistné události aj. Často se například stává, že klienti hlásí mylně škody, které způsobili sami sobě, na rozdíl od těch, které způsobí třetí osobě. Proto se v průběhu únorové kampaně budeme věnovat právě těmto informacím.“

Více informací z průzkumu se dozvíte v průběhu Února měsíce pojištění.

Průzkum zpracovala společnost NMS Market Research v listopadu 2014

Země:                                Česká republika

Metoda:                             on-line průzkum

Cílová populace:               18-65 let – reprezentativní vzorek populace

Vzorek:                              ČR: 1000 respondentů

 

Jednotlivá zjištění z průzkumu budou po dobu měsíce února publikovány na webovém portálu www.jaksepojistit.cz pod záložkou Průzkumy.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3