INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

AXA TK Guidoni Vogl PupalaFinanční skupina AXA dosáhla v roce 2014 v České republice a na Slovensku velmi dobrých výsledků. Vykázala hospodářský výsledek 250 milionů korun, což představuje 10% meziroční nárůst. V roce 2014 se výrazně projevil dopad zaměření skupiny AXA na kvalitu prodeje, objem smluv vypovězených v prvním roce od uzavření poklesl více než o polovinu za poslední dva roky. V celkové struktuře produktů a služeb roste význam segmentu rizikového a neživotního pojištění oproti spoření a investicím. Stejně jako v loňském roce rostl počet klientů finanční skupiny AXA a dosáhl celkově již 1,5 milionu. Objem aktiv pod správou se pak zvýšil o 9 % již na 109 miliard korun.

Na snímku z tiskové konference v Praze je vedení AXA

„Naše dlouhodobá strategie se daří naplňovat především díky podpoře rizikového životního a neživotního pojištění, kde registrujeme meziroční nárůst předepsaného pojistného o 30% a kde s využití nové segmentace dosahujeme větší ziskovosti. Pro udržitelný růst jsou strategicky důležité také aktivity zaměřené na zvyšování efektivity, vedoucí k úsporám, které jsou dále investovány do transformace společnosti,“ říká Sébastien Guidoni, finanční ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.

Kromě zvyšování kvality prodeje má na dobré výsledky finanční skupiny AXA vliv i důraz na digitalizaci a inovace. V roce 2014 bylo již 43 % smluv zpracováno čistě elektronicky (v roce 2013 to bylo 16 % smluv). Projevuje se i růst segmentu rizikového a neživotního pojištění. V rámci hrubých výnosů skupiny AXA nyní na tyto produkty připadá více než 10 %, zatímco v roce 2011 to bylo jen 2,5 %. Objem předepsaného pojistného v rizikovém a neživotním pojištění se během posledních dvou let téměř zdvojnásobil a dosáhl 1,6 miliardy korun.

„V roce 2014 se výrazně projevil pozitivní dopad některých kroků, které jsme v minulosti realizovali. Růst hospodářského výsledku o 10 % je pochopitelně vynikající zpráva, z hlediska budoucích výsledků je však ještě důležitější, že se nám daří naprosto zásadně zvyšovat efektivitu. Spolupracujeme jen s těmi nejlepšími -  zatímco před čtyřmi lety naše produkty prodávalo více než šest tisíc zprostředkovatelů, nyní jich je méně než třetina. Jasným důkazem, že tento krok funguje, je pokles stornovosti v prvním roce od uzavření smlouvy o 70 % v ČR a o 43 % na Slovensku v porovnání s rokem 2012,“ říká Martin Vogl, generální ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.

AXA životní pojišťovna, a.s.

AXA životní pojišťovna si drží na trhu stabilní pozici s 14,4 miliardami korun pod správou a více než 240 tisíci smluv. V roce 2014 dosáhla čistého hospodářského výsledku ve výši 171 milionů korun. V reakci na nízké úrokové sazby se v současné době více zaměřuje na rizikové pojištění s vyšší přidanou hodnotou pro klienty. Tento nový obchodní model byl podpořen investicemi – více než 40 milionů korun bylo v roce 2014 využito na nové projekty.

AXA pojišťovna, a.s.

AXA pojišťovna a.s. vstoupila na trh v roce 2008 a nabízí pojištění majetku (budovy, domácnosti) a pojištění aut (povinné ručení, havarijní pojištění) s širokým sortimentem připojištění a asistenčních služeb. V 2014 byl představen nový produkt AUTO GO využívající novou unikátní segmentaci, což vedlo k okamžitému růstu celkového pojistného o 7% a ke zlepšení našeho technického výsledku (škodního poměru). Zlepšení technického výsledku se projevilo na celkovém hospodářském výsledku, který se zlepšil ve srovnání s rokem 2013 o 100 milionů korun. AXA pojišťovna je tak na dobré cestě k dosažení zisku v roce 2015.

AXA penzijní společnost, a.s.

AXA penzijní společnost a.s. potvrdila silné postavení na českém trhu, s tržním podílem 11,6% je čtvrtá největší podle hodnoty aktiv pod správou, která meziročně vzrostla o 9 % na 36,5 miliardy korun. Má více než 400 tis. klientů, (příspěvky zaměstnavatele, které jsou jednou z jejích priorit, registruje v případě 25 % smluv). Transformovaný fond dosáhl i v roce 2014 velmi dobrých výsledků což umožnilo rozdělit mezi klienty celkem 507 milionů Kč (výkonnost 1,46 % je třetí nejlepší na trhu). Po transformaci se AXA penzijní společnost a.s. zaměřila na růst efektivity vedoucí v roce 2014 k zisku 13 milionů Kč.

AXA investiční společnost, a.s.

AXA investiční společnost vstoupila na trh v roce 2007 a ke konci roku 2014 měla více než 118 000 klientů. Celkově společnost spravuje aktiva v hodnotě 4,4 mld. Kč. Klienti mohou investovat do 10 podílových fondů, z nichž tři jsou „zastřešující“ fondy, které klientům umožňují investice do 1 100 nejlepších fondů spravovaných společností AXA.

AXA d.s.s., a.s. (druhý pilíř) a AXA d.d.s., a.s. (třetí pilíř)

AXA d.s.s., a.s. (2. pilíř) zaujala v roce 2014 druhé místo na slovenském penzijním trhu s celkovým tržním podílem 26%. AXA d.d.s., a.s. (3. pilíř) v roce 2014 dosáhl celkového tržního podílu 13%. Hodnota aktiv pod správou se meziročně zvýšila o 13% na 51,4 miliard Kč, zatímco počet klientů se ustálil na hodnotě 485 tis. Díky rekordnímu zhodnocení aktiv o 3,9 % byl hospodářský výsledek (238 milionů Kč) za rok 2014 meziročně vyšší o 133 %.

AXA a společenská odpovědnost

Skupina AXA se hlásí ke společenské odpovědnosti. Jejími prioritami jsou spolupráce s komunitami, podpora finanční gramotnosti a ohleduplný přístup k životnímu prostředí. Od roku 2007 je AXA generálním partnerem projektu Nadace Partnerství „Na zelenou“, který je zaměřen na zvýšení bezpečnosti dětí při cestách do školy a zároveň je motivuje k dojíždění na kole či k docházení do školy pěšky. Od roku 2011 je AXA generálním partnerem školního informačního kanálu ŠIK, jehož prostřednictvím podporuje finanční gramotnost u žáků základních a středních škol.

AXA Group

Skupina AXA zaujímá celosvětově vedoucí pozici v oblasti pojištění a správy majetku. Zaměstnává na 160 000 pracovníků, kteří zajišťují péči o 103 miliony klientů v 59 zemích světa. V roce 2014 dosáhl obrat skupiny podle IFRS výše 92 miliardy EUR a tržby podle IFRS výše 5,1 miliardy EUR. Ke dni 31. 12. 2014 činil majetek ve správě (AUM) společnosti AXA 1,227 miliardy EUR.

AXA ASSISTANCE v České republice

AXA ASSISTANCE zahájila svou činnost v České republice v roce 1998 jako poskytovatel asistenčních služeb pro korporátní klientelu. Nyní nabízí své služby jak firemním zákazníkům, tak i jednotlivcům. Klienty AXA ASSISTANCE jsou zejména pojišťovny, banky, cestovní kanceláře, hotelové řetězce, výrobci a prodejci automobilů, dopravci, distributoři energií, atd. AXA ASSISTANCE poskytuje cestovní pojištění a s ním spojené asistenční služby, právní ochranu a poradenství, asistenční služby pro vozidla, domácnosti či zdravotní asistenci a rovněž moderní produkty na míru, zejména z oblasti lifestyle a concierge služeb pro VIP klienty.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3