INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Češi se o životní pojištění začínají zajímat až v době, kdy se jejich život a kariéra stabilizuje. Z analýzy dat společnosti AXA také vyplývá, že na pojištění stále více myslí muži a jejich počet se výrazně zvyšuje. Při uzavírání smluv však nemyslí jen na sebe, ale i na rodinu.

Průměrný věk klienta, který si v pojišťovně uzavírá životní pojištění, je 36 let. "Je to přirozené, lidé se začínají zajímat o pojištění převážně v době, kdy mají pokryty základní životní potřeby jako je stabilní příjem a bydlení," říká Karel Żyla, manažer PR a interní komunikace AXA v ČR a SR. Věk po třicítce také často souvisí s rozrůstajícími se mladými rodinami. "Zatímco průměrný věk pojistníka je 36 let, věk pojištěného pouze 22. Znamená to, že hlava rodiny často při pojistné ochraně myslí i na svou manželku či manžela a děti," dodává Karel Žyla. Například rizikové životní pojištění ActiveLife umožňuje pojistit na jedné smlouvě až osm lidí a v průběhu pojištění jejich počet měnit.

Zajímavé jsou také rozdíly v pohlaví vyplývající ze zmíněných statistik. I přesto, že se v České republice o pojištění zajímá stále více mužů (53 %), je to v porovnání se Slovenskem stále málo. Tam tvoří muži již 61 % pojistníků.

Průměrná pojistná částka, na kterou mají klienti svůj život pojištěn, je 122 539 korun. "Živitelé rodin však průměrnou pojistnou částku většinou překračují, extrémem jsou například pojistná krytí pro případ smrti i na několik milionů korun," vysvětluje Karel Žyla.

I když obecně mají klienti stále nejvíce v oblibě investiční životní pojištění, je patrný rostoucí zájem o oddělování pojistné ochrany od spoření či investování. Klienti tak stále častěji sahají po rizikovém životním pojištění. Kombinace čistě rizikového pojištění s produkty pravidelného investování je přehlednější a umožňuje pružnější přizpůsobování novým podmínkám tak, jak se v průběhu času mění potřeby klientů. Například ve společnosti AXA se objem rizikového životního pojištění za poslední rok zvýšil o 140 % a od roku 2012 se objem více než zdvojnásobil.

AXA v České republice a na Slovensku působí prostřednictvím penzijní společnosti, životní pojišťovny, pojišťovny (se zaměřením na neživotní pojištění), investiční společnosti, na Slovensku pak ještě přes doplnkovú dôchodkovú spoločnosť a dôchodkovú správcovskú spoločnosť. Má více než 1,3 milionů aktivních klientů, téměř 600 zaměstnanců a více než 97 miliard korun aktiv pod správou.

AXA životní pojišťovna má na pojišťovacím trhu stabilní pozici. Objem aktiv pod správou životní pojišťovny ke konci roku 2013 činil 13 miliard korun. Počet smluv AXA životní pojišťovny ve stejném období dosáhl více než 281 tisíc. 

AXA pojišťovna vstoupila na trh v roce 2008. Nabízí pojištění DOMOV (stavby, domácnosti) a AUTO (povinné ručení a havarijní pojištění) se širokou nabídkou různých připojištění a asistenčních služeb. Hodnota hrubého předepsaného pojistného činila v roce 2013 cca 1 miliardu korun. Počet smluv AXA pojišťovny dosáhl ke konci roku 2013 více než 509 tisíc.

AXA penzijní společnost obsadila v roce 2014 pátou pozici na českém trhu dle výše prostředků evidovaných ve prospěch účastníků, což činí 11,8 % na trhu transformovaných fondů a 7,3 % na trhu účastnických fondů. Udržuje si tak stabilně pozici jedné z největších penzijních společností na českém trhu. Celkově využívá služeb AXA penzijní společnosti zhruba 394 tisíc klientů. Jednou z priorit společnosti je spolupráce se zaměstnavateli, kteří svým zaměstnancům přispívají na penzijní spoření. Celkový počet smluv s příspěvkem zaměstnavatele činil ke konci roku 2014 zhruba 105 tisíc.

AXA investiční společnost na trhu působí od roku 2007 a na konci roku 2013 měla již více než 94 tisíc klientů. Klientské aktiva pod správou představují nyní 3,7 miliard korun. AXA investiční společnost nabízí celkem 10 podílových fondů, přičemž tři z nich jsou střešní fondy, které dávají i drobným klientům možnost investovat do nejlepších z 1100 fondů spravovaných společnostmi AXA.

Skupina AXA se hlásí ke společenské odpovědnosti. Jejími prioritami jsou spolupráce s komunitami, podpora finanční gramotnosti a ohleduplný přístup k životnímu prostředí. Od roku 2007 je AXA generálním partnerem projektu Nadace Partnerství „Na zelenou“, který je zaměřen na zvýšení bezpečnosti dětí při cestách do školy a zároveň je motivuje k dojíždění na kole či k docházení do školy pěšky. Od roku 2011 je AXA generálním partnerem školního informačního kanálu ŠIK, jehož prostřednictvím podporuje finanční gramotnost u žáků základních a středních škol. 

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3