INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

hospodaKaždý šestý hospodský, hoteliér nebo kavárník chce kvůli elektronické evidenci tržeb (EET) skončit s podnikáním. Vyplývá to z průzkumu mezi šesti sty podniky a živnostníky, který si objednala značka eet1, poskytovatel pokladních systémů pro elektronickou evidenci tržeb.

Povinnost elektronické evidence tržeb nastane 1. prosince 2016 a mezi hospodskými a hoteliéry panují značné obavy a vysoká míra skepse. Přes dvě třetiny (68 %) podnikatelů se obávají, že EET v budoucnu negativně ovlivní jejich podnikání a 15 % podnikatelů dokonce zvažuje, že svůj podnik zavře a živnost pověsí na hřebík.

Tvrzení, že zavedení EET je pouhá administrativní formalita, není podloženo empirickou zkušeností,“ tvrdí Karel Hamr, zástupce značky eet1, která se svým řešením elektronických pokladen vstoupila na trh v srpnu. „Před dvěma lety byl náš tým v Chorvatsku svědkem toho, že z tržnic zmizela asi šestina prodejců. Myslíme si proto, že hrozba šestiny zavřených hospod v České republice je více než reálná.“

Tzv. fiskalizace, tedy obdoba českého EET, byla v Chorvatsku zaváděna ve třech fázích v roce 2013. Pokladní systémy pro ni vyvíjel a prodával tým, který v současnosti pracuje pro značku eet1.

Vnímáme obavy podnikatelů. Některé vycházejí z neinformovanosti, jako například časové zdržení při provozu systému nebo cena jeho provozování, ale jiné obavy jsou podložené letitou zkušeností,“ tvrdí Karel Hamr, zástupce značky eet1. „Na základě naší zkušenosti z Chorvatska máme tato doporučení: připravte se včas, změňte myšlení a zkuste na EET vydělat, například pomocí e-zboží.“

E-zboží je možnost využít výhod digitální ekonomiky. Z EET pokladny se může stát terminál na prodej elektronického zboží, jakým jsou vstupenky, sázenky, e-knihy nebo cestovní pojištění. Z každé transakce získá podnikatel provizi a může tak snadno financovat provoz své pokladny nebo na ní dokonce vydělat.

Průzkum provedený na začátku srpna na vzorku zhruba 600 majitelů podniků a živnostníků metodou CAWI dále odhalil, že podnikatelé se obávají vysokých nákladů na pořízení a provoz systémů, případně finančního zatížení rozpočtu v důsledku zavedení EET (31 %). Další obavou je časová náročnost používání systému, zdržování od práce a s tím související zpomalení prodeje a obsluhy zákazníků (17 %). Strach mají restauratéři i ze zvýšení administrativní zátěže a byrokracie a nutnosti zdražování (15 %).

Za diskriminační, cíleně likvidující malé živnostníky a vytvářející nerovné podnikatelské prostředí označilo EET hned 7 % podnikatelů v HOREKA segmentu. Mezi dalšími obavami se objevily například nutnost zdražování, strach ze špatného připojení internetu či ztráta svobody podnikání spojená se ztrátou soukromí. Naprosté minimum podnikatelů (4 %) naopak očekává pročištění trhu a narovnání podmínek.

Výzkum proveden metodou CAWI, sběr dat TNS Aisa mezi 4. a 9. srpnem 2016, 600 respondentů z HOREKA segmentu z celé České republiky, většinou provozy o velikosti do 24 zaměstnanců. Nejvíce respondentů bylo z Prahy (12 %), zbylé kraje a okresy byly zastoupeny rovnoměrně.

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3