INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Tesco se dlouhodobě snaží posilovat vztahy s dodavateli v České republice. Zaměřilo se na zjednodušení spolupráce a zavádí standardizovanou platební politiku pro všechny dodavatele. Navíc malí dodavatelé budou těžit z kratší doby splatnosti.

Před více než rokem vytvořilo Tesco ve střední Evropě jednu obchodní jednotku pod společným vedením a neustále se snaží jít cestou silnějšího a jednoduššího podnikání. Jednou z prioritních oblastí je způsob spolupráce s dodavateli.  „Za každým výrobkem, který prodáváme, jsou firmy a lidé, kteří s námi spolupracují. Každý článek v řetězci je nezbytný, abychom zákazníkům dodali velmi kvalitní produkty a společně s našimi dodavateli chceme pracovat na budování udržitelných vztahů a vytvoření hodnot, které můžeme sdílet,“ uvedl produktový ředitel Tesco pro střední Evropu Jamie Walker na středeční dodavatelské konferenci v Krakově, které se účastnilo na 1500 lidí z celé střední Evropy. „S potěšením oznamujeme, že zavádíme kratší dobu splatnosti, a to 14 dní pro naše nejmenší dodavatele,“ řekl Jamie Walker.

Zkrácení doby splatnosti je cíleno speciálně na pomoc malým firmám a bude zavedeno od 1. října. Změna se vztahuje na všechny dodavatele pro Tesco ve střední Evropě, kteří dodávají až do výše 25 000 £ (cca 800 000 Kč) ročního obratu.  Nově jim budou faktury zaplaceny do 14 dnů.  Ze zkrácení doby splatnosti bude profitovat více než 1000 dodavatelů v Evropě, z čehož je přes 220 v České republice. Změna bude mít pozitivní dopad na malé dodavatele pro Tesco ve střední Evropě.

„Tato změna bude mít pro nás zásadní význam. Výrazným způsobem nám to usnadní naše podnikaní a oceňujeme, že se společnost Tesco k tomuto kroku rozhodla. Umožní nám to uvolnit finanční prostředky, které můžeme dále investovat do našeho podnikání," říká Jana Divišová, jednatelka cukrárny DIAM Brno, která patří mezi dodavatele, kterých se změna týká.

Ke zjednodušení a zvýšení transparentnosti společnosti Tesco pomůže také zavedení jednotných podmínek pro všechny střední a velké dodavatele. Doba splatnosti bude 30 dní u čerstvých a trvanlivých potravin, maximálně 45 dní u dodavatelů nepotravinového zboží a 60 dní pro dodavatele spotřebního zboží.

Dalším opatřením ke zjednodušení vztahů s partnerskými firmami je představení projektu Linky pomoci pro dodavatele, který představilo Tesco v Polsku a v následujících měsících bude rozšířen i do ostatních zemí. Jedná se o nástroj pomáhající dodavatelům vyřešit jakýkoliv požadavek týkající se jejich práce pro Tesco do 48 hodin. Dodavatelé se tak mohou obracet na jedno kontaktní místo, kde jim personál Linky poradí a pomůže. V současné době je tato linka v provozu v Polsku a v následujících měsících bude rozšířená do všech zemí střední Evropy.

„Víme, jak důležitá je rychlá a efektivní komunikace ve všech obchodních aspektech. Informační linka pro dodavatele je dalším krokem vpřed při posilování našich vztahů a otevřenosti s obchodními partnery,“ poznamenal Jamie Walker a dodává: „Oba tyto kroky povedou k podpoře vztahů, které jsou profesionální, oboustranně profitabilní, dlouhodobé a férové.“

O společnosti Tesco Stores ČR

 ·         Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 17 čerpacích stanic a 6 obchodních center.

·         V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.

·         Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. V roce 2013 byla služba představena na Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicku a loni také na Liberecku,
Plzeňsku, Břeclavsku a Hodonínsku. Od poloviny března 2015 je služba nově dostupná také na Benešovsku.

·         V roce 2012 získala služba potraviny on-line ocenění Inovace v obchodě v anketě MasterCard Obchodník roku.

·         Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.

·         Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti.

·          V roce 2013 získala společnost 1. cenu za nejlepšího zaměstnavatele v kategorii Obchod od České studentské unie.

·         V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé potraviny potřebným. V roce 2014 se spolupráce rozšířila již na 65 hypermarketů po celém Česku.

·         V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více než 10 milionů korun na charitativní účely.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3