INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Navzdory růstu oblíbenosti plateb kartami má každý druhý Čech doma odloženo 5 až 10 tisíc korun. Ve 35 % mají peníze uloženy doma v trezoru, 8 % respondentů je má rádo pod kontrolou v peněžence. Dalšími místy pro úschovu peněz jsou např. toaletní potřeby nebo dokonce septik. Informace vyplynuly z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci.

Podle průzkumu má 54 % Čechů doma uschovanou nějakou hotovost. Každý druhý má takto odloženo mezi 5 a 10 tisíci korunami, v celkovém průměru tato částka přesahuje 8 tisíc korun. Víc než 10 tisíc korun má doma v hotovosti 17 % respondentů, převážně seniorů. „Senioři jsou v oblasti financí zcela zákonitě tou nejkonzervativnější skupinou obyvatel. Často nemají sjednán ani bankovní účet,“ vysvětluje Tomáš Hládek, poradce pro platební styk a digitalizaci ČBA.

Velkou částku v hotovosti doma nemívají lidé ve věku 45-59 let (ve 49 % případů), z velkých měst nad 100 tisíc obyvatel (47 %) a Pražané (46 %). „Ve větších městech jsou už lidé zvyklí více platit kartami, proto u sebe mají jen drobnější částky, někteří jen několik desítek či stovek korun“, upřesňuje Tomáš Hládek a doplňuje: „Z hlediska bezpečnosti je tento přístup lepší. Když zloděj ukradne platební kartu, její majitel ji jednoduše a rychle ve své bance zablokuje. Když ale zloděj ukradne peněženku s hotovostí, bude okradený rád, když se mu vrátí alespoň jeho doklady, peníze už s největší pravděpodobností nikdy neuvidí.“

Kam ukrýt své peníze? Do trezoru!

Ve vymýšlení úkrytů pro své peníze jsou Češi spíše konzervativní. „Největšímu podílu respondentů, zhruba jedné třetině (35 %), připadá jako nejlepší a nejbezpečnější uschovat peníze v trezoru. Překvapením je druhé místo, kterým je pro 8 % dotázaných úplně obyčejná peněženka, a to z prostého důvodu - chtějí mít své peníze neustále pod kontrolou,“ uvádí ředitelka výzkumné agentury SC&C Jana Hamanová. Dalšími možnými místy je nábytek, ať již přímo skříň, nebo její šuplík, knihovna či konkrétní kniha. Ve výčtu se objevilo i ložní prádlo, matrace nebo polštář. V kuchyni bychom peníze schovávali nejraději do hrnečků či pod talíř. „Ač si Češi s úkryty hotovosti moc hlavu nelámou, najdou se ale i tací, kteří si vyrobí falešnou roli toaletního papíru nebo si udělají skrýš přímo v septiku,“ uzavírá Tomáš Hládek.

O průzkumu

Průzkum provedla pro ČBA v únoru tohoto roku agentura SC&C. Průzkumu se zúčastnilo 1 012 respondentů ve věku 18 až 70 let z celé ČR, kteří vlastní bankovní účet. Sběr dat probíhal online ve dnech 13.–26. února 2016.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3