INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

dmSpolečnost dm Česká republika uzavírá obchodní rok 2015/16 (1. říjen 2015 až 30. září 2016) nanejvýš úspěšně růstem obratu o 8,8 % na 7,849 miliard CZK a daří se jí i nadále stupňovat úspěšný vývoj posledních let. „Výše obratu pro nás rozhodně není vytyčeným cílem, ale důsledkem toho, že se nám v mnoha ohledech daří očekávání a potřeby našich zákazníků nejen plnit, ale i předčit a zušlechťovat,“ s potěšením uvádí Gerhard Fischer, jednatel dm drogerie markt Česká republika a dodává: „Jsme za to vděční a projevenou důvěru vnímáme jako další podnět ke každodenní práci s našimi zákazníky, ale zejména pro ně.“

Vzrůstajícího obratu se přitom společnosti dm podařilo dosáhnout při téměř konstantním počtu prodejen (v obchodním roce 2015/16 byla otevřena 1 nová prodejna, aktuální počet prodejen je 221). V loňském obchodním roce společnost investovala více než 150 mil. CZK do modernizace a vybavení prodejní sítě, centrální správy i logistického centra. Pozitivní vývoj obratu doprovodilo v posledních 12 měsících i vytvoření 230 nových potřebných pracovních míst (+9,3 %). K 30. 9. 2016 zaměstnávala dm v České republice 2.715 spolupracovníků.

dm v Evropě

Obrat mateřské dm Rakousko s jejími dceřinými společnostmi (Česká republika, Maďarsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Rumunsko, Bulharsko a Makedonie) uskutečněný v celkem 1.524 prodejnách dm stoupl v uplynulém obchodním roce o 8,1 % na 2,212 mld. EUR. Celá skupina dm včetně dm Německo dosáhla v obchodním roce 2015/16 obratu ve výši 9,708 mld. EUR, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 7 %.

Aktuálně zaměstnává dm po celé Evropě 56.537 spolupracovníků (+2,5 %) ve 3.349 prodejnách. V novém obchodním roce 2016/17 připravuje společnost dm také vstup na italský trh. S počtem obyvatel vyšším než 58 milionů se bude jednat hned po Německu o největší národní trh.

Ocenění jsou pro dm velkým závazkem

Hospodářský úspěch dm jde ruku v ruce s celou řadou ocenění, která dm v uplynulém obchodním roce získala. Renomovaná spotřebitelská studie „Store Equity Index“ (SEI) marketingové agentury Nielsen hodnotí dm jako nejsilnější značku mezi všemi maloobchodními drogistickými řetězci na trhu v České republice. dm obhájila pro rok 2016 také prestižní ocenění „Czech Superbrands Award“. Toto ocenění získala dm v čtyřleté historii soutěže na českém trhu již počtvrté. Další úspěch zaznamenala dm v anketě „Česká máma“, kde u zákazníků opětovně zvítězila v kategorii „Drogerie s dětským sortimentem“. Na konci roku 2015 hodnotilo celkem 4.000 respondentů z celé České republiky v anketě společnosti Atoz Marketing důvěru v jednotlivé značky. V kategorii „drogerie“ označili jako „Nejdůvěryhodnější značku“ právě dm. Stejná společnost pořádá i anketu „Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2016“, kde v kategorii „pleťová kosmetika“ zvítězily produkty dm značky
Balea - micelární voda a micelární ubrousky. Oblibu společnosti dm dokazují v neposlední řadě i více než dva miliony věrných zákazníků zaregistrovaných ve věrnostním programu active beauty svět výhod.

Investice do prodejen a logistiky

Obchodní rok 2015/16 přinesl také výrazné investice do modernizace a rozvoje prodejní sítě. 24 prodejen prošlo regenerací, u některých z nich byla zvětšena prodejní plocha a zcela nově byla otevřena 1 prodejna. Díky těmto investicím mohla dm lokálně rozšířit také nabízený sortiment. Celkové investice do prodejen činily v uplynulém obchodním roce téměř 128 mil. CZK.

dm investovala také do logistického centra v Jihlavě. Centrální logistika dm oslavila v letošním roce jubileum 20 let svého působení. V Červeném Kříži u Jihlavy pak sídlí již 10 let. Investovaná částka do oblasti logistiky se vyšplhala na více než 21 mil. CZK. Aktuálně disponuje logistické centrum více než 9.800 paletovými místy a zaměstnává 501 spolupracovníků.

Sortimentní novinky v oblasti péče o zdraví a v kosmetice

V sortimentu potravin klade dm stále větší důraz na rozvoj nabídky zdravé výživy, jako např. bezlepkových a veganských produktů, stejně tak jako speciální výživy pro sportovce, raw potravin nebo tzv. superpotravin. Aktualizace tohoto sortimentu byla předmětem úzké odborné spolupráce s mnoha etablovanými i lokálními dodavateli. Spolupracovníci prodejen dm mají možnost v rámci interního vzdělávání absolvovat workshop „dm poradce – Zdravá výživa“, jehož úspěšné dokončení jim umožňuje stát se pro zákazníky dostatečně fundovanými poradci v sortimentu zdravé výživy. Velice dobře se u zákazníků zapsala dm značka biopotravin dmBio, jejíž sortiment dm neustále rozšiřuje – aktuálně o čaje, čokolády nebo kávu. V regálech najdou zákazníci téměř 380 produktů značky dmBio, z toho přibližně 50 produktů dětské výživy dmBio.

Od září zavedla dm do prodeje vybraný sortiment vyhrazených léčivých přípravků, které mohou zákazníci koupit ve všech prodejnách dm v celé České republice. „V dm vnímáme logickou spojitost mezi doplňky stravy a vyhrazenými léčivými přípravky. Pro své zákazníky chceme být kompetentním prodejcem produktů na poli prevence a udržení zdraví. Proto jsme se rozhodli o rozšíření stávajícího sortimentu doplňků stravy o vyhrazené léčivé přípravky,“ říká Martina Horká, vedoucí resortu marketingu a nákupu.

Rodina dm značek byla v sortimentu dekorativní kosmetiky v září 2016 rozšířena o novou dm značku trend IT UP. Tato nejnovější, v pořadí již 24. dm značka má oslovit zejména ženy ve věku 18 – 35 let. Zákaznice mohou vybírat z téměř 300 produktů, a to ve všech prodejnách dm v celé České republice. Sortiment dm značek nabízí zákazníkům v tuto chvíli více než 3.600 položek.

Průzkum názoru spolupracovníků je motorem k dalšímu vývoji

Na jaře roku 2016 dostali všichni spolupracovníci možnost vyjádřit svůj názor na pracovní podmínky v dm ve třetím ročníku průzkumu názorů. 86 % všech dotázaných hodnotí dm „velmi dobře“. V dm Rakousko a všech jejích 100% dceřiných společnostech poskytlo cenné podněty k dalšímu vývoji více než 10.000 spolupracovníků. Z těchto podnětů byly stanoveny další cíle a opatření pro budoucí rozvoj dm. Také obsáhlá nabídka vzdělávacích programů a seminářů činí z dm atraktivního zaměstnavatele: 1.190 spolupracovníků se v uplynulém obchodním roce zúčastnilo jednoho ze 76 termínů z nabídky vzdělávacích programů.

dm obnoví obor drogista

V září 2016 zahájilo 80 spolupracovníků z celého koncernu jednotné odborné vzdělávání v oboru drogista. Pro pilotní projekt byly společně s hospodářskou komorou Rakouska a institutem pro podporu hospodářství Salzburg (WIFI - Wirtschaftsförderungsinstitut Salzburg)nově připraveny jednotné učební podklady, podle kterých bude výuka realizována v Salzburku a ve Vídni. Dlouhodobým cílem dm bude etablovat vzdělávání drogistů do zemí střední a jihovýchodní Evropy, ve kterých je dm zastoupena. Na podzim 2017 budou první účastníci absolvovat závěrečnou zkoušku před nezávislou externí komisí a v návaznosti na to se poté budou podílet na tvorbě podkladů profesních učebních materiálů v jednotlivých zemích.

Společensky odpovědná dm

V obchodním roce 2015/16 realizovala dm novou CSR aktivitu „dm pomáhá dětem“. Jejím cílem bylo pomoci rodinám s malými dětmi, které se ocitly v tíživé životní situaci. dm tou cestou darovala celkem více než jeden milion dětských plen. S výběrem vhodných rodin pomohla společnosti organizace Charita Česká republika. Ochotu pomoci ukázali také zákazníci dm v rámci Národní potravinové sbírky, kdy se společnými silami podařilo vybrat 5,85 tun potravin.
Již šestým rokem probíhal také preventivní program „Veselé zoubky“. Od roku 2011 proškolila dm v oblasti správné péče o zuby již více než 250.000 dětí. V letošním roce zamířil program poprvé také do všech prodejen dm, ve kterých Zoubkové víly a Zoubkoví skřítci učili nejen děti správně čistit zuby. Všichni spolupracovníci dm mohli i v letošním roce strávit jeden pracovní den v rámci aktivity „Více ze života“ a věnovat ho dobrovolnictví. Již druhým rokem dokazuje dm svůj zájem o trvalou udržitelnost kampaní „Už dnes myslíme na zítřek“, která byla v letošním roce zaměřena na třídění odpadu vzniklého zejména po použití drogistických výrobků a na téma opakovaně použitelných nákupních tašek. V souladu s kampaní a s ohledem na životní prostředí se společnost dm drogerie markt rozhodla zcela ukončit k 20. 07. 2016 vydávání plastových sáčků zdarma. Cílem tohoto kroku je snížení množství odpadů spojených s likvidací plastových tašek a podpora uvědomělého přístupu k životnímu prostředí, které je pro kvalitu našeho života zásadní. „Těší nás, že zákazníci toto opatření velmi dobře přijali,“ uzavírá Markéta Kajabová, vedoucí resortu expanze.

O společnosti dm drogerie markt

dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 221 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2 485 spolupracovníků. V obchodním roce 2014/2015 vykázala dm v České republice obrat ve výši 7,214 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, DAS gesunde PLUS, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio či novinku trend IT UP.

http://www.dm-drogeriemarkt.cz

www.facebook.com/dm.cesko

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3