INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

presseVe firmách roste zájem o digitalizaci a automatizované zpracování dokumentů. Potvrdily to desítky zákazníků, kteří naplnili tematické odborné semináře tradičně pořádané společností Konica Minolta. Ta chce v příštích letech rozšířit svou nabídku dokumentových služeb směrem k menším společnostem. Zavedení řízených administrativních procesů pomůže zefektivnit celkové fungování firmy a dosáhnout finančních úspor v řádu až stovek tisíc korun za rok.

„V oblasti dokumentových řešení za posledních pět let každoročně prakticky zdvojnásobíme jak svůj obrat, tak i počet zákazníků. Ačkoli jsme se doposud soustředili spíše na velké společnosti, řízené procesy mohou významně zefektivnit i fungování malých firem. Zájem vnímáme zejména o schvalování faktur, smluv či zpracování informací z datových schránek,“ uvedlPavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Pro segment SMB plánujeme menší dokumentové řešení, které zohlední jejich specifické požadavky. Obecně se v rámci služeb řízených procesů chceme nyní věnovat hlavně cloudovým řešením.“

Služby řízených procesů jsou vhodné především pro firmy, které potřebují pracovat se sdílenými dokumenty, chtějí zefektivnit existující administrativní procesy nebo zavést přehledný reporting . „Mezi účastníky seminářů byl největší zájem jednoznačně o možnosti schvalování faktur. Jejich digitalizací a zavedením řízeného oběhu může středně velká firma dosáhnout úspor až půl milionu korun. Automatizovat je ale samozřejmě možné jakýkoli dokumentový proces. Z dalších často poptávaných mohu uvést například schvalování smluv či evidenci pošty,“ upřesnil P. Štěpán.

Dokumentová řešení fungují na principu automatického rozpoznávání a vytěžování údajů, jako jsou například částky, data splatnosti, názvy dodavatelů, produktů a dalších definovaných informací. Díky tomu je možné jednotlivé dokumenty přiřadit příslušným pracovníkům, propojit je s ostatními podnikovými informačními systémy a řídit celý životní cyklus dokumentu od jeho pořízení přes kontrolu a schválení až po archivaci.

Již čtvrtý ročník odborných seminářů Konica Minolta na téma Dokumentová řešení se uskutečnil za účasti desítek finančních, výrobních a IT manažerů z celé České republiky i ze Slovenska. Kvůli vysokému zájmu o tuto formu prezentace novinek ze strany zákazníků počítá Konica Minolta s pořádáním obdobných seminářů i v tomto roce.

Příklady úspor při zavedení řízeného oběhu faktur

·Úspory, které lze poměrně přesně vyčíslit, vycházejí ze ztrátových časů při vyřizování urgencí a upomínek. U některých dodavatelů se dají rovněž uplatňovat tzv. bonusy za platby v termínech. Správou elektronických faktur lze také předejít možným sankcím za pozdní platby. U středně velké firmy, která obdrží 10 000 faktur ročně, se odhadují celkové úspory v této oblasti ve výši 350 000–500 000 Kč ročně.

·Další úspory vycházejí rovněž z kontroly správnosti faktur. Firma o 100 zaměstnancích zpracovává 6 000 faktur ročně. U zhruba 30 % faktur nastával problém, který způsoboval alespoň 15minutové zdržení oproti standardu. Z tohoto příkladu vychází úspora minimálně 100 000 Kč ročně.

·Úspor je možné dosáhnout také díky jednoduchému způsobu dohledávání faktur. Střední výrobní firma si odhadla čas hledání faktur na 180 hodin ročně. Při interní průměrné ceně nákladů na zaměstnance 300 Kč za hodinu činila úspora jen u hledání faktur 54 000 Kč ročně.

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc.

Konica Minolta je zastoupena v 64 zemích celého světa. Zaměstnává celkem 35 600 zaměstnanců a její výrobky a služby můžete najít na 14 000 obchodních a servisních místech. Centrálu má v Tokiu, evropská centrála sídlí v Hannoveru a americká v Ramsey (New York). Rychlý vývoj všech technologií zajišťuje více než 26 vývojových a technických center.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. V roce 2005 a 2010 bylo české zastoupení společnosti Konica Minolta vyhlášeno nejlepším zastoupením v evropském regionu, a to především díky kvalitě zákaznických služeb. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2015 – Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 70,1 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (36,9 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (35,1 %). Více informací na www.konicaminolta.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3