INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Konica Minolta vidí svou budoucnost v rozvoji inovativních služeb a technologií souvisejících s automatizací činností ve firmách. Vyvíjí proto například aplikace umělé inteligence (AI), které pomohou se správu a využitím tzv. nestrukturovaných dat. Ta představují až 85 % firemních informací a dosud je nelze efektivně zpracovávat žádnými tradičními informačními systémy či jinými nástroji. Společnost se rovněž zaměřuje na rozvoj 3D tisku, rozšířené reality nebo chytrých brýlí. Na vývoji všech inovativních produktů se významně podílejí čeští experti v brněnských technologických centrech Konica Minolta.

V rámci divize IT služeb nabízí nyní Konica Minolta zákazníkům CRM a ERP systémy, softwarové nástroje k digitalizaci a vytěžování dat nebo systémy pro správu firemních procesů a řízení dokumentů. „Všechny tyto produkty ale dokážou zpracovávat pouze informace z přesně strukturovaných firemních dokumentů a informačních systémů, například údaj adresy z faktury. My však chceme zákazníkům pomoci také s informacemi, které jsou obsaženy v e-mailových zprávách, v dokumentech, s obrazovými daty, multimediálním obsahem nebo s údaji v jiných systémech jako například firemní chatovací nástroje,“ řekl Matěj Dusík, R&D Strategy and Technology Manager Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Tato tzv. nestrukturovaná data představují až 85 % všech firemních informací.Jejich zpracování tedy povede k výrazné automatizaci administrativních činností, zlepšení péče o zákazníka a snižování provozních nákladů.“

Aplikace AI pomohou zákazníkům v kancelářském prostředí konkrétně s rychlým vyhledáváním či sdílením informací nebo s kategorizováním obsahu. „Tyto funkce budou k dispozici v rámci nového systému s názvem Cognitive Hub. Ten bude rozumět nestrukturovaným datům, které dnes musejí pracovníci běžně zpracovávat a interpretovat ručně. V konečném důsledku tak budou uživatelé schopni například efektivně plánovat schůzky, vyhledávat a rozpoznávat relevantní informace, řídit týmové projekty nebo určovat priority svých činností,“ vysvětlil M. Dusík.

Na vývoji inovativních systémů spolupracuje Konica Minolta se společnostmi, jako jsou Microsoft či Hewlett Packard Enterprise. Jen v Evropě má také více než 300 partnerů z řad SMB firem a start-upů. „Zájem o aplikace umělé inteligence v České republice je srovnatelný s globálním trhem. Oslovit chceme především úspěšné střední podniky, které již dnes počítají ve svých strategických výhledech s využitím AI a s jejím zařazením do svých procesů. Vycházet přitom budeme z našich bohatých zkušeností se zaváděním podnikových systému či nástrojů pro řízení firemních procesů,“ informoval M. Dusík.

Základem pro implementaci služeb AI je digitální platforma Konica Minolta s názvem Workplace Hub (WPH), která byla představena letos v březnu na mezinárodním veletrhu CeBIT. „Majoritní podíl na vývoji softwaru WPH v rámci celé skupiny Konica Minolta mělo brněnské vývojové centrum. Náš další cíl je postupné přizpůsobení této platformy jednotlivým oborům. Jako první se v tomto ohledu chceme zaměřit na využití WPH ve zdravotnictví a výrobních podnicích,“ upřesnil M. Dusík.

Kromě oblasti AI pracuje nyní Konica Minolta na jedenácti dalších projektech. „V různých fázích vývoje a realizace je například technologie 3D tisku pro školy, senzorické snímání starších výrobních strojů pro prediktivní údržbu nebo technologie chytrých brýlí určená pro obor průmyslové výroby a údržby,“ uvedl M. Dusík. Mezi již zrealizované zakázky nových technologií vzešlých z brněnských center patří například implementace ideové platformy pro sdílení informací v rámci řízení inovačních projektů nebo dodání aplikací pro tvorbu a vizualizaci rozšířené reality jako součást řešení produkčního tisku Konica Minolta.

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc.

Konica Minolta, Inc. je globální technologická společnost, která poskytuje inovativní řešení pro podniky a společnosti. Silné stránky společnosti jsou v kombinaci jejích klíčových technologií v oblasti pokročilé zobrazovací techniky, optiky, snímání, nano-zpracování a oblasti materiálů. Konica Minolta vytváří nové hodnoty, které pomáhají zákazníkům řešit pracovní výzvy a procesy. V éře Internetu věcí využívá společnost svých hlubokých odborných znalostí v oblasti digitálních technologií a prochází obchodní transformací v digitální společnost, poskytující sofistikovaná řešení. Konica Minolta je zároveň aktivní při vytváření inovací ve spolupráci a spojenectví s akademickými, průmyslovými i podnikatelskými partnery.

Společnost Konica Minolta má sídlo v Tokiu a její koncernové společnosti s více než 43 000 zaměstnanci působí v 50 zemích světa. Své produkty a služby nabízí ve 150 zemích po celém světě.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2016 – Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 68,1 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (38,1 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (32,9 %). Velký důraz klade rovněž na rozvoj IT služeb. Z hlediska obratu je v této oblasti české zastoupení nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Konkrétně se zaměřuje například poskytování ERP a CRM systémů, ECM a DMS řešení, služeb spojených se zabezpečením IT infrastruktury a snížením administrativní zátěže. Konica Minolta Business Solutions Czech je zároveň výhradním distributorem produktů firmy SourceCode, BPM K2 blackpearl na českém a slovenském trhu. Více informací na www.konicaminolta.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3