INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

poji

V pořadí již 17. ročník odborné ankety Pojišťovna roku zná své vítěze – pojišťovací makléři z celé České republiky ocenili výkony pojistitelů v roce 2016 takto: v hodnocení univerzálních pojišťoven získala hned tři prvenství Kooperativa pojišťovna ze skupiny VIG, Česká podnikatelská pojišťovna z téže skupiny obhájila své loňské zlato v kategorii autopojištění. Mezi specializovanými pojišťovnami se na první místo vyhoupla pojišťovna Euler Hermes ze skupiny Allianz.

Výsledky ankety oznámili v květnu vyhlašovatelé a organizátoři této nejstarší odborné soutěže na pojistném trhu: Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) ve spolupráci s Českou asociací pojišťoven (ČAP) a specializovaným serverem OPojištění.cz. Galavečera k dekorování vítězů v Kongresovém centru České národní banky v Praze se zúčastnilo na dvě stě makléřů, top manažerů pojišťoven, zástupců ČNB a MF, představitelů asociací finančního trhu a dalších významných hostů. Záštitu anketě poskytl guvernér ČNB Jiří Rusnok.

            Do hlasování, které probíhalo během dubna na www.PojistovnaRoku.cz, se letos – v rekordu ankety – zapojila téměř polovina z celkového počtu 784 pojišťovacích makléřů zapsaných v rejstříku ČNB. Stoupající prestiž soutěže tak podtrhuje význam klíčové role makléřů jako odborných poradců, kteří prosazují a chrání zájmy svých klientů na pojistném trhu.

            Místopředseda AČPM Ivan Špirakus, jenž stál u zrodu celé ankety v r. 2000, zhodnotil její 17. ročník takto: „Ve výsledcích se neprojevily žádné dramatické změny – to svědčí o stabilitě trhu i spolupráce makléřů s pojišťovnami. Jako velmi dobrou zprávu pro celý trh bych zmínil návrat České pojišťovny mezi Top 5 v klíčové kategorii pojištění průmyslu a podnikatelů. Dlouhodobá a systematická práce oddělení makléřských služeb ČP, včetně nasazené moderní online podpory a systému odborných školení přinesla zasloužené ovoce. V kategorii specializovaného pojištění se po deseti letech nepřetržitého kralování musela vzdát trůnu pojišťovna ERV ve prospěch Euler Hermes, specialisty na pojištění pohledávek – to myslím velmi dobře odráží požadavky makléřského trhu, stejně jako 4. místo pojišťovny Atradius, která se také specializuje na pojištění pohledávek, a loni mezi pěti nejlepšími chyběla,“ uzavřel Ivan Špirakus.

            V souladu s tradicí organizátoři rovněž udělili titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. Držiteli tohoto ocenění z předešlých ročníků jsou: Luděk Menčík (Pojišťovna roku 2003), Petr Pavlík (2005), Vladimír Mráz (2007), Marek Venuta (2008), František Stach (2009), Vladimír Přikryl (2010), Konštantín Alexejenko (2011), Jaroslav Daňhel (2012), Václav Křivohlávek (2013), Zdeněk Voharčík (2014) a Jakub Hradec (2015). Letos se k nim – jako první žena – připojila Jiřina Nepalová, zakladatelka a ředitelka makléřské společnosti RENOMIA.

            Již šestým rokem také v rámci ankety pokračuje hodnocení makléřů sdružených v AČPM členskými pojišťovnami ČAP pod názvem Pojišťovací makléř roku. Mezi hlavní kritéria posuzování makléřských výkonů patří kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace makléř – pojišťovna a makléř – klient, správa pojištění, podpora kultivace trhu atp. Pojišťovacím makléřem roku 2016 se stala RENOMIA a.s.

            „Jsem rád, že se nám daří neustále zvyšovat úroveň ankety, a ukázat tak společné úsilí pojišťoven a makléřů přispět ke všeobecné kultivaci českého pojišťovnictví, posílení jejího image jako významného sektoru ekonomiky a zároveň ocenit jeho nejlepší hráče,“ dodal k výsledkům Jan Matoušek, výkonný ředitel ČAP.

            Osobností pojistného trhu se stala Jiřina Nepalová, ředitelka a zakladatelka pojišťovací makléřské společnosti RENOMIA a.s. V pojišťovnictví působí již od roku 1978, kdy začala pracovat v České pojišťovně na úseku likvidace majetkových a odpovědnostních škod. V průběhu více než patnáctileté praxe v pojišťovně postupně získala zkušenosti s pojištěním průmyslových a podnikatelských rizik a stala se vedoucí agentury průmyslových rizik České pojišťovny. Ředitelkou společnosti RENOMIA je od roku 1993 a pod jejím vedením se tato firma stala největším pojišťovacím makléřem v České republice.

            Od roku 2009 je členkou prezídia Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM). Ve volebním období 2011–2013 zastávala pozici předsedkyně Asociace, znovuzvolena do čela AČPM na volební období 2015 – 2017. Za svou klíčovou prioritu v této funkci považuje úkol posílit vnímání pojišťovacího makléře jako odborného konzultanta a poradce, který profesionálně hájí zájmy svých klientů.

            Podrobné informace o anketě, její historii i kritériích hodnocení jsou k dispozici na webových stránkách ankety www.pojistovnaroku.cz.

            Anketa přináší odbornou alternativu ke spotřebitelským soutěžím v oboru. Makléři jako profesionálové v pojištění a expertní poradci svých klientů v ní porovnávají nejen parametry nabízených produktů, ale hlavně skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojistitelů tak, jak se s ní měli možnost každodenně setkávat v průběhu uplynulého roku.

Asociace českých pojišťovacích makléřů byla založena v roce 1994 z iniciativy českých kanceláří mezinárodních makléřských firem. V led-nu 2005 došlo ke sloučení s Komorou pojišťovacích makléřů. Cílem AČPM je podpora profesních zájmů a zvyšování profesionální i společenské prestiže povolání pojišťovacího makléře.

            Asociace se podílí na tvorbě zákonů, prosazuje profesní etiku, stará se o vzdělávání makléřů, publicitu a navazuje mezinárodní kontakty. Je členem Evropské federace pojišťovacích zprostředkovatelů (BIPAR), Světové federace pojišťovacích zprostředkovatelů (WFII) a organizace Partneři zprostředkovatelů (POI). V současné době AČPM sdružuje 76 členů, kteří podle kvalifikovaného odhadu realizují téměř tři čtvrtiny všech makléřských obchodů v ČR.            

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

 

Pojišťovna roku 2016

celkové výsledky

 

- Pojištění průmyslu a podnikatelů

  1  Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG

  2   Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., VIG

  3   Allianz pojišťovna, a.s.

  4   Česká pojišťovna, a.s.

  5   UNIQA pojišťovna, a.s.

- Pojištění občanů

  1  Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG

  2  Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., VIG

  3  Allianz pojišťovna, a.s.

  4  UNIQA pojišťovna, a.s.

  5  Česká pojišťovna, a.s.

- Autopojištění

  1  Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., VIG

  2  Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG

  3  Česká pojišťovna, a.s.

  4  Allianz pojišťovna, a.s.

  5  UNIQA pojišťovna, a.s.

- Specializované pojištění

  1  Euler Hermes SA, organizační složka

  2  ERV Evropská pojišťovna, a.s.

  3  D.A.S. Rechtsschutz AG, pobočka pro ČR

  4  Atradius Crédito y Caución S.A. de Seguros

 Reaseguros, pobočka pro ČR

  5  AGRA pojišťovna, organizační složka

- Životní pojištění

  1  Kooperativa pojišťovna, a.s., VIG

  2  Allianz pojišťovna, a.s.

  3  Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., VIG

  4  UNIQA pojišťovna, a.s.

  5  Pojišťovna České spořitelny, a.s.

- Osobnost pojistného trhu

  Jiřina Nepalová

- Pojišťovací makléř roku 2016

  1  RENOMIA, a. s.

  2  INSIA a.s.

  3  Respect, a.s.

  4  Pojišťovací makléřství INPOL a.s.

  5 OK Group a.s.

 

Slovo ke dni

  • Vztahy nejen v businessu: účel vs. trvalá hodnota

    V poslední době slýchám od lidí z businessu poznámky, že žijeme přesně v takové zemi, jakou si zasloužíme. Když nějaká taková věta či úvaha zazní, ptám se, co přesně je tím myšleno. Pokaždé se dostaneme k tomu samému. Ke kvalitě vztahů mezi lidmi. Začíná být normou, že když vztah poslouží svému účelu, vyšumí. Není to přátelství ani partnerství. Spíše hra na ně. Něco, co vypadá vznešeně. Tváří se, že to má hloubku. Přitom je to prospěchářské a jednostranné. A jakmile je dosaženo cíle, expirační lhůta se nemilosrdně naplňuje. A jak řešení vidí podnikatelé? Naučit se žít takové vztahy, které mají hodnotu – kde jsme ochotni na sebe brát závazky a investovat do vzájemnosti. Kvalitní mezilidské vztahy každému jednotlivci pomohou překročit vlastní stín. A stejně důležité jsou i pro úspěch a rozvoj v podnikání. Kateřina Šimková

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3