INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

startupyard2016 4235Středoevropská jednička mezi technologickými akcelerátory StartupYard tento týden oznámil uzavření financování na úrovni 26 milionů Kč. Jedná se o jednu z největších investic, obsahující peníze soukromých investorů i investorů pocházejících z české investiční crowdfundingové platformy Fundlift.cz. Tyto prostředky budou využity až pro 20 startupů ve dvou kolech akceleračního programu v roce 2017 a 2018. Získaná částka umožní StartupYardu dále investovat do vybraných firem ze současného portfolia. 

Finance, které byly vybrány od zhruba 100 investorů skrze Fundlift, budou tvořit přímé investice ve výši 30 tisíc eur do každé z maximálního počtu 20 nových firem, přičemž další financování bude po každém kole rozděleno mezi vybrané startupy s nejlepšími výsledky. Fundlift, za kterým stojí firma Roklen jakožto licencovaný obchodník s cennými papíry, v minulosti StartupYardu asistoval v získání menší investice v roce 2016. Aktuální investiční kolo je zatím největším za dobu existence Fundliftu a taktéž největší svého druhu ve střední Evropě.

Oznámení přichází v době, kdy StartupYard uzavřel několik zdařilých investic velice slibných startupů ve svém portfoliu. Aktuální je investice 600 tisíc eur do startupu Neuron Soundware, zaměřeného na strojové učení, které vložila firma J&T Ventures. Dalším příkladem je financování od Mitonu do dalšího startupu v oboru umělé inteligence s názvem Rossum.ai, oznámené na akci StartupYard DemoDay v únoru letošního roku.

“Před čtyřmi roky si dal StartupYard za cíl vyzdvihnout high-tech startupy ze střední Evropy a uvést je v povědomí, pomoct jim dostat se na takzvanou mapu světa. My jsme moc pyšní na to, čeho jsme doposud dosáhli,” říká Cedric Maloux, CEO StartupYardu, který ho vede již od roku 2013. “Rostoucí důvěra a nadšení mezi českými investory je důkazem tvrdé práce našich firem, stejně tak inteligence a předvídavosti technologicky zaměřené komunity ve střední Evropě.” Pod vedením Malouxe zvýšil StartupYard tempo i rozsah svých aktivit ve střední Evropě, náborem startupů z 16 zemí a zvyšuje i zájem o technologické firmy v oblastech strojového učení, virtuální a rozšířené reality, internetu věcí, Big Data, kryptografie a také technologie blockchain.

“Po dvou úspěšných investičních kolech se StartupYardem nás moc těší nadšení investorů na naší platformě. K účasti na současném investičním kole bylo pozváno zhruba 100 investorů, avšak silný zájem projevilo mnohem více z nich,” poznamenal Radek Musil, CEO Fundliftu. “Ukazují nám, že česká komunita investorů má silný apetit na investice do těch nejnovějších technologií a věří již ostřílenému StartupYardu a jeho smyslu pro dobrý výběr mezi startupy,” dodává Musil. Možnost přihlášení do současné osmé kohorty StartupYardu se blíží téměř ke konci, uzávěrka přihlášek je 30. června. Startupy, které se nyní přihlásí, dostanou dodatečnou příležitost hledat investice i mimo tradiční seed investici StartupYardu. “Je důležité, že jsme schopni nabídnout startupům v nejranější fázi finanční zdroje, což je situace, kdy je potřebují nejvíce,” vysvětluje Maloux. “Hledáme firmy, které pracují na unikátních technologických produktech, které se obtížně kopírují. Tudíž přístup ke kapitálu je klíčem k tomu, aby tito zakladatelé mohli co nejdříve rozvinout svoji práci a oslovit správné zákazníky. "

Následující dvě kola StartupYardu nazvané Batch 8 a Batch 9 se uskuteční na podzim roku 2017 a jaře 2018. Přihlášky do osmé kohorty se uzavírají 30. června 2017. Více informací související s programem, přihlašováním a organizací naleznete na startupyard.com.

O StartupYardu

Od roku 2011 StartupYard investoval a akceleroval 51 startupů v sedmi kohortách. Jeho cílem je pomoci vybraným startupům k růstu a získání dalších investic, přičemž je propojuje s mentory a partnery, kteří jim pomohou s globálnm růstem. Další investice se podařilo získat již dvaadvaceti absolventům StartupYardu v celkové částce téměř 183,4 milionů korun.
5 startupů již bylo prodáno, 32 startupů stále funguje. StartupYard je podpořen Credo Ventures, Rockaway Capital a skupinou andělských investorů včetně Michala Illicha, Josefa Matějky, Michala Kratochvíla a Philipa Staehelina.

O Fundliftu

Fundlift je první investiční crowdfundingová platforma na českém trhu a jako taková umožňuje růst a inovaci ve společnostech různých průmyslových odvětví. Hledá kapitál jak od profesionálních investorů, tak od veřejnosti. Fundlift je podporován společností Roklen, licencovaným obchodníkem s cennými papíry, regulovaným Českou národní bankou, která dohlíží na celý investiční proces. Investoři mohou zafinancovat startupy, early stage firmy a hotové podniky prostřednictvím investování do podílů ve společnostech, konvertibilního dluhopisu nebo dluhopisu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vztahy nejen v businessu: účel vs. trvalá hodnota

    V poslední době slýchám od lidí z businessu poznámky, že žijeme přesně v takové zemi, jakou si zasloužíme. Když nějaká taková věta či úvaha zazní, ptám se, co přesně je tím myšleno. Pokaždé se dostaneme k tomu samému. Ke kvalitě vztahů mezi lidmi. Začíná být normou, že když vztah poslouží svému účelu, vyšumí. Není to přátelství ani partnerství. Spíše hra na ně. Něco, co vypadá vznešeně. Tváří se, že to má hloubku. Přitom je to prospěchářské a jednostranné. A jakmile je dosaženo cíle, expirační lhůta se nemilosrdně naplňuje. A jak řešení vidí podnikatelé? Naučit se žít takové vztahy, které mají hodnotu – kde jsme ochotni na sebe brát závazky a investovat do vzájemnosti. Kvalitní mezilidské vztahy každému jednotlivci pomohou překročit vlastní stín. A stejně důležité jsou i pro úspěch a rozvoj v podnikání. Kateřina Šimková

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3