INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V České republice bylo v loňském roce zaregistrováno přes 62 000 nových podnikatelů, nejméně za posledních devět let. Nejčastějším předmětem činnosti jsou služby zprostředkovatelů, zatímco zájem o obchod klesl. Informace vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode.

Aktuálně má v České republice živnostenský list necelých 2,1 milionů osob. V průběhu loňského roku bylo zaregistrováno přes 62 000 nových podnikatelů. „To je o 10 % méně než v roce 2013 a nejméně od roku 2005. Počet nově registrovaných živnostníků poklesl, na druhou stranu loni vzniklo nejvíce nových firem za posledních sedm let. Zdá se, že Češi podnikají raději prostřednictvím společností s ručením omezeným. To podporuje i fakt, že k založení firmy potřebují jen minimální základní kapitál,“ komentuje statistiky analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Nejvíce nových živnostníků bylo zaregistrováno v Praze (16,9 %), Středočeském (11,6 %), Jihomoravském (10,4 %) a Moravskoslezském (9,2 %) kraji. „V těchto pěti krajích začala v loňském roce podnikat téměř polovina nových podnikatelů – živnostníků. Ze statistik je zřejmé, že nejvíce příležitostí se naskýtá v blízkosti tuzemských metropolí jako je Praha, Brno a Ostrava,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.  Naopak nejméně v Karlovarském (2,5 %) a Libereckém (3,5 %) kraji.

V rámci celé podnikatelské základny jsou živnostenská oprávnění v Česku nejčastěji vydávána v oblasti zprostředkování (11 %), obchodu (7 %) a provozování restaurací (5 %). V loňském roce byly nové živnostenské listy nejčastěji vydávány, stejně jako v předchozích letech, v oblasti zprostředkování, zatímco zájem o obchod, ve srovnání s celkovou podnikatelskou základnou poklesl.

 Nejčastější obory činnosti živnostníků

 

Podnikatelská základna celkem

 

Rok 2014

služby zprostředkovatelů

1.

služby zprostředkovatelů

maloobchody různé, jinde neuvedené

2.

poradní inženýr

restaurace

3.

příprava staveniště

stavby účelové

4.

restaurace

výrobky trvalé hodnoty, jinde neuvedené

5.

různé úvěrové obchodní instituce, jinde neuvedené

účetnictví, auditorství a vedení účetních knih

6.

zemědělské farmy, vedení, jinde neuvedené; služby

salóny kosmetické a osobní hygieny

7.

organizace, uspořádání, které nelze klasifikovat

pojišťovny, pojistitelé, pojištění jinde neuvedené

8.

salóny kosmetické a osobní hygieny

doprava nákladní, vyjma místní

9.

maloobchody různé, jinde neuvedené

opravny automobilů, jinde neuvedené

10.

výrobky trvalé hodnoty, jinde neuvedené

 Poznámka: podle kódů SIC (The Standard Industrial Classification)

 Zdroj: databáze Bisnode

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3