INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Náklady na dopravu u českých firem při koupi zboží ze zahraničí tvoří v průměru 11 % z nákupní ceny zboží. Toto číslo je přitom zbytečně vysoké. Stačí totiž mezinárodní přepravu plánovat s lokálními speditéry a náklady okamžitě klesnou až o třetinu.

Zatímco o import do České republiky ze zemí po celém světě se starají mezinárodní dopravci, kteří si v místě nakládky zboží účtují plné a stále vyšší ceny, díky stoupající roli menších mezinárodních speditérů ceny naopak klesají. Pokud firmy pro dopravu využijí české zastoupení mezinárodních dopravců, anebo specializovaných speditérů, mohou uspořit v závislosti na množství importovaného zboží i stovky tisíc korun ročně.

Z hlediska snížení výdajů za dopravu je možné nejvyšších úspor dosáhnout u importu z USA. To skýtá velký potenciál pro lokální české dopravce a velký prostor k úsporám ve firmách při přepravě zboží kvůli nízkému konkurenčnímu prostředí. Naopak zcela odlišná situace je v případě Číny, kde je mezi dopravci vysoká konkurence a trh dopravy je pro tuzemské firmy nepříliš přející, i proto se na dopravě nedá příliš uspořit. Přitom platí pravidlo, že čím větší je zájem o spedici, respektive čím větší jsou přepravní objemy, tím nižší je přepravní cena, a to navzdory obecnému trendu zdražování.

„Uveďme si příklad. Pokud si zákazník objedná import zboží z USA, potom mu místní přepravní firma nabídne dovoz za plnou cenu. Jestliže se však obrátí na české zastoupení vybraného mezinárodního dopravce, může výdaj klesnout i o pětinu. V případě speditérské firmy, jako je například Smartex, se tak zákazník dostane až na třetinovou cenu,“ řekl Alexandr Michaljanič, jednatel společnosti Smartex.

„Už léta sledujeme vzrůstající tlak českých importérů na snížení ceny dopravy zboží, a to jak u menších a středních firem, tak nadnárodních společností. Tomuto trendu se musí nutně přizpůsobit i trh a nejflexibilněji na něj umí reagovat lokální spediční firmy, které nejsou vázány korporátní politikou. To se pak velmi pozitivně odráží na množství přepravených zásilek,“ dodal Alexandr Michaljanič. Určitým specifikem trhu je fakt, že mezi úspěšnější speditéry patří spíše menší společnosti nepřekračující v definici Evropské unie velikost mikropodniku a věnující se dopravě zboží v oblasti letecké expresní a cargo přepravy.

Mezi hlavní zahraničněobchodní partnery České republiky patří převážně členské země EU, ovšem na předních místech statistik ve významnosti jednotlivých států mimo Evropu lze vidět Čínu, Ruskou federaci, Spojené státy americké nebo Japonsko. Dovoz v přeshraničním pojetí se v letos v lednu meziročně zvýšil o 5,9 %, na 263,2 miliard korun.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3