INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

VMG 01Největší ryze česká strojírenská skupina VÍTKOVICE MACHINERY GROUP (VMG) má již 14 plnicích stanic CNG. Výstavba nejnovější stanice byla zahájena v těchto dnech v rámci projektu budování CNG plniček na klasických čerpacích stanicích v síti společnosti BENZINA. Plnící stanice se nachází v Ústí nad Labem v městské části Předlice na ulici Hrbovická. Ve společné síti BENZINA půjde o devátý bod na mapě České republiky. Do srpna se objeví takových bodů ještě dalších 11, a to v Olomouci, Kroměříži, ve Frýdlantu nad Ostravicí (2 stanice), v Karviné, Praze - Horních Počernicích, v Mikulově, v Přibyslavicích (opět 2 stanice), ve Slaném a v Železné Rudě.

 V letošním roce obsadíme našimi plnícími stanicemi většinu krajů v ČR. Cílem je rovnoměrné pokrytí všech hlavních tahů, jak v okolí krajských měst, tak hraničních přechodů,“ uvedl dnes v Praze za skupinu VMG ředitel její dceřiné společnosti VÍTKOVICE Doprava Rodan Broskevič s tím, že příhraniční tahy jsou již dnes obsluhovány v blízkosti hranic s Polskem, Německem a Slovenskem.

 ť s označením CNGvitall skupiny VÍTKOVICE MACHINERY GROUP (včetně stanic se společností BENZINA) bude letos tedy čítat již 33 plniček. „V roce 2016 mohou motoristé počítat již se 40 našimi plnícími stanicemi CNG a v následujících letech plánujeme uvést každý rok do provozu minimálně 10 stanic,“ doplnil obchodní ředitel VÍTKOVICE Doprava Martin Žák.

 Podle něj se skupina VMG zaměřuje také na investice u soukromých subjektů. „Již nyní provádíme přípravné práce pro realizaci výstavby plnící stanice CNG pro společnost TQM v Opavě. Ale velice zajímavá bude rovněž výstavba a provoz mateřské plnící stanice v Ostravě Kunčicích s navazujícími dodávkami CNG v rámci mobilních plynovodů prostřednictvím trajlerů nebo kontejnerů např. do společností, které CNG využívají při odstavení nebo omezeném provozu plynovodu, při plnění manipulačních vozíků, vykrytí špiček odběrů plynu a podobně,“ dodal.

VMG 03

 ·    Platební možnosti na stanicích CNGvitall skupiny VMG jsou velmi rozsáhlé: na veřejných plnících stanicích v rámci projektu BENZINA lze platit bankovními kartami, CCS kartami, všemi druhy CNG karet a samozřejmě hotovostí. U samoobslužných stanic CNGvitall lze platit bankovními kartami a všemi druhy CNG karet.

 ·        První neveřejná plnící stanice CNG skupiny VMG byla postavena v únoru 2009 ve vlastním průmyslovém areálu v Ostravě. Rok poté již skupina v Ostravě otevřela první veřejnou čerpací stanici CNG (březen 2010). Ta je v tuto chvíli z hlediska obchodu také nejvýkonnější plničkou. Objem výtoče CNG se na ní každým rokem zvyšuje průměrně o 120 000 m3. Za rok 2014 se na této stanici prodalo 646 318 m3 CNG a již začátkem roku 2015 převyšují měsíční výtoče CNG loňský měsíční vývoj.

VMG 05

 ·        Největší počet veřejných plnících stanic má skupina VMG momentálně v Moravskoslezském kraji, který byl jako domovský kraj pilotním regionem výstavby.

 ·        V celkovém odběru zemního plynu zaznamenala skupina VMG loni oproti roku 2013 nárůst 26 procent. Na retailovém trhu byl loni prodej CNG o zhruba 30 procent vyšší než předloni.

Vítkovice Machinery Group rozšíří svou zahraniční CNG síť

V období let 2016 až 2018 rozšíří strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group (VMG) působnost své sítě CNGvitall v zahraničí, a to jak v sousedních zemích - v Polsku a na Slovensku, tak ve vzdálenějších teritoriích. „Naše plnící stanice CNG se aktuálně nacházejí v Polsku a ve Spojených arabských emirátech. Výstavbu v zahraničí budeme dále rozšiřovat. Již nyní máme poptávky také z Ruska, z oblasti Blízkého východu nebo z Chorvatska,“ konstatoval obchodní ředitel skupiny VMG Jiří Skuhra. 

 V Polsku se jedná o stanici, která je využívána jak průmyslem, tak veřejností. Ve Spojených arabských emirátech je největší referencí, a to navíc v extrémních podmínkách, 12 trajlerů, které plní roli mobilních plynovodů a umožňují rozvoj dopravy na CNG i tam, kde nevedou stacionární plynovody. Na Arabském poloostrově je v provozu také takzvaný booster skupiny VMG, což je mobilní plnička, sloužící pro plnění autobusů v oblasti Abú Dhabí, dále plnící stanice pro vysokozdvižné vozíky a řada menších zařízení, z nichž nejnovější bylo zprovozněno letos v lednu. Objem exportu spojeného s programem CNG dosahoval loni zhruba 110 milionů korun. „Letos rozhodně nečekáme pokles, ale právě naopak růst v řádu desítek procent, přesněji o více než 60 procent,“ upřesnil obchodní ředitel VMG J. Skuhra.

VMG 02_copy_copy

 VMG jsou momentálně jediným výrobcem na světě, který umí vyrobit takzvaný virtuální či mobilní plynovod na 5 200 m3 stlačeného zemního plynu, což odpovídá energetickému zdroji o kapacitě 55 megawatt hodin energie ve formě zemního plynu. Navíc umí vítkovická skupina vyrobit také mobilní plnící stanice booster, které se zásobují ze svazků ocelových lahví s CNG. Ocelové lahve jsou z VMG zatím ty největší na světě – o vodním objemu 260 litrů je zpětným protlačováním z jednoho kusu oceli nikdo jiný než VÍTKOVICE MACHINERY GROUP dělat neumí. 

Skupina VÍTKOVICE MACHINERY GROUP zastřešuje spektrum oborů seskupených do tří pilířů tak, aby jejich synergie napříč dceřinými firmami přinášela řešení pro každé zadání obchodních partnerů. Strategie, kterou skupina prezentuje pod označením METAL EVOLUTION, umožňuje klientům získat „pod jednou střechou“ veškeré dostupné technologie VMG. Obor CNG, který patří do pilíře Služby, je založen na green technology a zahrnuje vše - od vybudování plnících stanic CNG, přes mobilní stanice až po přestavby lokomotiv, osobních automobilů a užitkových automobilů na CNG. V portfoliu jsou rovněž trajlerové vozy pro převoz CNG a mobilní plynovody (kontejnery s CNG) pro využití v místech bez plynovodu. Skupina mimo to realizuje přepravu nákladů a osob vozidly CNG. Půjčuje osobní a dodávková vozidla s pohonem na CNG a sama vlastní firemní CNG flotilu.

 

VMG 04_copy

Silný lodní motor na CNG

Skupina Vítkovice Machinery Group (VMG) v současné době zahajuje vývoj motorů na CNG pro lodní dopravu. Jde o projekt, který je součástí ekologizace dopravních cest v ČR a má být orientován na říční přepravu a turistické lodní trasy v tuzemsku. 

 „První výstupy z projektu bychom měli mít v roce 2016. Využijeme vlastní výzkumné kapacity i univerzitní pracoviště,“ uvedl za skupinu VMG ředitel její dceřiné společnosti VÍTKOVICE Doprava Rodan Broskevič. Podle něj se v tuto chvíli již také intenzívně jedná o partnerství se společností z oboru lodní dopravy.

 

·         Skupina VMG provozuje síť veřejných CNG plniček napříč celou ČR, a to pod značkou CNGvitall. Letos jich bude již 33.

 ·         Tento rok uvedla skupina VMG do provozu první lokomotivu pro osobní železniční dopravu v Evropě poháněnou motory na CNG. Jedná se o typ 714 o výkonu 520 kW. Při spotřebě 10,48 kg na 1 mth dokáže lokomotiva urazit vzdálenost 850 km. Lokomotiva jezdí na trase ČD Opava- Hlučín. V tomto odvětví železniční dopravy se vítkovická skupina chystá dále rozvíjet a vyprodukovat více lokomotiv a jiných drážních vozidel poháněných CNG.

 VÍTKOVICE MACHINERY GROUP jsou jednou z největších evropských strojírenských skupin a největším ryze českým strojírenským holdingem. Staví na téměř dvou stoletích znalostí a působení v oboru. Skupina zastřešuje spektrum oborů seskupených do tří pilířů tak, aby jejich synergie napříč dceřinými firmami přinášela řešení pro každé zadání obchodních partnerů. Díky uzavřenému výrobnímu cyklu s využitím výsledků vlastního výzkumu, díky výjimečnému know-how a také díky inovativním green technologiím, založeným v posledních dvou letech zejména na unikátních systémech s využitím CNG je skupina lídrem v mnoha oblastech sofistikované strojírenské produkce nejen v ČR. Dokončené akvizice a investice do technologií 3. tisíciletí předurčují skupinu VÍTKOVICE MACHINERY GROUP pro roli EPC kontraktora. Skupinu tvoří více než tři desítky firem v ČR i zahraničí, jejichž obchodní aktivity směřují do více než stovky zemí po celém světě.

(tz)

 

 

 

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3