INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Asociace malých a středních a podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) se ostře vyhrazuje proti tvrzení Komory certifikovaných účetních (KCI) publikovanému formou tiskové zprávy dne 30. 3. 2015, že třetina podnikatelů žádá své účetní o zkreslení svých hospodářských výsledků. Jedná se o další z řady zavádějících informací, které jsou navíc podloženy slabým a neodborným výzkumem. AMSP ČR pokračuje ve zveřejňování diskutabilních informací namířených proti podnikatelům.

Další amatérský kousek v rétorice proti podnikatelům: Deset účetních mění dějiny švindlování firem v ČR.

 V České republice je více jak 1,2  milionu aktivních podnikatelských subjektů, přičemž výzkum, který prováděla KCI, čítal 153 respondentů, ze kterých 33,5 % účetních prohlásilo, že jsou požádáni o zkreslení výsledků. KCI konstatuje, že došlo ke zhoršení situace, přičemž v předcházejícím průzkumu se jednalo o 26,5%. Jednoduchou matematikou z toho vychází, že tvrzení, že dochází ke zhoršení chování firem, stojí na názoru deseti (!) účetních. Ještě horší je amatérský způsob dotazu na respondenty, kteří tvůrci dotazníku postavili jako velmi zavádějící: „Byli jste v souvislosti s přípravou účetní závěrky za rok 2014 požádáni klientem (vedením společnosti) o vylepšení vykazovaných výsledků?“  Vlastní vylepšení výsledků, je-li v souladu se zákonem, je zcela běžná operace a je součástí legální optimalizace hospodářských výsledků, spojenou se zcela legitimními kroky běžného účtování. Takto položená otázka vůbec nereflektuje zákonnost či nezákonnost postupu a tvrdit na základě toho, že se „zhoršuje morálka účetního vykazování“ je zcela zcestné.

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR uvádí: “Vyhlásili jsme válku proti všem amatérským prohlášením vůči podnikatelům a bohužel toto je další typický příklad. Chci-li dělat fundované šetření, potom musí splňovat určité parametry. Takovéto vedení a interpretace výzkumu by neprošla studentovi střední ekonomické školy. Komora certifikovaných účetních dělá jinak velmi dobrou práci, zejména v oblasti vzdělávání, a dlouhodobě si vážíme jejích aktivit, toto je ale velmi odvážné a nepodložené tvrzení,“  a hned dodává: „Uznávám ale, že někdy skutečně může firma požadovat nepřijatelnou optimalizaci. Chyba je ale obvykle na obou stranách. Kvalifikovaný účetní musí s podnikatelem v průběhu roku komunikovat,  měl by se snažit mu průběžně ukazovat výsledky hospodaření, vysvětlovat souvztažnosti a informovat o pravděpodobné daňové povinnosti. Pokud ale mechanicky v den podání pouze sdělí – takto to prostě vyšlo - není se co divit, že dojde ke snaze hledat rychlé řešení.“

 Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky a živnostníky i jejich organizace z celé republiky a byla založena v r. 2001. Zastupuje zájmy cca 260 tisíc podnikatelských subjektů napříč obory. Od r. 2009 realizuje sérii unikátních NEZÁVISLÝCH PRŮZKUMŮ o názorech podnikatelů na problémové oblasti podnikání, jejichž výsledky jsou stěžejním podkladem pro klíčová stanoviska Asociace. Hlavními oblastmi zájmu jsou jak tradiční tak trendové obory. Aktuálními tématy jsou rodinné podnikání - viz projekt RODINNÁ FIRMA, začínající podnikatelé - viz projektu SVOU CESTOU-young business, projekt na podporu řemesel FANDÍME ŘEMESLU!, projekt na podporu žen v podnikání PODNIKAVÁ ŽENA a projekt pro přípravu na elektronickou evidenci tržeb pro gastro, maloobchod a drobné podnikání MALÝ OBCHOD. Asociace spolupracuje s vládou, jednotlivými ministerstvy a v uplynulých letech iniciovala řadu zákonných opatření. Je připomínkovým místem k připravované legislativě, členem Podnikatelské rady a řady dalších poradních orgánů vlády a ministerstev vč. hodnotitelských komisí. Pro své členy poskytuje především INFORMAČNÍ SERVIS, PORADENSTVÍ a ANALÝZY zaměřené cíleně na segment malých a středních podniků a živnostníků z celé řady oblastí, dále účast na odborných akcích, seminářích, konferencích, setkáních podnikatelů v ČR i v zahraničí a celkové prosazování zájmů tohoto segmentu vůči vládě, parlamentu a dalším institucím. Členové mohou dále využívat exkluzivních  nabídek a benefitů partnerů AMSP ČR, Asociace vyhlašuje také vlastní Grantový program pro členy AMSP ČR. S cílem zviditelnění živnostníků i malých a středních firem poskytuje asociace záštitu, nominuje a je odborným hodnotitelem řady podnikatelských soutěží. Asociace je jedním ze zakladatelů Koalice pro transparentní podnikání. www.amsp.cz

 

 

Konec TZ

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3