INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Skupina GEFCO, světový lídr v oblasti průmyslové logistiky a evropský lídr v logistice pro automobilový průmysl, dosáhla v roce 2015 obratu 4,2 miliardy eur, což je nárůst o 3% oproti roku 2014.

Luc Nadal, předseda správní rady skupiny GEFCO, říká: „Společnost GEFCO dosáhla v roce 2015 dobrých výsledků v nestálém prostředí celosvětového hospodářství a uspěla v dalším posilování svého postavení globálního poskytovatele logistických řešení. Skupina rozšířila svou mezinárodní působnost tím, že založila pobočky v nových zemích, odkoupila holandskou společnost IJS Global a současně rozšířila své portfolio zákazníků a nabídku lodní přepravy. Výkonnost skupiny vnímám jako hmatatelný důkaz důvěry našich zákazníků ve zkušenosti společnosti GEFCO: vědí, nakolik se týmy GEFCO snaží přidat hodnotu každé fázi svého logistického řetězce.“

 Zdravá finanční situace na podporu rozvoje skupiny

 

 

2014

2015

Var. 2015/2014

Obrat GEFCO (miliony eur)

4 053

4 174

+3%

EBITDA (miliony eur)

160

131

-18 %

 

V roce 2015 skupina GEFCO dosáhla obratu ve výši 4,2 miliardy eur, což je nárůst o 3% v porovnání s rokem 2014. Skupina vytvořila volný cash flow 173 milionů eur během tří let s velmi nízkou zadlužeností, což prokazuje její zdravou finanční situaci. Plán výkonnosti zahájený v polovině roku 2014 zaměřený na zvýšení pružnosti nákladů spolu s podnikatelským modelem skupiny s „lehkými aktivy“ přispěl k účinnému řízení nákladů ve společnosti. Skupina mezitím dále rozšiřovala portfolio zákazníků a dosáhla navýšení svého příjmu o 9,5% u mezinárodních průmyslových zákazníků.

EBITDA je nižší než v předchozím roce (-18%). Pokles v cenách ropy, tvrdý dopad hospodářské krize na země, jako je Rusko a Brazílie, a problémy, s nimiž se potýkali výrobci vozů v Latinské Americe a Rusku jsou hlavním důvodem tohoto poklesu.

Neutuchající úsilí týmů GEFCO položilo solidní základy pro budoucnost a umožnilo skupině GEFCO udržet si postavení mezi prvními deseti evropskými logistickými společnostmi a první místo v oblasti logistiky hotových vozidel v Evropě.

Diverzifikace jako katalyzátor růstu

Růst činnosti skupiny prokazuje vhodnost její diverzifikační strategie a její úspěšné zavádění.

Společnost GEFCO založená v roce 1949 s cílem reagovat na logistické výzvy automobilového průmyslu, spolupracuje s hlavními výrobci vozů a dodavateli pro automobilový průmysl a snaží se řídit a optimalizovat jejich složité dodavatelské řetězce. Plodná spolupráce se značkou DACIA – jež znamená dodání 600 000 vozidel za 10 let - a 7-letá smlouva uzavřená s PSA Peugeot Citroën na správu jejich vozidel ve Francii - představují doklad kvality a uznání takovéto odbornosti.

Mezitím společnost GEFCO úspěšně využívá svou diverzifikační strategii pro posílení své budoucnosti a ziskového růstu, podporuje rozvoj svých průmyslových zákazníků po celém světě svými globálními logistickými řešeními. Mezi hlavní události roku 2015 patří úspěšné plány na vícedruhovou dopravu navržené a provozované společností GEFCO pro Schneider Electric v Evropě a na Balkáně, pro Alstom Transport mezi Francií a Kazachstánem a pro Eska Graphic Board, nizozemského výrobce a vývozce špičkových grafických desek z Nizozemska do zbytku světa.

GEFCO také úspěšně rozvíjí své činnosti 4PL v rámci integrace logistických služeb. Kromě smlouvy se společností General Motors uzavřené v roce 2012 skupina v roce 2015 rozšířila své portfolio o smlouvu se společností Ferronordic na přepravu těžkých a rozměrných strojů Volvo Construction Equipment z evropských a korejských výrobních závodů do Ruska a Společenství nezávislých států.

Zrychlování globalizace, další milník strategie GEFCO

Díky mezikontinentální síti 300 míst po celém světě společnost GEFCO nabízí koncová řešení na míru pro podporu mezinárodního rozvoje svých zákazníků. Rok 2015 byl pro skupinu rokem rozvoje mezinárodní sítě. Skupina GEFCO otevřela čtyři nové pobočky v Srbsku, Řecku, Vietnamu a Jižní Korei, čímž posílila svou mezinárodní působnost v Evropě i Asii. Tyto země slouží jako strategický oblastní uzel pro činnosti skupiny. Příkladem je přístav Busan v Jižní Korei, který je 10. největší přístav na světě co do nákladní přepravy, a přítomnost společnosti GEFCO zde umožňuje poskytovat ještě rychlejší a konkurenceschopnější logistická řešení výrobcům na celém světě.

V říjnu 2015 skupina GEFCO odkoupila nizozemskou přepravní společnost IJS Global. Společnost působí v 16 zemích, má provozní centra ve Spojeném Království, Nizozemsku, Austrálii, Číně, Jihovýchodní Asii a v USA a posílila přítomnost společnosti GEFCO a její nabídku ve dvou předních zeměpisných oblastech pro lodní přepravu, tj. v Číně a Jihovýchodní Asii na jedné straně a v USA na straně druhé. Tento zeměpisný rozmach rozšířil počet poboček na 44 a společnost GEFCO nyní může nabízet služby průmyslovým zákazníkům na všech pěti světadílech. Odkoupení IJS Global také společnosti GEFCO umožnilo dále diverzifikovat portfolio zákazníků, jelikož společnost se zaměřuje na přepravu farmaceutických výrobků, high-tech nebo výrobků pro letectví a kosmonautiku.

Luc Nadal dodává: „Rok 2015 byl jistě nový milník v rozmachu skupiny GEFCO a její globalizace s cílem lepší podpory zákazníkům, kteří čelí stále složitějším logistickým výzvám. Poslání naší skupiny je pomoci jim přeměňovat logistické řetězce na hodnotové řetězce, a to jak nyní, tak dlouhodobě.“

SKUPINA GEFCO

GEFCO nabízí návrh a zavedení logistických plánů pro výrobce, což je přidaná hodnota posilující jejich konkurenceschopnost. Výkonnost, kterou GEFCO svým zákazníkům dodává, vychází z odbornosti získané během 65 let, zejména v odvětví výroby automobilů, což je jedno z nejsložitějších a nejnáročnějších odvětví. GEFCO působí ve 150 zemích a patří mezi 10 nejlepších evropských skupin. Dosáhla obratu 4,2 miliardy eur za rok 2015 a zaměstnává 12 000 zaměstnanců. S více než 300 zastoupeními na celém světě rozvíjí GEFCO svou činnost v Jihovýchodní Asii, střední a východní Evropě, na Balkáně, ve východní Asii i v Jižní Americe.

Webová stránka: www.gefco.net

Účet Twitter: @GEFCO_Group

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3