INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

17-03-17 Ilustracni_fotoDHL spouští druhý ročník soutěže Innovation Challenges a vyzývá studenty, startupy a vynálezce po celém světě, aby zaslali své nápady do dvou soutěží, jejichž společným tématem je logistika. Účastníci mohou vyvinout buď prototyp mobilního vychystávacího robota, nebo řešení logistického problému na základě obchodního modelu, platformy či konceptu postaveného na principech sdílené ekonomiky. Účastníci musejí do září odevzdat písemný dokument a video, vysvětlující jejich nápad, a to prostřednictvím webových stránek soutěže na adrese www.dhlinnovationchallenge.com.

Všechny příspěvky budou posuzovány vrcholovými manažery DHL v rámci předvýběrového řízení. Z nich budou vybráni tři finalisté každé soutěže, jejichž koncepty budou splňovat kritéria funkčnosti, estetiky, potenciálu vyřešit příslušný problém a komerční realizovatelnosti. Kandidáti představí svá řešení 16. listopadu na akci DHL Innovation Day v Německu před 180 zkušenými odborníky z oblastí dodavatelských řetězců a trendů.

Vítězové budou zvoleni hlasováním na místě, přičemž dva účastníci s nejvyšším počtem hlasů obdrží peněžní odměnu a jejich koncepty budou vystaveny v Inovačních centrech DHL v Německu a Singapuru. Budou mít také příležitost vyvinout společně s DHL prototypy a koncepty pro ověření využití v praxi.

Soutěž v oboru robotiky

Letošní soutěž v oboru robotiky staví nově založené firmy a nadějné inženýry před úkol sestrojit prototyp mobilního vychystávacího robota, který si poradí s tradičními regálovými systémy ve skladech a autonomně vyskladňuje jednotlivé položky na vozík. Mezi další požadavky patří schopnost pohybovat se rychlostí chůze a autonomně řídit plně naložené vozíky zpět do balicí zóny. Prototypy budou podrobeny reálným testům na akci DHL Innovation Day.

„Odhadujeme, že využívání robotiky se v našem odvětví stane do pěti let normou. Nasazení robotů usnadní proces vychystávání objednávky a zbaví zaměstnance skladu nutnosti nosit těžká břemena a ručně tlačit vozíky mezi regálovými systémy. Ve společnosti DHL podporujeme koncepty, které pomáhají zaměstnancům při každodenních činnostech a snižují jejich fyzickou námahu,“ říká Matthias Heutger, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation, zodpovědný za strategii, marketing a inovace.

Soutěž na téma sdílené ekonomiky

Druhý pilíř letošní soutěže Innovation Challenges se zaměřuje na budoucí trendy logistiky ve sdílené ekonomice. Úkolem je vyvinout originální nápady nebo praktická řešení, jež mohou umocnit výhody obchodního modelu založeného na sdílené ekonomice a zpochybnit konvenční koncepty vlastnictví majetku a přístupu k němu. Předložená řešení týkající se produktu nebo služeb by měla vytvářet hodnoty pro všechny zúčastněné strany – podniky i společnost – díky novým a inovativním obchodním modelům, vycházejícím z logistiky.

„Modely postavené na principech sdílené ekonomiky se dosud nejvíce rozšířily v oblastech ubytování a mobility. Vzhledem k tomu, že digitální technologie i nadále podporují trend snižování transakčních nákladů a zvyšování transparentnosti, jsme přesvědčeni, že prakticky neexistuje žádné omezení pro možnosti využití těchto modelů. Naším cílem je vytvářet sdílené hodnoty a plně využívat zdroje a logistické prostředky k poskytování trvale udržitelných, férových a potenciálně ziskových služeb pro spotřebitele a podniky,“ říká Markus Kückelhaus, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation, zodpovědný za inovace a výzkum trendů.

DHL Innovation Day se uskuteční poosmé dne 16. listopadu s cílem podporovat vůdčí vizionářské myšlení a zapojit vynálezce do řešení budoucnosti logistiky.

(tz)

Kontakt pro média:

DHL Supply Chain

Irena Mižďochová

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3