INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Strojírenský koncern ZKL, který se zabývá výrobou ložisek, letos navýší svoje tržby o 8 procent na téměř 1,16 miliardy korun. Objem tržeb by měl být vyšší než v loňském roce především díky zvýšení dávek ložisek do větrných elektráren a válečkových ložisek pro železnice. Společnost zároveň pro letošní rok očekává navýšení zisku, a to na více než 27 milionů korun.

Koncern ZKL očekává v letošním roce tržby ve výši téměř 1,16 miliardy korun. Ve srovnání s loňskými údaji, které dosáhly 1,06 miliardy korun, se tak jedná o osmiprocentní nárůst. Podle generálního ředitele koncernu, Jiřího Prášila, lze hlavní příčinu tohoto odhadovaného růstu hledat ve větším množství dodávek ložisek pro elektrárny a železnice.

„Nižší zisk v roce 2016 oproti letošnímu výhledu byl způsoben zejména snížením výroby ve druhém a třetím kvartálu z důvodu potřeby snížit zásoby hotových výrobků na skladě o zhruba 80 milionů korun. V letošním roce by k podobným opatřením již nemělo dojít, letošní zisk proto odhadujeme na více než 27 milionů korun,“ uvedl Prášil.

ZKL je největším výrobcem velkorozměrových soudečkových, speciálních a dělených ložisek ve střední Evropě. Zboží vyváží do téměř 80 zemí světa. Koncern soustředí své investice v poslední době především do projektu větrných elektráren předních evropských výrobců. Celkem plánuje do projektu investovat 114 milionů korun, z toho více než 55 milionů v letošním roce.

Ke konci června měl koncern ZKL téměř 650 zaměstnanců, jejich počet přitom z důvodů zavadění nových technologií postupně klesá. Zároveň se však díky modernizaci výroby otevírá prostor pro navyšování mezd. „Za posledních 12 měsíců jsme snížili počty zaměstnanců o zhruba 150 při mírném růstu výroby a prodeje. Zároveň jsme zvýšili mzdy zaměstnanců až o 12 % a intenzivně pracujeme na jejich stabilizaci,“ dodal Prášil.

Koncern ZKL

Koncern ZKL vznikl integrací českého ložiskového průmyslu s více než šedesátiletou tradicí zajišťující výzkum, vývoj, výrobu a prodej ložisek ZKL. Vznik koncernu je datován k 1. 7. 1999. ZKL je největší výrobce velkorozměrových soudečkových, speciálních a dělených ložisek ve střední Evropě.

ZKL Group se zaměřuje především na vývoj a výrobu svých produktů. Proto oblast prodeje, podpory a obsluhy koncových uživatelů zajišťuje obchodní organizace ZKL Bearings CZ, a. s., která kromě přímého zaměření na partnery z oblasti OEM spolupracuje také s rozsáhlou sítí autorizovaných distributorů. Ve významných světových teritoriích pak zajišťují prodej a podporu přímo také dceřiné společnosti koncernu ZKL.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3