INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

firmy grafV červnu letošního roku vzniklo v ČR 1 910 obchodních společností a zároveň zaniklo 819 obchodních společností. V červnu tak přibylo 1 091 obchodních společností. Během celého 1. pololetí 2017 však vzniklo v ČR 16 686 obchodních společností a 5 592 jich zaniklo. V obou případech jde o nejvyšší pololetní počet v historii ČR.

Čistý přírůstek ve výši 11 094 je nejvyšší od roku 2010. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla společnost CRIF – Czech Credit Bureau s využitím dat portálu www.informaceofirmach.cz.

Počet nových obchodních společností se v červnu meziměsíčně snížil o 736, zatímco počet zaniklých společností o více než 100. Čistý přírůstek obchodních společností se tak oproti květnu snížil o více než 600. Zatímco počet nově vzniklých obchodních společností byl nejnižší od července 2016, jejich čistý přírůstek byl dokonce nejnižší za posledních 6 let.

Během celého prvního pololetí roku 2017 vzniklo v České republice celkem 16 686 obchodních společností, což je o 2 814 více než v prvním pololetí minulého roku. Jde přitom o nejvíce nových firem vzniklých během jednoho pololetí v celé historii České republiky. Podobně rekordní bylo první pololetí i co do zániku obchodních společností, když jich během této doby ukončilo svoji činnost 5 592, o 1 572 více než ve stejném období minulého roku. Čistý přírůstek obchodních společností potom činil v prvním pololetí 2017 celkem 11 094 OS, o 1 242 více než v prvním pololetí 2016 a zároveň nejvíce od začátku roku 2010. „Rekordně vysoká čísla za první pololetí jsou výsledkem vysoké aktivity v oblasti zakládání a rušení firem, která započala ve 4. čtvrtletí minulého roku a pokračovala až do května tohoto roku. Červnová čísla ukazují na možný mírný útlum této aktivity, který bude pokračovat pravděpodobně i nadále,“ říká Věra Kameníčková, analytička společnosti CRIF ‑ Czech Credit Bureau s tím, že v červnu vzniklo nejméně společností za jeden měsíc letošního roku.

Nejvíce obchodních společností v červnu vzniklo i zaniklo tradičně v Praze, na kterou připadá přibližně polovina všech vzniklých a zaniklých společností. Čistý přírůstek činil v Praze 430 společností. Následoval Jihomoravský kraj (238 nových a 63 zaniklých společností) a Středočeský kraj (171 nových a 60 zaniklých společností). V Jihomoravském kraji tak přibylo 175 OS a ve Středočeském kraji 111 OS. Naopak nejméně společností přibylo v Karlovarském kraji, kde na 24 vzniklých společností připadlo 15 zaniklých a čistý přírůstek činil pouze 9 společností.

Největší relativní růst obchodních společností zaznamenal v červnu Jihomoravský kraj, kde na každých 10 zaniklých obchodních společností vzniklo 38 nových. Následoval Zlínský kraj (33 nových OS na 10 zaniklých) a Jihočeský kraj (31 nových OS na 10 zaniklých). Nejpomaleji rostl počet nových obchodních společností v Ústeckém kraji (15 vzniklých na 10 zaniklých) a v Karlovarském kraji (16 vzniklých OS na 10 zaniklých).

V prvním pololetí 2017 vzniklo nejvíce obchodních společností v Praze (7 146) a v Jihomoravském kraji (2 165). Naopak nejméně společností v prvních šesti měsících letošního roku vzniklo v Karlovarském kraji (252 společností), v kraji Vysočina (343) a v Libereckém kraji (354). Nejvíce společností zaniklo opět v Praze (2 793) a v Jihomoravském kraji (625). Nejméně potom v Pardubickém kraji (76), Karlovarském kraji (84) a na Vysočině (96).

Během prvního pololetí tak přibylo nejvíce obchodních společností opět v Praze (4 353). Více než tisíc společností přibylo ještě v Jihomoravském kraji (1 540 OS), v Moravskoslezském kraji (1 067 OS) a ve Středočeském kraji (1 021 OS). Nejvíce nových obchodních společností v poměru k počtu zaniklých OS vzniklo v Pardubickém kraji (58 nových na 10 zaniklých OS), ve Středočeském kraji (46 nových na 10 zaniklých OS) a v Moravskoslezském kraji (44 nových na 10 zaniklých OS). Nejméně nových společností na deset zaniklých vzniklo v Ústeckém kraji (15), v Praze (26) a v Jihočeském a Plzeňském kraji (29).

V červnu letošního roku vzniklo nejvíce obchodních společností v odvětví profesní, vědecké a technické činnosti (479), v obchodu (334) a v odvětví nakládání s nemovitostmi (274). Nejvíce jich zaniklo v odvětví obchod (279), nakládání s nemovitostmi (171) a profesní, vědecké a technické činnosti (94).

V prvním pololetí roku 2017 vzniklo nejvíce společností v odvětví obchod (3 926), v odvětví profesní, vědecké a technické činnosti (3 593) a v nakládání s nemovitostmi (1 986). Zaniklo jich rovněž nejvíce v obchodu (2000) a v odvětví nakládání s nemovitostmi (1 113).

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3