INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

firmV jakém typu společnosti by lidé nejraději pracovali? Anketa, která v květnu probíhala na stránkách Profesia.cz ukázala, že většina Čechů preferuje malé soukromé firmy. V těsném závěsu ale figurují velké nadnárodní společnosti.

Zaměstnance v současné době těžko shánějí všechny typy firem, ale ukazuje se, že větší šance mají u Čechů ty malé soukromé. Lidé od nich očekávají především rodinnější atmosféru, pružnou organizační strukturu a lepší osobní vztahy. Hodně lidí také láká kariéra v nadnárodních korporacích. Zde hraje roli především lepší finanční ohodnocení, široká nabídka benefitů, ale i perspektiva kariérního růstu – možnost fungovat v nadnárodních týmech a „vyrůst“ nad české poměry.

            Jaké jsou konkrétní výsledky nejnovější ankety na stránkách Profesia.cz? Respondenti odpovídali na otázku, v jakém typu společnosti by chtěli pracovat. Nejvíce, tedy 38 % z nich, vybralo malou soukromou společnost, pro velkou nadnárodní korporaci by chtělo pracovat 30 % lidí. Vyrovnané šance mají velké soukromé firmy a státní správa – ty vybralo 12 % odpovídajících. Zbylých 8 % by chtělo pracovat v akciové či družstevní společnosti s českým vlastníkem nebo ve státním podniku.

            „Lidé sice rádi dobře vydělávají, ale při volbě zaměstnavatele hrají stále významnější roli další faktory – atmosféra ve firmě, možnost kariérního růstu, ale také smysluplnost práce a renomé zaměstnavatele,“ řekla Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „S tím souvisí i to, že zejména u mladších ročníků přestává fungovat plošné oslovení uchazečů o práci. Chtějí se dozvědět více o hodnotách firmy, jejím reálném fungování a svých možnostech. A s tím je třeba počítat při plánování náborových kampaní, které mají vzbudit jejich pozornost.  

(tz)

Slovo ke dni

  • O nejdražším máslu v hysterii

    Tak tu máme další žhavé téma v letošní okurkové sezóně. Novináři, a dokonce i někteří ekonomičtí analytici, hovoří o zběsile rostoucí ceně másla, které je už nejdražší, kam až lidská paměť sahá. Octli jsme se až po uši v jakési máslové hysterii. Protože se počítám mezi pamětníky, mohu zavzpomínat na časy (a ceny) dávno minulé. Vím, že čtvrtka másla stála v revolučním listopadu 1989 plných 10 korun československých (v tvrdé socialistické měně). Nominálně je tedy cena dnes pětkrát vyšší. To však neříká o tomto mléčném výrobku téměř nic, vypovídá to jen o velké inflaci. V reálných cenách (vztaženo k průměrným mzdám) by se v současnosti muselo toto máslo prodávat přinejmenším za stovku (českých na stole). Média, a často též odborníky, víc ale zajímají laciné senzace, nikoli skutečný stav věcí. A který našinec by chtěl taky slyšet, jak je...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2017

INZERCE

Partneři

Generální partner:

TOSlogo 172

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

gascontrol 175

Vyšlo u nás 

 

Partneři plus:

tsoft VSPAP 160 EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3 logo_zts_87_2 ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

Hlavní odborný partner: logo-npk Odborní partneři: csj105 sok67 cia 60 svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105

INZERCE