INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

Slovo ke dni

20. září 2017

Tak se jmenovalo setkání, jež se uskutečnilo 18. září v Praze z iniciativy agentury Helas, jež proslula organizováním originální soutěže Ocenění českých podnikatelek. Ta vyhledává a popularizuje osobnosti ženského businessu, firmy s českým kapitálem, jejichž majitelky jsou ženy. Téma onoho podvečera spojovaly čtyři příběhy, čtyři osudy těch, které našly odvahu a pustily se do podnikání po svém, originálně a bez předsudků. A co se za takovou odvahou skrývá? Nejen spousty času, osobní energie, odříkání, ale hlavně radost. Radost z nového poznání, výsledků, jež prokazují, že se věci i lidé dokáží dát do pohybu, pokud nechybí vůle, píle, chuť a sny. Obdiv patří ještě jedné maličkosti – že se tyto aktérky české podnikatelské scény nezdráhají mluvit o svých zkušenostech, pocitech, emocích před ostatními. Dar, který jim rozvazuje jazyk, posiluje totiž odhodlání spousty dalších, a to je moc fajn.

Eva Brixi

18. září 2017

Globální zadlužení je mnohem větší, než se oficiálně uvádí. Podle Banky pro vyrovnání mezinárodních plateb dosahuje rozdíl 13 bilionů dolarů. Prý se totiž vůbec nepočítá s měnovými deriváty. Protože se tyto prostředky neobjevují v bilancích finančních a dalších institucí, vlastně se ani neví, kde se dluh nachází. Co z toho vyplývá? Máme se snad s chutí dál zadlužovat, protože státní dluhy se podle jednoho českého expremiéra stejně neplatí? Nebo máme čekat, kdy se spustí inflační lavina a všechny peníze světa budou znehodnoceny, jak se stalo s německou markou před nástupem Hitlera k moci? I nositelé Nobelovy ceny za ekonomii se neshodnou, zda je taková situace dobrá nebo špatná. Jen obyčejní daňoví poplatníci, tedy zaměstnanci i vlastníci malých a středních firem, vědí, že jejich finanční povinnosti jim nikdo nepromine, ať už se o 13 bilionech dolarů ví nebo neví.

Pavel Kačer

12. září 2017

Němci nechtějí kupovat automobily se vznětovým motorem. Poptávka po dieselech klesla letos v SRN o třetinu. I když jsou motory stále čistší, stále hrozí, že ani nová vozidla nebudou za pár let vjíždět do městských center. Do značné míry si za problém mohou výrobci sami. Aféra Volkswagenu s podvodným softwarem ještě nedozněla, navíc se ukázalo, že máslo na hlavě mají i další automobilky. Elektromobilita zatím není natolik technologicky zvládnutá, aby na ni přešel veškerý dopravní provoz. Co bude dál, to neví ani odborníci. Jedno však je naprosto jisté. Lidé se automobilů, ať už budou poháněny jakkoli, nevzdají.

Pavel Kačer

4. září 2017

Učitelé ukončili dvouměsíční letní prázdniny demostrací za vyšší mzdy. A politické strany, které právě zveřejnily své volební programy, na ně pamatují. Hýří sliby, že do školství přidají peníze na odpovídající platy. Nic proto tomu! Kvalitní práce s dětmi a mládeží má být spravdlivě ohodnocena. Jsou tu však dvě ale: Kolik si může stát dovolit vydávat na učitelské mzdy? A předevím - má platit stejně špičkovou, průměrnou i mizernou výuku? Když se mluví o špatném finančním ohodnocení, nikdy se nehovoří o kvalitě poskytované služby. Co se jen obecně ví, že úroveň výuky a znalostí žáků upadá a nesnese srovnání s měřítky před deseti, dvaceti, třiceti lety. Nároky na maturanta nebo vysokoškoláka u státních zkoušek jsou mnohem nižší než v době totality. Učitelé by měli nejdříve prokázat, že si podstatné zvýšení platů zaslouží. A pak jistě na nich daňoví poplatníci nebudou skrblit.

Pavel Kačer

1. září 2017

Sledujeme absurdní divadlo, v němž hlavní roli ztvárnily billboardy u silnic. Někomu už léta leží v žaludku a prosadil zákon, který je nařizuje odstranit. Důvodem, jenž se nejčastěji používá, má být bezpečnost dopravy. Řidiči se prý nechávají reklamou na billboardech rozptylovat a nevěnují se řízení motorového vozidla. Jednou se dokonce stalo, že do konstrukce někdo naboural. Když se teď před očima užaslých motoristů objevila místo reklamního sdělení na mnoha místech státní vlajka, můžeme to brát jako připomenutí, že jsme stále Češi a máme být na symbol své země hrdí. Jenže úřad je úřad, i vlajka musí pryč, zakrýt ji má pytel do doby, než se billboard od komunikace definitivně odřeže. No pravda, řada účastníků silničního provozu by si mohla lámat hlavu nad tím, jak to s tou českou státností vlastně dnes je, přestala pevně svírat volant, a nakonec nabourat. Čekám, kdy někomu dojde, že i aleje stromů podél silnic vytvářejí nebezpečnou překážku, ptáci, kteří na nich posedávají, znečišťují vozovku, a odvádějí pozornost řidičů, kteří koukají, kde který vrabec letí. Takže po billboardech jistě v dohledné době budeme kácet i nevhodnou zeleň.

Pavel Kačer

28. srpen 2017

Česká republika – země pivu zaslíbená – přišla na trh s pozoruhodnou novinkou. První český pivovar vaří a prodává pivo pro ženy. Dobrý nápad, jak přivést slabé pohlaví k pití tohoto zdravého nápoje. Nicméně v některých evropských zemích už narazil na kritiku. Jde prý o sexizmus. V čem? Rafinovaný marketing se údajně snaží z žen vytřískat peníze. Čím se liší tento výrobek od běžné produkce? Jednak exkluzivním balením, které odpovídá ženskému vkusu a vnímání, ale také chutí. Ženské pivo je méně hořké a má lahodně karamelizovanou podchuť. Divím se pivní kritice, když u jiného zboží zatím označování podle genderu není na překážku, například v kosmetice, parfumerii, farmacii i jinde. Ale třeba se jednou dočkáme, že i kolínská voda po holení nebude smět nést označení „pro muže“, protože i dámy se zbavují chloupků na těle. V úsilí o vytváření bezpohlavního člověka se asi dočkáme ještě mnoha překvapení.

Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Kde vládnou ženy a co z toho plyne

    Tak se jmenovalo setkání, jež se uskutečnilo 18. září v Praze z iniciativy agentury Helas, jež proslula organizováním originální soutěže Ocenění českých podnikatelek. Ta vyhledává a popularizuje osobnosti ženského businessu, firmy s českým kapitálem, jejichž majitelky jsou ženy. Téma onoho podvečera spojovaly čtyři příběhy, čtyři osudy těch, které našly odvahu a pustily se do podnikání po svém, originálně a bez předsudků. A co se za takovou odvahou skrývá? Nejen spousty času, osobní energie, odříkání, ale hlavně radost. Radost z nového poznání, výsledků, jež prokazují, že se věci i lidé dokáží dát do pohybu, pokud nechybí vůle, píle, chuť a sny. Obdiv patří ještě jedné maličkosti – že se tyto aktérky české podnikatelské scény nezdráhají mluvit o svých zkušenostech, pocitech, emocích před ostatními. Dar, který jim rozvazuje jazyk,...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2017

INZERCE

Partneři

Generální partner:

TOSlogo 172

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

gascontrol 175

Vyšlo u nás 

 

Partneři plus:

tsoft VSPAP 160 EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3 logo_zts_87_2 ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

Hlavní odborný partner: logo-npk Odborní partneři: csj105 sok67 cia 60 svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105

INZERCE