INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zavádění elektronické evidence tržeb (EET) se blíží do své druhé fáze. Od března se bude vztahovat i na obchodníky. Odborníci očekávají, že kvůli nové povinnosti skončí některé malé samostatné obchody na venkově. Méně starostí mají ti, co jsou součástí obchodní sítě.

Zavedení EET v druhé vlně přinese problémy zejména menším prodejnám. Pro ně začínajínáklady na 10.000 korunách. Prodejny hlavně na vesnicích s počtem obyvatel méně než 1 000 mají problémy již dnes i bez EET. V tomto směru je velmi špatně nastavená podpora státu. Po dobu 25. letého působení naší společnosti na trhu, nám stát nijak nepomohl, právě naopak. Pro menší prodejny spočívá velké riziko v tom, že si na poslední chvíli pořídí pokladnu, která dlouhodobě nebude vyhovovat, a poté si budou muset za nějaký čas pořídit pokladnu novou.

Větší prodejny jsou už na systém napojeny

V síti CBA je asi 950 prodejen, z nichž 40 je vlastních či franšízových, zbytek je smluvních. Autentizační údaje si aktuálně vyzvedla zhruba polovina prodejen. Zatímco větší prodejny již zkouší a jsou napojeny, problém může nastat u menších prodejen, které stále čekají.

Vzhledem k tomu, že jsme se na EET připravovali dlouho dopředu, naše vlastní prodejny jsou nachystané a spuštění EET nebude problém. Co se týče smluvních prodejen, tam je situaci složitější. Máme tým techniků, abychom prodejnám zavedení EET co nejvíce usnadnili. Ti pomáhají prodejnám podle jejich požadavků a potřeb, buď přímo se zavedením našeho pokladního systému, nebo například s výběrem a instalací nových pokladen. Zájem vše řešit přímo od nás centrálně byl ale jen desetiprocentní.

Roman Mazák, předseda Družstva CBA CZ

O Družstvu CBA CZ

Družstvo CBA CZ je sdružení velkoobchodů a maloobchodních jednotek, které aktuálně čítá okolo 900 prodejen a produkuje obrat téměř 2 miliardy Kč.Současným cílem CBA je vybudovat stabilní síť kvalitních maloobchodů, čehož se snaží dosáhnout podporou maloobchodníků, investicemi do prodejen, kvalitním marketingem nebo zaváděním nových technologií a služeb. Pilířem je jednotný maloobchodní pokladní systém s centrálním číselníkem zboží čítajícím v současnosti již více než 120 tisíc položek. Družstvo CBA CZ je sdružení velkoobchodů a maloobchodních jednotek, které aktuálně čítá okolo 900 prodejen a produkuje obrat téměř 2 miliardy Kč.Současným cílem CBA je vybudovat stabilní síť kvalitních maloobchodů, čehož se snaží dosáhnout podporou maloobchodníků, investicemi do prodejen, kvalitním marketingem nebo zaváděním nových technologií a služeb. Pilířem je jednotný maloobchodní pokladní systém s centrálním číselníkem zboží čítajícím v současnosti již více než 120 tisíc položek.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3