INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V uplynulém roce bylo v ČR registrováno přes 62 410 nových podnikatelů-živnostníků, což je o 2,2 procenta méně než v roce 2015. Celkový počet živnostníků dosáhl 2,1 milionů, nicméně podnikatelskou činnost vyvíjí jen 49 procent z nich. Třetina nových živností byla vydána v oblasti obchodu. Dvě pětiny nových podnikatelů tvoří ženy. Informace vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode.

V průběhu loňského roku bylo zaregistrováno 62 440 nových podnikatelů, z toho 58 procent mužů a 40 procent žen (2 procenta neurčeno; zpravidla se jedná o cizince, u kterých nelze určit pohlaví). „Meziročně se podíl žen mezi nově registrovanými podnikateli zvýšil o jeden procentní bod, a podíl mužů se naopak o jeden procentní bod snížil,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Celkový počet živnostníků registrovaných v ČR ke konci roku 2016 dosáhl 2 099 272, což meziročně představuje nárůst o 45 895. „Podle interních odhadů poradenské společnosti Bisnode podnikatelskou činnost vyvíjí 1 027 068 podnikatelů, což představuje zhruba 49 procent všech živnostníků, a tedy 51 procent je neaktivních, dodala Petra Štěpánová z Bisnode. Současně dodala: „Podnikání na živnostenský list v ČR v posledních několika letech spíše stagnuje. Češi se začali přiklánět k podnikání prostřednictvím společnosti s ručením omezeným, které přináší menší rizika a větší prestiž na trhu.“

Počty nových živnostníků a živnostníků celkem v období 2008 až 2016

Rok

Počet nových živnostníků

Živnostníci celkem

2016

62 410

2 099 272

1. pol. 2016

34 094

2 062 539

2015

63 839

2 053 377

1.pol. 2015

35 454

2 049 981

2014

62 332

2 049 376

2013

68 674

2 039 613

2012

78 813

2 112 849

2011

90 978

2 081 314

2010

90 553

2 042 786

2009

88 383

2 009 513

2008

85 606

2 012 529

Zdroj: Bisnode

Třetina nových živností byla vydána v oblasti obchodu (poznámka: nejedná se jen o živnosti uvedené v tabulce níže, nýbrž o všechny nově registrované živnosti z oblasti obchodu). Silné zastoupená má také výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, ostatní profesní, vědecké a technické činnosti (představuje především služby a poradenství) a příprava stavenišť.

Nejvíce nových živnostníků bylo zaregistrováno v Praze (19,5 procent), Středočeském (12,5 procent), Jihomoravském (11,2 procent) a Moravskoslezském kraji (9,5 procent). „V těchto čtyřech krajích v roce 2016 začalo podnikat 53 procent nových podnikatelů-živnostníků,“ uzavřela Petra Štěpánová z Bisnode s tím, že nejméně jich bylo registrováno v Karlovarském (2,2 procent) a Libereckém kraji (3,9 procent).

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3