INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

miČeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí. 46 % žen z této věkové kategorie sleduje nabídky práce jedenkrát týdně. Nejoblíbenějším benefitem v této skupině jsou tzv. sick days. To jsou jen některé závěry výzkumu, který si v průběhu letošního února nechala zpracovat společnost Monster.

Za mileniály jsou považováni lidé narození v letech 1980 až 2000. Jsou to tedy ti, kteří buď na trh práce teprve přicházejí nebo již mají první pracovní zkušenosti za sebou. Když se mluví o mileniálech, používá se pro ně také označení internetová generace nebo Generace Y. Charakteristické je pro ně zejména to, že vyrůstali obklopeni moderními technologiemi, které výrazně ovlivňovaly jejich životy a mají vliv také na to, jak se chovají při hledání práce.

Pro mileniály je typické, že se chtějí věnovat práci, která je bude bavit a budou při ní pociťovat naplnění. 83 % mileniálů je přesvědčeno o tom, že žijí šťastný život.

70 % českých mileniálů alespoň nepravidelně sleduje nabídky práce. Ženy na rozdíl od mužů toto dělají častěji. 46 % žen je sleduje dokonce jedenkrát týdně. Pokud se chtějí mladí Češi dozvědět o nabídce volných pracovních míst, nejčastěji zamíří na stránky pracovních portálů, velkých zaměstnavatelů nebo na sociální sítě. Třetina českých mileniálů dokonce uvedla, že si na sociálních sítích vyhledávají osobní profily svých budoucích kolegů.

Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí

Práce v zahraničí mladé Čechy neláká. 80 % z nich s ní nemá osobní zkušenost a  57 % se o ni nikdy aktivně nezajímalo. Jedna čtvrtina se nechala slyšet, že je pro ně práce v zahraničí atraktivní. Častěji takto odpovídali muži a také lidé z menších měst nebo ti, kteří jsou právě ekonomicky neaktivní. Mladí čeští vysokoškolští absolventi o práci v zahraničí neprojevují zájem.

Z benefitů vedou tzv. sick days

Z výzkumu mezi českými mileniály dále vyplynulo, že nejoblíbenějším benefitem jsou tzv. sick days. Mileniálové dále oceňují možnost dalšího vzdělávání a upravení si pracovního prostředí podle sebe. Nejméně vítaným benefitem je možnost vyjet na zahraniční pracovní stáž nebo relax na pracovišti. Zaměstnavatelé je nenalákají ani na firemní akce (teambuilding), ani na příslib služebního automobilu.

Čeští vysokoškolští absolventi slyší na možnost flexibilní pracovní doby. Přesčas jsou ochotni pracovat zejména mladí lidé ve věku 22-29 let. Ženy častěji uváděly, že nechtějí pracovat přesčas.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3