INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 MG 2246Česká společnost pro jakost se v současné době nachází na prahu roku svého dalšího významného výročí. S tím souvisí i možnost ohlédnutí se a určité rekapitulace. A je nutno říci, že jsou to ohlédnutí i rekapitulace příjemné.

Ing. M. Jedlička

Všechno to začalo více než před 25 lety v prosinci roku 1989, kdy byla podána oficiální žádost o registraci a vznik České společnosti pro jakost, která od prvních okamžiků svého působení intenzivně usilovala o to, aby se stala významným partnerem pro všechny subjekty, které to s kvalitou produktů, procesů i systémů managementu nejen v České republice, ale i v zahraničí myslí opravdu vážně. Díky výborným výsledkům a referencím, nejen v Evropě, svých zakládajících členů v čele s paní Dr. Anežkou Žaludovou, se v tomto okamžiku také stala národním zástupcem Evropské společnosti pro kvalitu (EOQ)

            Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Před 20 lety za výrazného přispění a odborné garance ČSJ byla v ČR udělena první Národní cena kvality ČR a udělování se od tohoto okamžiku stalo nejenom tradicí, ale i významnou referencí, a soubor ocenění se postupně rozšířil o Národní cenu ČR za společenskou odpovědnost organizací, Cenu Manažera kvality roku, Cenu Anežky Žaludové, Ceny za publicistický přínos v oblasti kvality s úmyslem motivovat novináře i širokou odbornou veřejnost k seznamování s výsledky dobré praxe a jejího neustálého zlepšování. Poslední v řadě bylo zařazení Ceny za podporu Age Managementu, což byla prakticky reakce na aktivitu Evropské unie, která rok 2012 vyhlásila jako Rok Age Managementu a mezigenerační tolerance. Je zajímavé, že Česká republika byla jedna z mála, která toto ocenění zařadila mezi ta prestižní.

            Do třetice všeho dobrého, před pěti lety návazně na Evropskou chartu kvality byla Česká společnost pro jakost iniciátorem a propagátorem vyhlášení Charty kvality ČR. Její signatáři se zavazují podporovat přístup ke kvalitě v soukromém i veřejném sektoru formulovaný v přijaté Strategii Národní politiky kvality, rozvíjet výchovu ke kvalitě na všech úrovních vzdělávání a podporovat výchovu k etice a morálce v rodině i ve společnosti, rozvíjet současné chápání metod a nástrojů kvality a zpřístupňovat je každému, aktivně rozšiřovat zkušenosti a nejlepší praxi z oblasti kvality a inovací, podporovat a šířit dobré jméno České kvality ve světě a naplňovat cíle Národní politiky kvality ČR vyhlašované každoročně Radou kvality České republiky.

            Posláním ČSJ, jako národního partnera Evropské společnosti pro kvalitu, je podpora všech aktivit, které souvisejí s propagací a zajišťováním nejen kvality produktů, služeb, systémů managementu, procesů, ale i společenské odpovědnosti jednotlivců i organizací a života v celé naší společnosti ve sféře podnikatelské i veřejné správy. Vlajkovou lodí akcí tohoto charakteru je Listopad – Měsíc kvality, na jehož pořádání se ČSJ významně podílí funkcí organizátora a odborného garanta. Jde v současné době již o soubor akcí, pořádaných pod záštitou Rady kvality ČR. Mezinárodní odborná konference, jejímž cílem je prezentace novinek v oboru, Večer s Českou kvalitou a udělování ocenění v Programu Česká kvalita, Czech made, Ekoznačky EU, Konference vítězů, kde prezentují výsledky a předávají zkušenosti ocenění a nejlepší z oboru a „třešnička na dortu“ udělování Národních cen ČR. To vše ve stále sílící snaze, aby se aktivity, které souvisejí se společenskou odpovědností jednotlivce i organizací, etikou a tolerancí, staly hodnotami, které vyvažují odborné parametry a řešení.

            Významnou podporou poslání ČSJ je i vznik Centra excelence při ČSJ. Ukazuje se, že oceňování těch nejlepších je aktivitou velice důležitou a prospěšnou, ale nevytváří komplexní platformu pro realizaci modelů excelence a jejich další kontinuální zlepšování, vzájemné setkávání, předávání a výměnu zkušeností a seznamování se s novými vhodnými nástroji a modely ve své oblasti. Ještě důležitější aktivitou je předávání všech těchto informací a osobních pozitivních i negativních zkušeností novým zájemcům, kteří chtějí do procesu zlepšování vstoupit a dosáhnout předpokládaných výsledků pokud možno účinným a efektivním způsobem. Stále více organizací si uvědomuje, že proces zlepšování je proces kontinuální a jednorázové dosažení nějakých dobrých výsledků každé organizaci pomůže pouze krátkodobě, a má zájem se členy Centra excelence stát a průběžně spolupracovat při předávání svých doposud získaných dobrých i excelentních praktických zkušeností, nebo naopak tyto zkušenosti získávat.

Důležitým nástrojem pro naplnění našeho poslání národního zástupce EOQ je vzdělávání, personální, systémová a produktová certifikace, vydavatelská a publicistická činnost. Kromě velkého a rozmanitého spektra kurzů, certifikátů a publikací, ČSJ prakticky od svého vzniku před 25 lety vydává nejen pro své členy, ale i širokou odbornou veřejnost. V poslední době došlo, na základě průzkumu a požadavků, k inovaci, která se týkala ne­jen změny názvu časopisu na Perspektivy kvality a úpravy v designu, ale hlavně rozšíření tematických okruhů tak, aby byly zahrnuty všechny realizované aktivity a dostali prostor všichni partneři a spolupracující subjekty opět na základě průzkumu, vyhodnocování spokojenosti čtenářů a akceptování jejich požadavků.

            Jako národnímu partnerovi Evropské společnosti pro kvalitu se České společnosti pro jakost daří naplňovat spolupráci s ostatními národními partnery. Za zmínku stojí spolupráce se Slovenskou společností pro kvalitu, Izraelskou společností pro kvalitu, Americkou společností pro kvalitu, samotnou EOQ, EFQM a VDA QMC. Všechno na bázi vzájemně výhodných partnerských vztahů spolupráce licenční politiky, pořádání kurzů, seminářů, konferencí, výměny přednášejících, vydavatelské a publikační činnosti, propagace vzájemných aktivit, činnosti Centra excelence, vydávání časopisu, výměny článků a dalších iniciativ

            Všechny aktivity České společnosti pro jakost jsou realizovány s cílem, aby strategie „kontinuálního zlepšování“ byla naplňovaná co nejúčinněji a nejefektivněji a spokojenost našich členů, partnerů a zákazníků se neustále zvyšovala. Také díky naplňování této strategie Česká společnost pro jakost získala jako první organizace v České republice prestižní ocenění Committed to excellence – C2E. I tento fakt svědčí o skutečnosti, že Česká společnost pro jakost drží krok s novými světovými trendy.

            Pokud vás některá část naší rekapitulace uplynulých 25 let existence zaujala, těšíme se na vaše názory, podněty i setkání s vámi.

Ing. Miroslav Jedlička, předseda ČSJ

www.csq.cz

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3