INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

O kvalitě se mluví ve všech pádech. Hovoří o ní dodavatelé, odběratelé, zákazníci, politici... Ale mají všichni na mysli stejnou hodnotu? Chtěli jsme znát odpověď, a proto se ptali těch, kteří by měli kvalitu vytvářet, dodržovat, kontrolovat, vyžadovat. Oslovili jsme manažery a manažerky, z nichž většina byla oceněna právě za prosazování kvality, například Národní cenou kvality, ale i jinými oceněními. A položili jim následující otázku: Co a koho si představíte pod pojmem kvalita?


Dr. Ing. Ladislav Vaculík

ředitel Řízení jakosti, TESCOMA s.r.o.

Vzhledem k mé profesi tento pojem spojuji s řízením kvality výrobků a služeb, tedy s pojmem, který bere většina veřejnosti jako samozřejmou věc. Lidé, kteří se ve firmách kvalitou zabývají, ale vědí, že kvalitní výrobek vyžaduje pravidelné investice na udržování systému řízení jakosti, na pravidelné audity výrobních procesů, do zkušebních laboratoří, do soustavného vzdělávání zaměstnanců apod. Dále si vybavím projekty Česká kvalita a Národní cena kvality České republiky, které se obecně kvalitě výrobků a služeb dlouhodobě věnují. Jako osobnost spojenou s kvalitou si zcela jistě vybavím Tomáše Baťu. Jeho zásady související s kvalitou zboží a řízením procesů byly ve své době natolik vizionářské, že i téměř po sto letech jsou stále aktuální a moderní.

PhDr. Kateřina Siveková Křižáková

ředitelka, psychoterapeut, krizový intervent

Terapeutického centra Modré dveře

S obsahem slova kvalita se mi pojí souvislost slov kvalita života. Spokojenost s tím, co děláme, kým jsme, jak jsme svobodní... A současně se mi vybavila osoba Dalajlámy, člověka, který pro mne symbolizuje cestu za vědomím právě toho, co děláme, kým jsme a jak jsme svobodní. Včetně toho, že cesta za těmito hodnotami nepřichází sama, ale že si ji musíme objevit, abychom po ní mohli jít. A každého z nás to stojí různé úsilí, stejně tak, jako jsme my lidé vzájemně si odlišní a různorodí. Moje profese mne dostává do kontaktu s lidmi, kteří díky těžkostem, které je v životě potkaly, musí dávat více síly do toho bojovat o svou kvalitu života. Vidím tak a mnohdy zažívám s nimi, že to z jejich strany není otázka slabosti, ale právě síly a odvahy najít si pomoc u druhých.

JUDr. Kateřina Černá

tajemnice Úřadu městské části Praha 13

Cestu kvality mi před deseti lety otevřela skvělá žena – osobnost, které si velmi vážím, a tou je Ing. Alena Plášková. Dokázala nadchnout mne i moje podřízené i nadřízené k tomu, že jsme se před lety pustili plni optimizmu a elánu jako první městská část v Praze do systému kvality CAF. Její školení bylo věcně skvělé. A po cestě kvality jsme pokračovali dál přes CSR, Start Europe a všechny systémy zvládli až do prvních míst v rámci Národních cen kvality. Jsem personální manažer ve veřejné správě, řídím úřad a jeho procesy, mojí rolí je, aby vše ve všech souvislostech fungovalo tak, aby byl náš klient-občan spokojen. Kvalitu vidím v kvalitních zaměstnancích, optimálních procesech, které mají vizi i logiku. Já do toho ještě přidávám kreativitu a nové náměty tak, aby provoz úřadu byl jako chod hodinek – výkonných, tichých, fungujících, bezproblémových. Jednotlivé systémy kvality nás naučily mnohému a proměnily pohled na tyto věci. A ještě nás vše motivuje. Přestože je personální a procesní management ve veřejné správě brán zatím jako Popelka, můj názor je, že ho lze stavět na pevných základech tak, aby přinesl optimální výsledky pro všechny zúčastněné strany. A o to se snažím a to mne baví.

Ing. Alan Vápeníček, CSc.

jednatel DTO CZ, s.r.o., společnost pro vzdělávání, poradenství a certifikaci; lektor a poradce managementu

Nejprve tedy Co a pak Kdo se mi vybaví pod pojmem kvalita. Jako spotřebitel ji vnímám i v podobě spolehlivosti, bude-li řeč o výrobku. Za cenu, kterou zaplatím, očekávám funkčnost, kterou chci, a ruku v ruce spolehlivost, kterou potřebuji k užívání. Často s tím, co chci, dostanu i funkcionality, které nepotřebuji, a to ještě mnohým nerozumím. Jsem patrně dost těžkopádný a návodů málo sečtělý, ale než některé funkce a vychytávky pochopím a zamyslím se, jak na ně, bohužel výrobek za tu dobu náhle a nečekaně dovrší svou životnost. Jinak mě hrozně baví a těší, když v rámci své práce jezdím po různých firmách, jak ledaskde pochopili, že kvalita není jenom o „vykontrolování“ a inspekci, aby se neshoda nebo vada nedostala dále, ale o prorůstání obyčejné selské logiky do všech činností, jako: Je to tak dobře? Nemohlo by to být lépe? Nemělo to být jinak? Víme o tom dost? Kdo se mi vybaví v souvislosti s kvalitou? Z našich osobností jistě profesor Jaroslav Nenadál. Jeho záběr, přehled i nadhled jsou obdivuhodné a trvale inspirující. Je vysokoškolský pedagog, který co napsal, žádná revize norem nezměnila. Co řekl, praxe potvrzuje. Jen houšť takových lidí. A taky Květa Holá, Martin Závodný... a spousta dalších přímo v „terénu“, co dělají svou práci poctivě a mají výsledky.

Martin Dozrál

generální ředitel společnosti SOLODOOR a.s.

Snažíme se vnímat kvalitu jako komplexní záležitost. Neznamená pro nás pouze vysokou kvalitu našich dveří, která je dána použitými technologickými postupy a materiály, a zodpovědný přístup k našim zákazníkům, kterým chceme nabídnout ten nejlepší servis. Kvalita pro nás představuje také náš vztah vůči životnímu prostředí i našim zaměstnancům. Myslím si, že to je jeden z hlavních důvodů, proč získal SOLODOOR jako první tuzemská firma v oboru značku Czech Made. Zákazník, který se rozhodne pro koupi našich dveří, si tak může být jistý, že kupuje kvalitní produkt vyrobený pracovníky společnosti, která má velmi silný vztah k regionu.

Petr Paksi

výkonný ředitel J.A.P., spol. s.r.o.

Vlastní kvalitu výrobku bereme už jako automatickou samozřejmost. Co se mně osobně vybaví pod pojmem kvalita, je inovativní proces hledání nových trendů a komplexních prozákaznických řešení v interiéru. Inspirací je pro nás zahraničí a mě těší, že trendy z Mekk designu dokážeme úspěšně aplikovat do české kvality. Kombinujeme tak top design s českou výrobní spolehlivostí a precizností zpracování, vycházející z dlouhodobé řemeslné zkušenosti našich pracovníků. Tuto kvalitu pak prověřuje nejen český trh, ale hlavně naši exportní partneři, protože i přestože se zahraniční trhy chovají zcela odlišně, všechny spojuje vysoká náročnost na kvalitu dodávaných výrobků a servisu. A mě hodně těší, že naše produkty tímto kvalitativním měřítkem prochází od Kanady po Izrael.

Jan Taraba

ředitel, Česká společnost pro jakost, z.s.,

Národní středisko podpory kvality (NIS-PK)

Pro mě vítězí kvalita života, protože ta determinuje naši tělesnou i duševní činnost a pracovní výkonnost a v neposlední řadě určuje úroveň osobní spokojenosti a radosti ze života.

připravil Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3