Ve čtvrtek 24. července přijme ministr zahraničních věcí Lubomír Zaorálek místopředsedu vlády a ministra zahraničních věcí Vietnamské socialistické republiky Pham Binh Minha. Podepíší memorandum o porozumění mezi ministerstvy zahraničních věcí, které bude základem pro další spolupráci ČR a Vietnamu.
Kromě ekonomické spolupráce, která může využít členství 92 milionového Vietnamu ve sdružení ASEAN, jenž zahrnuje asijské státy s celkem 550 miliony obyvatel, je potřebné rozvíjet i vzájemnou kulturní spolupráci. Bohužel ČR zatím nemá s Vietnamem uzavřenou smlouvu o kulturní spolupráci, která by pomohla k reciproční výměně umělců, kulturních subjektů i výstav uměleckých předmětů. Když totiž chceme někomu porozumět, musíme jej nejdříve poznat. Proto se Česko-vietnamská společnost veřejně ptá obou ministrů zahraničních věci: Kdy bude uzavřena smlouva o vzájemné kulturní spolupráci mezi ČR a VSR? Je také nutné zlepšit spolupráci i v oblasti cestovního ruchu. Přírodní krásy včetně 1300 km bílých písčitých mořských pláží a historické památky Vietnamu za to rozhodně stojí.
Marcel Winter, předseda Česko-vietnamské společnosti
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.