INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V dubnu byl vyhlášen již 18. ročník soutěže Exportní cena, ve které budou vyhodnoceny nejlepší české malé a středně velké exportní společnosti. V soutěži založené společností DHL Express jsou každoročně porovnány úspěchy exportérů v kategoriích Malá společnost a Středně velká společnost. V kategorii Exportér teritoria byla letos vybrána Latinská Amerika. I v tomto roce probíhá soutěž pod záštitou vládní agentury CzechTrade.

„V dnešní době nejisté hospodářské situace je každý další rok pro všechny firmy velkou výzvou. A to nejen v udržení úspěchu a svého tržního podílu, ale i v dosahování nastavených priorit, které jsou rok od roku náročnější. Již několik let nepochybuji o významném vlivu českých exportérů na domácí ekonomiku, proto věřím v naprostou nezbytnost jejich motivace a oceňování. Těším se, že i letošní ročník Exportní ceny DHL UniCredit bude překračovat své cíle a již dosažené úspěchy,“ řekl Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

            V soutěži tentokrát přibyla druhá kategorie CzechTrade, která doplnila stávající kategorii Nejúspěšnější klient CzechTrade. Jmenuje se Exportní příběh roku. „Za úspěchem malých firem v zahraničí se často skrývají zajímavé příběhy. Ty bychom rádi přiblížili veřejnosti, aby sloužily jako inspirace a podnět pro další nadějné exportéry,“ vysvětlil záměr Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

            „Export do Ruska i celého postsovětského prostoru se na základě nedávných událostí citelně snížil a nadále bude mít spíše klesající tendenci. Čeští exportéři však Rusko rozhodně opouštět nehodlají, každopádně musí hledat vedle těchto aktivit nová odbytiště – takovým může být doposud méně prozkoumaná Latinská Amerika. Tamní trhy zdaleka nejsou nasycené a potenciál růstu je zde především v energetice a důlním průmyslu obrovský. Pro exportéry jde o velice různorodé teritorium. Například Mexiko je importu otevřené a Brazílie naopak tradičně protekcionistická. České firmy mají v Latinské Americe dobré renomé a UniCredit Bank je díky spolupráci s ostatními lokálními finančními institucemi ve všech klíčových cílových zemích dokáže výrazně podpořit,“ komentoval Jiří Flégl, manažer strukturovaného exportního financování UniCredit Bank.

            „Malé a střední firmy jsou katalyzátory růstu ekonomiky a jejich flexibilita a inovativní činnost jsou často motorem významných změn vývoje v odvětvích. V malé a otevřené ekonomice ČR je přitom pro malé a střední firmy důležité růst nejen na tuzemském trhu, ale i na trzích zahraničních. V letošním ročníku exportní ceny bude naše společnost Coface, jako její odborný garant, více sledovat a komentovat hodnocení vývoje odvětví vítězných firem z pohledu jejich šancí a hrozeb. Bude nás tedy například zajímat, zda zlepšení situace ve stavebnictví již vytváří více příležitostí a méně hrozeb nebo jestli automobilový průmysl je na vzestupu globálně, nebo jen regionálně,“ doplnil Martin Růžička, Country Manager Coface Czech, zástupce odborného poradce soutěže.

            „Naším cílem pro letošní rok je vytvořit platformu exportního networkingu a mentoringu současných exportérů směrem k firmám, které teprve o exportu uvažují,“ konstatoval partner NSG Morison Petr Šíma. „Jakožto poradenská firma víme, že zkušenosti a kontakty jsou to nejcennější, co lze získat. Hodláme využít asociace Morison International, která má členy po celém světě. Strategií NSG Morison pro letošní ročník je zaměření se na exportní vzdělávání všech podnikatelů, především těch, kteří mají těžkosti s nastartováním nebo rozvojem exportu,“ uzavřel Petr Šíma.

Kritéria soutěže:

Do Exportní ceny DHL UniCredit se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2013 a rok 2014) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži.

Soutěžní kategorie:

 Malá společnost – kategorie je určena malým firmám s maximálním počtem 50 zaměstnanců a obratem do 300 milionů korun. Podíl zahraničního vlastníka ve firmě nesmí přesáhnout 49 %, objem exportu v roce 2013 musel být minimálně 100 000 korun, a podmínkou je datum vzniku firmy před 1. lednem 2013.

 Středně velká společnost – kategorie je určena středně velkým firmám s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy korun. Ani zde nesmí podíl zahraničního vlastníka společnosti přesáhnout 49 %, objem exportu musel v roce 2013 činit minimálně 100 000 korun a datum vzniku společnosti musí předcházet 1. lednu 2013.

 Globální exportér – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností, kde podíl zahraničního vlastníka nepřesáhl 49 %. Hodnotí se počet států, do kterých společnost exportuje. Objem exportu do každého uvedeného státu musel v roce 2014 činit minimálně 100 000 korun. Za stát se pro tyto účely považuje členský stát Organizace spojených národů.

 Exportér teritoria – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností podle průměrné složené míry růstu CAGR (Compoud Annual Growth Rate) zjišťované za poslední tři roky. Výsledná hodnota ukazatele vypovídá o tom, jakou má export do teritoria dynamiku růstu. Letošním soutěžním teritoriem byla zvolena Latinská Amerika.

 Nejúspěšnější klient CzechTrade – kategorie je určena klientům CzechTrade, kteří za poslední rok deklarovali více než jeden úspěšný exportní případ podpořeného vývozu. Hodnotí se celkový objem realizovaného obchodu.

 Exportní příběh roku – kategorie je určená klientům CzechTrade. Konzultanti agentury vybírají klienta s nejzajímavějším příběhem uskutečněného exportu, který může inspirovat další firmy ke vstupu na zahraniční trhy.

            Více informací o soutěži naleznete na webu www.exportnicena.cz. Slavnostní vyhlášení vítězů Exportní ceny DHL UniCredit se uskuteční 26. listopadu 2015 v Praze pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. 

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3