INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ZdenekPelcDržitelem prestižního ocenění EY Podnikatel roku 2015 České republiky se stal Zdeněk Pelc, předseda představenstva a majitel společnosti GZ Media, a.s. (na snímku). Trofej pro vítěze si převzal v úterý 1. března večer v pražském paláci Žofín z rukou 1. místopředsedy vlády pro ekonomiku a ministra financí České republiky Andreje Babiše, Vlastislava Břízy, předsedy poroty, EY Podnikatele roku 2014 ČR a majitele holdingu KOH-I-NOOR, a. s., a Magdaleny Souček, vedoucí partnerky společnosti EY, která soutěž v České republice letos pořádala již pošestnácté.

Titul EY Technologický podnikatel roku obdržel Viktor Růžička, předseda představenstva a majitel společnosti BioVendor - Laboratorní medicína a.s. Martin Wallner a Tomáš Huber ze společnosti Mixit s.r.o. získali titul EY Začínající podnikatel a zároveň se stali držiteli Ceny České televize pro podnikatelský talent roku 2015. Trofej EY Společensky prospěšného podnikatele roku 2015 si odnesla Markéta Královcová z Nadačního fondu Klíček. Soutěž o nejlepší podnikatelský příběh 2015, který vybrali čtenáři MFDNES a idnes.cz, vyhrál Pavel Baloun z BANES, spol. s r.o.

„Být ve společnosti předchozích vítězů je pro mě pocta. Beru to jako ocenění za ta dlouhá léta, kdy jsem podnik dostával z okresního přeboru mezi extraligu. Je to také ocenění pro mé kolegy, kteří mi významně pomohli k současným výsledkům. Kousek zásluh na tom mám ale i já, protože jsem si je vybral,“ sdělil své bezprostřední dojmy vítěz Zdeněk Pelc.

 „Věřím, že vítěz Zdeněk Pelc bude skvěle reprezentovat Českou republiku na celosvětovém finále v Monte Carlu a že jeho příběh osloví mezinárodní porotu stejně jako nás,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice, a dodává: „Těší mě, že i letos můžeme veřejnosti představit výjimečné podnikatelské osobnosti a vzdát jim hold. Jsou mezi nimi zkušení matadoři, kteří jdou příkladem, ale i nadšení start-upisté s neotřelými nápady. Všechny úspěšné podnikatele ale spojuje odvaha, čestnost, pokora a pracovitost. Nebojí se překonávat překážky a většina z nich nehodlá svůj úspěch limitovat hranicemi. Věříme, že právě jejich pozitivní příklad je tou nejlepší inspirací a motivací pro ostatní, aby začali podnikat.“

Profil vítěze

Zdeněk Pelc – předseda představenstva a majitel společnosti GZ Media, a.s.

EY Podnikatel roku 2015 České republiky
EY Podnikatel roku Středočeského kraje 2015

„Klíčové je tvrdě pracovat a vědět.“

Osudové rozhodnutí nevyhodit z Gramofonových závodů staré stroje na lisování vinylu se Zdeňkovi Pelcovi rozhodně vyplatilo. Vinyl vstal z popela a z jeho firmy GZ Media je dnes světová jednička ve výrobě vinylových desek. Vinylové desky si u něj nechávají dělat nejslavnější světové kapely, jako U2 nebo Rolling Stones, díky nim byla firma i na titulní stránce New York Times a v dalších světových médiích. GZ Media se ale nezaměřuje jen na rozmnožování záznamu zvuku, obrazu či software, ale zejména na rozsáhlou polygrafickou výrobu, se specializací na kompletní a dražší produkty, se špičkovým servisem a distribucí. Mezi zákazníky firmy Zdeňka Pelce patří mezinárodní giganti Universal Music, Symantec a Ikea, ale i řada menších firem. Kromě hudebních nosičů firma vyrábí třeba i obaly na prvotřídní skotskou whisky nebo na vyhlášené francouzské parfémy. Nejdůležitějšími trhy jsou pro ně dnes USA, Francie a Anglie. V květnu 2016 plánují otevřít nový podnik v Kanadě, kupují fabriku na jihu USA a chystají se brzy i do Číny.

Ne vždy se ale dařilo. Po divokém období privatizací přinesli firmě jistotu investoři v čele s Kennethem D. Brodym, bývalým prezidentem Export-Import Bank of the U.S. a partnerem v Goldman, Sachs & Co., který je pro Zdeňka Pelce dodnes byznysovým vzorem. Investice se vyplatila – po 9 letech byl investorům vrácen 14,5 násobek. Dnes GZ Media zaměstnává 1 400 lidí a má obrat přes 2,1 miliardy korun. Úspěch tkví podle Zdeňka Pelce v tvrdé práci, umění přizpůsobit se podmínkám na trhu, komplexnosti a flexibilitě nabídky, v motivaci zaměstnanců a v inovacích. Sází na solidnost, ale také na kreativitu.

Nejdéle sloužící manažer v jedné funkci v České republice (přes 30 let) se před třemi lety rozhodl stáhnout z každodenního řízení a věnuje se nyní z pozice předsedy představenstva spíše rozvoji strategie firmy. Vedení nepředal žádnému ze svých čtyř dětí, ale vychoval si nástupce v Michalovi Štěrbovi, který ve firmě pracuje dnes již třináct let. Volného času však Zdeněk Pelc stále moc nemá. Předal sice pomyslné žezlo, ale svou firmu při její další expanzi na světové trhy hned tak opustit nehodlá.

Finalisté soutěže EY Podnikatel roku

·         Luboš Novák, MEGA a.s.

·         Jiřina Nepalová, RENOMIA, a. s.   

·         Michele Taiariol, TAJMAC-ZPS, a.s.

·         Viktor Růžička, BioVendor - Laboratorní medicína a.s.

Držitelem titulu EY Technologický podnikatel roku 2015 je Viktor Růžička, BioVendor - Laboratorní medicína a.s. Jeho firma BioVendor je významným distributorem širokého spektra produktů in vitro diagnostiky a specializovaného sortimentu klinických produktů a zároveň mezinárodně působící biotechnologickou společností s vlastním výzkumem, vývojem, výrobou a obchodní sítí. Jedním z hlavních milníků pro firmu bylo, že se v roce 1998 stala jedničkou na českém trhu v imunoanalýze, a překonala tak i mezinárodní gigantické konkurenty. I díky tomu, že se Viktor Růžička nebojí akvizic, se roční obrat jeho společnosti posunul během několika posledních let z 584 mil. Kč na téměř miliardu Kč.

Martin Wallner a Tomáš Huber ze společnosti Mixit s.r.o. získali titul EY Začínající podnikatel a zároveň se stali držiteli Ceny České televize pro podnikatelský talent roku 2015. Na webu Mixit.cz  si můžete namíchat čerstvé müsli s oříšky, sušeným ovocem či čokoládovými hoblinami nebo zvolit horké kaše, zdravé mlsání bez vloček, čokoládu, sušenky, Mixitky i pytlíky do kapsy. Oba majitelé jsou pyšní na kvalitní suroviny i typický design svých výrobků. První zákazníky našli hlavně prostřednictvím sociálních sítí a na farmářských trzích. Teď každý den prodají tisíce tubusů müsli a jejich zdravé dobroty už dnes neznají jen Češi, ale i Slováci, Poláci a nově i Kanaďané. V roce 2015 tam prodali franšízu a zároveň dosáhli hranice sta milionů korun ročních tržeb. 

Společnost EY ve spolupráci s  mezinárodní organizací zaměřenou na podporu sociálních inovátorů Ashoka také vyhlásily jubilejního desátého držitele titulu EY Společensky prospěšný podnikatel roku 2015, který získala Markéta Královcová z Nadačního fondu Klíček. Cílem Nadačního fondu Klíček je zlepšovat životní podmínky vážně nemocných dětí a jejich rodin a napomáhat návratu přirozených a obyčejných věcí do jejich života. Soustředí se na budování dětských hospiců a osvětu této problematiky, otevírání veřejné diskuze o otázkách nemoci, umírání a smrti a odstraňování bariéry mezi světem „zdravých“ a světem „nemocných“. Hlavním impulsem pro založení nadace byl několikaletý kontakt Markéty Královcové s nevyléčitelně nemocnými dětmi a jejich rodiči ve Fakultní nemocnici v Motole na Klinice dětské onkologie. Nyní již řadu let provozuje dětský hospic v Malejovicích na Kutnohorsku a jejich ubytovnou v Motole projde každý rok kolem 900 lidí. V roce 2007 se nadační fond stal členem Evropské asociace na podporu dětí v nemocnicích (EACH) a je také autorem české Charty práv dětí v nemocnici.

Cenu čtenářů MF DNES a iDNES.cz o Nejlepší podnikatelský příběh obdržel Pavel Baloun z BANES, spol. s r.o. Když Pavel Baloun odešel v roce 1993 ze soběslavské Lady, začal prý podnikat z mladické nerozvážnosti. Půjčil si peníze od maminky, pronajal si garáž, založil se společníky firmu BANES a postupně začal obrábět. Dnes je společnost Pavla Balouna významným zaměstnavatelem v Soběslavi a nedávno zainvestovali půl miliardy korun do nových hal. Firma se zabývá přesnou strojírenskou výrobou a vyrábí dílce pro různá odvětví – od automobilového a zbrojního průmyslu až po dílce do nemocničních postelí. 

Porota se při rozhodování řídila mezinárodně platnými pravidly. Mezi hlavní kritéria hodnocení patří strategická orientace, globální dosah a samozřejmě finanční výsledky podniku, které jsou jasným ukazatelem zdraví a růstu firmy. Proces hodnocení je komplexní a zohledňuje kromě ekonomických dat také osobnost soutěžícího a jeho podnikatelský příběh. Porotci se mimo jiné zaměřují i na podnikatelského ducha nominovaného, jeho čestnost a poctivost či mimopodnikatelské aktivity ve společnosti nebo regionu.

___________________________________________________________________

Partnery soutěže jsou společnosti Accredio a Raiffeisenbank. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a týdeník Euro. Soutěž podporují agentura CzechInvest a organizace Ashoka. Image partnerem projektu je společnost Marco Mirelli. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky.

________________________________________________________________________________________

Do soutěže EY Podnikatel roku může být nominován podnikatel – fyzická osoba, vlastník nebo spoluvlastník obchodní společnosti, který má rozhodující vliv na její řízení a který aktivně působí v jejím vedení. Daná společnost musí existovat nejméně dva roky a mít alespoň osm stálých zaměstnanců. Nominovat nebo poslat tip na podnikatele do soutěže může kdokoliv, tedy třeba také jeho kolega, zákazník, zaměstnanec nebo příbuzný.

O titul EY Technologický podnikatel roku může bojovat jakýkoliv účastník soutěže, jehož společnost technologie vytváří nebo inovativním způsobem využívá. Odborné porotě předsedá Jaroslav Klíma ze společnosti TESCAN ORSAY HOLDING, který je držitelem ceny EY Technologický podnikatel roku 2011.

Do kategorie EY Začínající podnikatel roku může být zařazen kterýkoliv účastník soutěže, který podniká alespoň dva roky a ne více než pět let. Podmínka počtu zaměstnanců se v tomto případě neuplatňuje.

Ocenění EY Společensky prospěšný podnikatel roku (dříve Sociálně prospěšný podnikatel roku) uděluje EY v České republice od roku 2006. Přihlásit se mohou podnikatelé podnikající alespoň dva roky, kteří v praxi aplikují zásady podnikání tak, aby dosáhli řešení společenských problémů.

Nejlepší podnikatelský příběh vyhlašuje od roku 2011 hlavní spoluorganizátor soutěže, mediální skupina MAFRA. Redakce MFDNES vybere z účastníků soutěže EY Podnikatel roku osm finalistů. Čtenáři iDNES.cz a MFDNES pak z nich svým hlasováním zvolí nejlepší podnikatelský příběh uplynulého roku.

O soutěži EY Podnikatel roku

EY Podnikatel roku je nejprestižnější světová soutěž podnikatelů, která vzdává hold výjimečným osobnostem.

Jejím cílem je ukázat veřejnosti vynikající osobní příklady na poli podnikání, které mohou být vzorem pro mladé, začínající podnikatele. Soutěž EY Podnikatel roku je koncipována jako mezinárodní, proto jsou kritéria, podle nichž jsou posuzováni jednotliví účastníci, v každé zemi srovnatelná. V současné době se jako jediná světově uznávaná soutěž svého druhu pravidelně vyhlašuje téměř v 60 zemích na šesti kontinentech. Podrobnější informace naleznete na www.podnikatelroku.cz

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3