INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

radkaSpolečnost Alcaplast, která je největším výrobcem sanitární techniky ve střední a východní Evropě, slaví další úspěch. Její výkonná ředitelka a jednatelka Radka Prokopová se stala Manažerkou roku 2015. Vyhlášení třiadvacátého ročníku soutěže Manažer roku se uskutečnilo 21. dubna v pražském Žofíně. Soutěž každoročně oceňuje v několika kategoriích významné manažerské osobnosti z různých oborů.

Celkem sedmdesát finalistů se letos zúčastnilo nejprestižnější soutěže manažerských osobností Manažer roku. Jednou z vyhlašovaných kategorií byla i Manažerka roku. Tou se pro třiadvacátý ročník na základě hodnocení Národní komise stala výkonná ředitelka společnosti Alcaplast Radka Prokopová. „Ocenění si velmi vážím, ale nezískala jsem ho jen svou zásluhou. I za tímto úspěchem stojí celá společnost, každý zaměstnanec pomáhá jejímu rozvoji. Věřím, že i díky tomuto ocenění se více lidí dozví o existenci ryze českých produktů sanitární techniky,“ uvedla Radka Prokopová.

Nejlepší manažeři musejí splňovat kritéria dvoukolového hodnocení soutěže. „Ty zahrnují osobní přínos na rozvoji firmy, kvalifikaci v oboru, využívání moderních metod řízení, strategické a invenční myšlení, ale i dodržování korektního jednání v podnikání,“ vyjmenoval hlavní kritéria mluvčí soutěže Milan Mostýn. Navíc by podle něj měl Manažer roku být nositelem zkušenosti a umu, vizionářem i příkladem pro ostatní.

Soutěž Manažer roku oceňuje každoročně osobnosti managementu, prezentuje jejich výsledky širší veřejnosti a poukazuje na jejich úlohu v rozvoji české ekonomiky. „Soutěž propaguje pozitivní manažerské vzory, a snad se tím postupně lámou někdy zažité negativní společenské stereotypy. Nabízí také manažerům příležitost výměny zkušeností a setkávání,“ doplnil Milan Mostýn.

Svůj pracovní den zahajuji vždy už na konci dne předchozího, říká Manažerka roku 2015 Radka Prokopová

Radka Prokopová je jednatelkou společnosti Alcaplast od jejího vzniku v roce 1998. Od roku 2009 pracuje na pozici výkonné ředitelky. Za necelých dvacet let se jí společně s manželem Františkem Fabičovicem podařilo vybudovat firmu, která patří mezi přední evropské výrobce sanitární techniky.

Stála jste u zrodu společnosti Alcaplast. Jaké byly tehdy vaše cíle?

Firmu jsme s manželem zakládali obrazně řečeno na zelené louce. Naším cílem bylo etablovat se na trhu sanitární techniky nejen v České republice, ale též v zahraničí. V uplynulých bezmála dvaceti letech se nám podařilo vybudovat zdravou, kapitálově stabilizovanou firmu rodinného typu. Ze skromných podmínek, za nichž jsme v roce 1998 začínali, jsme se prodrali mezi přední evropské výrobce.

Kam by měl podle vás Alcaplast směřovat dál?

Prioritou naší firemní strategie je snaha minimalizovat subdodávky. Snažíme se o modernizaci a rozšiřování provozů tak, abychom většinu produktů a jejich součástí uměli vyrobit vlastními silami. Vzhledem k širokému portfoliu našich výrobků – od ventilů přes sifony, moduly, žlaby až k podlahovým vpustem – se i nadále budeme orientovat na export.

Stala jste se Manažerkou roku. Co pro  vás tento úspěch znamená?

Výhry v soutěži Manažer roku si cením nejen jako osobního uznání, ale především jako ocenění pro celou naši společnost. Toto ocenění mě těší o to více, že jsem uspěla v konkurenci top manažerek a manažerů z nejrůznějších společností a oborů.

Jak vypadá běžný pracovní den výkonné ředitelky společnosti Alcaplast?

Svůj pracovní den zahajuji už na konci dne předchozího. Snažím se vždy zkoncentrovat myšlenky na úkoly, které mě čekají následující den. V naší společnosti se zabývám oblastmi jako je marketing, obchod, personalistika a finanční řízení podniku, proto většinu dne trávím touto agendou a otázkami, které s ní souvisejí. Mívám také schůzky napříč naší firmou či jednání se strategickými zákazníky a obchodními partnery.

Alcaplast zaměstnává téměř šest set lidí. Co je podle vás na vedení lidí nejdůležitější a čeho si na svých zaměstnancích ceníte? 

Vzhledem k počtu zaměstnanců se jedná o velmi rozmanitý a osobnostně pestrý kolektiv. Za klíčové při vedení svých spolupracovníků proto považuji otázku vzájemné důvěry a loajality. Cením si u nich rovněž vysoké odbornosti, pracovního nasazení a schopnosti předkládat správná řešení ve správný čas.

Společnost Alcaplast byla založena v roce 1998 jako rodinná česká firma. V současnosti má 6 dceřiných společností v zahraničí a exportuje do více než 40 zemí světa. Alcaplast je největším výrobcem sanitární techniky ve střední a východní Evropě, vyrábí více než 700 výrobků – ventily, sifony, moduly, žlaby, vpusti, WC sedátka a další sortiment.

Ve filozofii společnosti hraje kvalita a design klíčovou roli. Prémiová značka ALCA představuje řadu krásných výrobků s vysokou užitnou hodnotou. Alcaplast je tvůrcem nových trendů v sanitární technice. Spolupráce s předními českými designéry při tvorbě nových výrobkových řad přinesla řadu ocenění, např. Red Dot Award 2014 za kolekci ovládacích tlačítek FLAT.

(tz) 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3