INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rozvoj technologií jde stále rychleji kupředu a s ním narůstá i množství nejrůznějších dat. Zatímco před deseti lety vystačila většina z nás s kapacitou osobního počítače do 50 GB, dnešní běžný uživatel osobního počítače s přehledem zaplní kapacitu 500 GB i víc. Obrovský nápor na ukládání dat pak zažívají zejména velké firmy. Kam ale stále větší počet dat bezpečně ukládat? Řešením jsou datová centra.

S narůstajícím počtem dat je nutné začít řešit jejich ukládání. V České republice se však stále třetina zástupců firem mylně domnívá, že hosting firemních dat firmu bude stát vysoké provozní náklady, a proto jej považují za neefektivní. Přitom doba, kdy uchovávání firemních dat vyšla na desítky tisíc korun, se dávno změnila a platby za pronájem prostoru pro webové stránky se v současnosti pohybují v řádech několika stovek korun za rok za sdílené webhostingové řešení.

Datová centra jsou schopna poskytnout nejrůznější služby od zajištění kompletního provozu velkých i malých e-shopů, mailových služeb, řešení pro storage a zálohování, dále jsou schopna zajistit správu databází na plně spravovaných serverech, owncloud server až po komplexní řešení pro i-gaming, včetně jeho návrhu, realizace i provozu celé infrastruktury. „Datacentra klientům nezprostředkovávají pouze možnost bezpečného ukládání dat, ale starají se o celkový provoz významných internetových projektů. Každá třetí společnost ročně přijde o desítky zakázek z důvodu absence kvalitní firemní webové prezentace. Ztráty však často nejsou pouze u zakázek, ale také v počtu zaměstnanců, o něž firmy přicházejí a kteří by pro jednotlivé firmy mohli znamenat znatelný růst,“ uvedl Damir Špoljarič, generální ředitel společnosti VSHosting.

Desetitisíce serverů

Dnešní datacentra dokážou v porovnání s těmi před pěti lety, kdy běžně zahrnula bezmála tisíc serverů, pojmout až desetitisíce serverů a jejich technologická úroveň a kapacita se stále vyvíjí. Vysoká technologická úroveň jednotlivých datových center navíc umožňuje nezaměřovat se pouze na jejich provozní efektivitu a kapacitu, ale poskytuje prostor pro nacházení řešení, která jsou v co největším souladu s životním prostředím. „Důraz na propojení ekologie a zvyšování provozní efektivity patří k obecným trendům, které se během posledních několika let ve světě datových center rozvinuly. I to bylo jedním z důvodů, proč jsme se rozhodli k vybudování nového datacentra ServerPark 2, které bude využívat systém freecoolingu až z 95 % času v roce a k dochlazování bude navíc používána i dešťová voda,“ dodal Špoljarič. V čím dál větším měřítku se tak realizují nová datová centra s přímým či nepřímým freecoolingem, díky němuž je možné využívat k chlazení pouze venkovní vzduch. Těmto trendům jdou pak naproti i výrobci serverů, kteří vyvíjejí a nabízejí servery, které jsou stále tolerantnější k vyšším teplotám, většímu rozsahu vlhkosti i prašnosti. V souvislosti s vývojem současných trendů technologií stavby datacenter se dá předpokládat, že během následujících pěti let se budou převážně stavět taková datová centra, která již nebudou obsahovat klasické chlazení prostoru, ale pouze venkovní vzduch.

Posledním, avšak neméně podstatným trendem je snaha českých datacenter o expanzi do ostatních států Evropy a v rámci omezenějších služeb i do USA. To s sebou přinese rovněž poptávku po nové pracovní síle, zejména pak nadšenců z oblasti IT, kteří budou mít zájem podílet se na rozsáhlých projektech s celosvětovým dopadem.

Společnost VSHosting

VSHosting je v současné době největším poskytovatelem managed serverových služeb v České republice a na Slovensku, kdy se stará o provoz významných internetových projektů. VSHosting vznikl v roce 2006 a k dnešnímu dni se stará o více jak 3 000 serverů českých i zahraničích internetových projektů většího významu. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje VSHosting provoz, patří například portál ČSFD.cz, velké zpravodajské servery, internetové obchody Okay, Euronics, Parfums a stovky dalších, bankovní servery, ale i společnosti jako Baťa nebo RWE.

V prosinci 2014 oficiálně vstupuje jako první česká firma do největšího datového výměnného uzlu na světě DE-CIX, kde se odehrává největší množství datových výměn mezi největšími světovými telekomunikačními operátory (přes 3 500 gigabitů za sekundu, což je cca desetkrát více než probíhá v českém datovém uzlu NIX). VSHosting se tak stal první českou firmou s internetovými hostingovými službami, která cílí do globálního dosahu. Od roku 2013 VSHosting připravuje expanzi do USA, kde realizuje projekt s podobným technickým zázemím ve státě Texas. Další plánovanou zemí pro expanzi je Jižní Amerika, konkrétně pak Brazílie.

Více informací najdete na www.vshosting.cz

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3