INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Při nákupech využívá většina českých zákazníků platbu bezkontaktní kartou, v kamenných prodejnách ji používá 84 % lidí, téměř tři čtvrtiny nakupujících (73 %) pak kartou alespoň někdy platí i své nákupy na internetu. Mezi uživateli si stále větší oblibu postupně získávají i bezkontaktní platební nálepky a mobilní aplikace NFC, která funguje jako bezkontaktní karta v telefonu. Zájem o ně do budoucna projevila čtvrtina Čechů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Mastercard u příležitosti vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku 2016.

Dříve běžné způsoby platby v hotovosti či klasickou platební kartou v Česku stále častěji ustupují bezkontaktním platbám, zejména kvůli pohodlí a rychlosti transakce. Bezkontaktní platby vedou mezi moderními platebními metodami, v kamenných obchodech jimi platí 8 z 10 Čechů (viz graf 1), stále více lidí sahá i po dalších alternativních metodách bezkontaktních plateb.

Na oblibě mezi zákazníky postupně získávají bezkontaktní platební nálepky, které lze nalepit například na kryt telefonu a tím je mít neustále při sobě bez nutnosti nosit kartu. Pro své nákupy je již nyní využívá každý osmý Čech (12 %). Prostřednictvím aplikace NFC, kterou již standardně podporuje většina moderních chytrých telefonů, platí 4 % nakupujících. Tato aplikace umožňuje propojit mobilní telefon s bankovním účtem a telefon pak lze využívat jako bezkontaktní platební kartu. „Tyto metody chytrých plateb mají do budoucna velký potenciál. Průzkum ukázal, že jak bezkontaktní platební nálepky, tak i mobilní NFC aplikace plánuje pro platby v kamenných prodejnách začít používat čtvrtina Čechů,“ říká Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader (viz graf 2). NFC platby jsou dostupné na běžných operačních systémech mobilních telefonů (iOs, Android, Windows) a jsou nezávislé na mobilním operátorovi.

V internetových nákupech vedou karty

Značného pokroku v rychlosti a pohodlí plateb doznaly i nákupy na internetu. Dříve bylo běžné za nákupy na internetu platit dopředu převodem, což často zabralo i několik dní. Díky dnes dostupným možnostem však zákazníkovi trvá částku uhradit jen pár minut, což se příznivě podepisuje na rychlosti doručení jeho zásilky. Nejrozšířenější je mezi Čechy platba kartou, objednávky na internetu jí alespoň někdy platí tři čtvrtiny lidí (73 %). Každý druhý (49 %) pak tuto variantu volí pro většinu svých nákupů. O něco méně časté jsou online platební aplikace, jako Masterpass či PayPal – běžně je využívá každý pátý Čech (19 %), dalších 31 % spíše výjimečně. Využití platebních aplikací je velmi výrazně spojeno s mladšími lidmi, vyšším vzděláním i příjmem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3